VickeX Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Tjenare. Jag har internetproblem. Ibland tappar jag uppkopplingen och kan inte komma in på någon hemsida alls, eller någonting annat på internet - fast MSN funkar, ja iaf ett bra tag till. Och för att det sedan ska funka så måste jag dra ut och in och starta om routern/modemet många gåner. Jag ser ingen logik i det. Vad kan vara fel? Som ni då ser är huvudjacket och modemet på mellanvåningen, och routern nere i källarn och jag här på övervåningen. Har nu bytt plats på min och serverns sladd, men jag vet då inte om man kommer in på servern. Men det verkar iaf funka mycket bra nu. Är antagligen serverns fel. Men på bilden ovan är iaf som det ska/brukar vara... Och då uppstår dessa problem. Ser ingen logik i varför det börjar funka ibland efter X sladdutdragningar och sedan stoppa in dom igen. Eller efter X antal modem/router-restarts. Så jag undrar om någon vet som är fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Kör start->cmd och skriv ipconfig och se vad du får för IP när internet bryts. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 23 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 (redigerad) Kör start->cmd och skriv ipconfig och se vad du får för IP när internet bryts. CMD? Inte run. Har ingen CMDikon Kommandotolken? Haha. Fick upp det nu. Så ooerhört smart jag är =) Okay.. Fast nu ska jag inte testa det förns någon märker att dom inte kommer in på servern Quickedito: föresten, vad hjälper det? Redigerad 23 juni, 2007 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Quickedito: föresten, vad hjälper det? Kan bekräfta det jag tror, nämligen DHCP-problem. Och by the way, jo jag menade start->kör->cmd. Gick lite snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 23 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Och by the way, jo jag menade start->kör->cmd. Gick lite snabbt. Jo jag listade ju ut det då jag viste att jag kände igen "CMD". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Jag har typ samma problem. Mitt internet slutar fungera var 15 min. Då måste jag starta om routern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Hade också sånt problem. Vilken router har du/ni? För mig vill jag minnas att det gick över när jag uppdaterade FirmeWire:n, Kolla om det finns någon ny uppdate till era routrar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Om routern har webbinterface så kan du prova höja lease-tiden på DHCP och se om det då tar längre tid innan internet bryts. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 24 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 Servern verkar funka att komma åt nu trotts allt, och internet har fungerat sedan jag ändrade. Så det kanske är löst. Dock osäker om servern går att nå från Dator 1 som är uppkopplad direkt via modemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 24 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 Har haft ett liknande problem, mitt internet funkade i 5 minuter sen dog det, då behövede man starta om datorn för att få det att funka eller så fick man vänta ett tag. Jag ringde min leverantör (BBB) och bad dem uppdatera några listor de hade där med IP nr (Fick hjälp över telefon av en snubbe från DatorButiken som gick igenom alla tänkbara problem för att sedan nämna att jag kunde ringa just BBB och be dem göra så eftersom att det var det var det sista han kom på som kunde vara fel.) De uppdaterade dem och sen fungerade det fin fint. Hoppas du får igång det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 24 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 Jag har provat med två olika modem och två olika routrar, det är bara lite skillnad på problemet mellan routrarna. Jag fick dessa problem när jag bytte till Telia, så jag får väl prova att ringa dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts