Jump to content

Kan ej spara bilder genom FF

kicken
 Share

Recommended Posts

Ja, som tråden lyder. När jag trycker "Save Image As" eller "Spara bild som" så reagerar inte FF och det händer ingenting.

Det brukar hända så ibland, men brukar bli normalt igen efter några dagar, men jag är trött på att jag inte kan spara bilder.

Och det är inte bara bilder utan när jag t.ex ska trycka på "Browse" för att ladda upp en bild så reagerar det inte heller.

I IE funkar allt perfekt, men jag som har mer eller mindre börjat hata IE använder bara FF.

Så, är det någon snäll själ som kan veta vad problemet kan vara och hur man löser det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...

Jag drar upp denna tråd igen, då jag anser att det är ytterst onödigt att göra en ny.

Problemet som jag beskrev i första posten har kvarstått och det har hänt runt 15 gånger.

Jag har varje gång varit tvungen att ominstallera FF.

Nu orkar jag helt enkelt inte mer. Jag vill verkligen inte byta browser, då jag trivs med FF men jag kan se det som en lösning om problemet kvarstår.

Frågan är om någon vet vad detta kan bero på och om det går att lösa.

Tack på förhand/ Kicken

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag drar upp denna tråd igen, då jag anser att det är ytterst onödigt att göra en ny.

Problemet som jag beskrev i första posten har kvarstått och det har hänt runt 15 gånger.

Jag har varje gång varit tvungen att ominstallera FF.

Nu orkar jag helt enkelt inte mer. Jag vill verkligen inte byta browser, då jag trivs med FF men jag kan se det som en lösning om problemet kvarstår.

Frågan är om någon vet vad detta kan bero på och om det går att lösa.

Tack på förhand/ Kicken

Nu då jag inte använder FF utan IE7 så undrar jag, när man avinstallerar FF. Finns då inställningarna kvar?

Isåfall kan det vara dom man måste manuellt ta bort efter avinstallation av FF?

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu då jag inte använder FF utan IE7 så undrar jag, när man avinstallerar FF. Finns då inställningarna kvar?

Isåfall kan det vara dom man måste manuellt ta bort efter avinstallation av FF?

Eller?

Ingen aning, men jag har haft inställningarna kvar när jag installerat FF igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...

Bump! Igen!

---

Ja, vad har då hänt? FF håller fortfarande på och mobbar mig.

Först så gick det att köra FF i några veckor tills den slutade reagera, nu kan jag bara köra några dagar och jag ominstallerade senast igår och just i detta nu har det hänt igen.

Om jag vill lägga upp en bild på GTAsajten så kan jag inte för FF reagerar inte då jag trycker på "Bläddra".

Om jag vill spara en bild, så går det inte därför FF reagerar inte.

Osv osv osv....

Vad har hänt? Virus eller vad är det? Nu tror jag inte att ni ska vara superbra och veta vad som kan vara fel, men ni kan hjälpa mig på traven iaf.

Tack på förhand...igen. / Kicken

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan även jag låna tråden lite..

När jag ska ladda ner en bild (Save Image As) så typ stannar FF upp.. Man kan inte klicka vidare och man måste vänta ca 5-10 sek innan man kan göra något. Det är precis som om FF behöver all kraft den kan för att få upp Filhämtaren.

I IE funkar det perfekt, jag kan trycka mig vidare utan att IE stannar upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan även jag låna tråden lite..

När jag ska ladda ner en bild (Save Image As) så typ stannar FF upp.. Man kan inte klicka vidare och man måste vänta ca 5-10 sek innan man kan göra något. Det är precis som om FF behöver all kraft den kan för att få upp Filhämtaren.

I IE funkar det perfekt, jag kan trycka mig vidare utan att IE stannar upp.

Du har inte "Kom ihåg vilka filer som hämtats" aktiverat?

Verktyg > Inställningar > Sekretess > Kryssa ur det alternativet.

Enligt vissa på mozilla's forum så segar det ner firefox, eftersom den lär komma ihåg många filer (om filhämtaren är full).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor