Renard Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Jag har fått upp ögonen för GoW 2 men är lite osäker på en del grejer: 1) Måste man ha kört ettan för att förstå tvåan? 2) Är det så bra som alla recensenter säger? 3) Om man måste ha kört ettan, är det värt att köpa ettan då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Nja, du kommer att förstå vad som händer ändå oavsett om du spelat 1:an eller inte. 1:an förklarar mest hur Kratos gick ifrån att vara en vanlig dödlig till att bli en gud, och att han vill bli av med sina mardrömmar. 1:an är rolig på många ställen, men jag tycker det kan bli långtråkigt under vissa perioder. Men alla cutscenes i ettan är magiska... det var nog dom jag gillade mest i hela spelet. Spelet är roligt om du gillar en mix av att lösa krångliga pussel och slita huvuden av saker... storyn tycker jag är väldigt bra och det är nog den som fått mig att fastna i serien. Gillar du 2:an så kommer du gilla 1:an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Kan bara svara på 3:an, och svaret är ja! Ett av de bästa spelen till PS2. Jag köpte det själv för nån månad sen för en struntsumma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Jag tror att jag satsar på ettan först och sen på tvåan! Ettan blev ju vald till det bästa spelet till PS2 någonsin! Hur lång är storyn till ettan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 (redigerad) Nja, du kommer att förstå vad som händer ändå oavsett om du spelat 1:an eller inte. 1:an förklarar mest hur Kratos gick ifrån att vara en vanlig dödlig till att bli en gud, och att han vill bli av med sina mardrömmar. 1:an är rolig på många ställen, men jag tycker det kan bli långtråkigt under vissa perioder. Men alla cutscenes i ettan är magiska... det var nog dom jag gillade mest i hela spelet. Spelet är roligt om du gillar en mix av att lösa krångliga pussel och slita huvuden av saker... storyn tycker jag är väldigt bra och det är nog den som fått mig att fastna i serien. Gillar du 2:an så kommer du gilla 1:an. Säger precis likadant. Har inte spelat 2:an än men det första spelet var ett fantastiskt tidsfördriv. Visst blev det lite enformigt ibland, men som Cortez sade. Storyn i ettan har en ganska bra längd. Om man ville skulle man nog kunna klara det på ett dygn men då skulle man gå miste om en massor av saker. God of War kan jämföras med Prince of Persia, ungefär samma stil fast råare. Redigerad 23 juni, 2007 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Säger precis likadant. Har inte spelat 2:an än men det första spelet var ett fantastiskt tidsfördriv. Visst blev det lite enformigt ibland, men som Cortez sade. Storyn i ettan har en ganska bra längd. Om man ville skulle man nog kunna klara det på ett dygn men då skulle man gå miste om en massor av saker. God of War kan jämföras med Prince of Persia, ungefär samma stil fast råare. Ok, jag tröttnade rätt så snabbt på DMC 3, men grekisk mytologi är nog lite mer min stil. Eftersom Manhunt 2 inte lär komma den här sommaren så får jag önska mig GoW istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Jag tror att jag satsar på ettan först och sen på tvåan! Ettan blev ju vald till det bästa spelet till PS2 någonsin! Hur lång är storyn till ettan? Tillräckligt lång, du kan ta spelet från allt till 5 timmar till 2 om du så vill Känner en som tagit det på 2 =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Om jag inte gillade DMC 3, ska jag skita i GoW då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Om jag inte gillade DMC 3, ska jag skita i GoW då? hmmm.... om vi säger såhär Slagsmålssystemen är lite olika i båda spelen. I DMC3 är det bara att slå tills nån är död i GoW är det mer, slå sen kommer det upp typ ett "minispel" eller hur man ska säga när du ska döda specifika monster, t.ex du ska trycka "X" snurra kontrollen ett varv blablabla Dessutom är det bättre story (vad jag tycker) i GoW, men smaken är som baken, pröva och se =) Fast jag rekomenderar dig starkt att skaffa GoW om du gillar blodig action Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 Blodig action är det enda som jag spelar . Tänker önska mig GoW till födelsedagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts