Tux Skrivet 25 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2007 Vad är skillnaden mellan en OEM version av XP och en retail version av XP? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2007 En OEM-version låses till datorn och kan bara aktiveras med en uppsättning av hårdvara. Om du byter dator funkar det alltså inte att aktivera. Vissa har lyckats aktivera igen genom att aktivera på telefon och säga att dom har bytt moderkort men jag är inte säker. Alltså inte helt säkert att det går att installera OEM på en dator och sen installera på en ny även om man slutar använda den gamla. En retail kan också bara vara installerad på en dator samtidigt men där kan du i alla fall installera på en ny dator om du tar bort Windows på den gamla. Retail är ocskå mycket dyrare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2007 Jag lånar tråden lite när vi ändå är inne på OS, Vad menas med Vista Home Upgrade som då är billigare än Vanloga Vista Home. Är det då upgrade XP->Vista? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 25 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2007 Jag lånar tråden lite när vi ändå är inne på OS, Vad menas med Vista Home Upgrade som då är billigare än Vanloga Vista Home. Är det då upgrade XP->Vista? Mm, du uppgraderar från XP till Vista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 Mm, du uppgraderar från XP till Vista. Ok, gött. så jag kan använda mitt XP Prov och upgradera till Vista Ultimat.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 26 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 Ok, gött. så jag kan använda mitt XP Prov och upgradera till Vista Ultimat.. Ladda hem 'Windows Vista: Upgrade Advisor' och se vad den säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 Ladda hem 'Windows Vista: Upgrade Advisor' och se vad den säger. Har den redan, det ända jag fick dåligt på var RAM och rek till bättre processor. Men jag ska snart köpa ett uppgraderings paket. Snart.. nån gång... Jaja, Tack för det efterlängtade svaret Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts