Jump to content

God of War 2

Renard
 Share

Recommended Posts

Nja, du kommer att förstå vad som händer ändå oavsett om du spelat 1:an eller inte. 1:an förklarar mest hur Kratos gick ifrån att vara en vanlig dödlig till att bli en gud, och att han vill bli av med sina mardrömmar. 1:an är rolig på många ställen, men jag tycker det kan bli långtråkigt under vissa perioder. Men alla cutscenes i ettan är magiska... det var nog dom jag gillade mest i hela spelet. >_<

Spelet är roligt om du gillar en mix av att lösa krångliga pussel och slita huvuden av saker... storyn tycker jag är väldigt bra och det är nog den som fått mig att fastna i serien.

Gillar du 2:an så kommer du gilla 1:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, du kommer att förstå vad som händer ändå oavsett om du spelat 1:an eller inte. 1:an förklarar mest hur Kratos gick ifrån att vara en vanlig dödlig till att bli en gud, och att han vill bli av med sina mardrömmar. 1:an är rolig på många ställen, men jag tycker det kan bli långtråkigt under vissa perioder. Men alla cutscenes i ettan är magiska... det var nog dom jag gillade mest i hela spelet. >_<

Spelet är roligt om du gillar en mix av att lösa krångliga pussel och slita huvuden av saker... storyn tycker jag är väldigt bra och det är nog den som fått mig att fastna i serien.

Gillar du 2:an så kommer du gilla 1:an.

Säger precis likadant. Har inte spelat 2:an än men det första spelet var ett fantastiskt tidsfördriv. Visst blev det lite enformigt ibland, men som Cortez sade.

Storyn i ettan har en ganska bra längd. Om man ville skulle man nog kunna klara det på ett dygn men då skulle man gå miste om en massor av saker.

God of War kan jämföras med Prince of Persia, ungefär samma stil fast råare.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger precis likadant. Har inte spelat 2:an än men det första spelet var ett fantastiskt tidsfördriv. Visst blev det lite enformigt ibland, men som Cortez sade.

Storyn i ettan har en ganska bra längd. Om man ville skulle man nog kunna klara det på ett dygn men då skulle man gå miste om en massor av saker.

God of War kan jämföras med Prince of Persia, ungefär samma stil fast råare.

Ok, jag tröttnade rätt så snabbt på DMC 3, men grekisk mytologi är nog lite mer min stil. Eftersom Manhunt 2 inte lär komma den här sommaren så får jag önska mig GoW istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag inte gillade DMC 3, ska jag skita i GoW då?

hmmm.... om vi säger såhär

Slagsmålssystemen är lite olika i båda spelen.

I DMC3 är det bara att slå tills nån är död i GoW är det mer, slå sen kommer det upp typ ett "minispel" eller hur man ska säga när du ska döda specifika monster, t.ex du ska trycka "X" snurra kontrollen ett varv blablabla

Dessutom är det bättre story (vad jag tycker) i GoW, men smaken är som baken, pröva och se =)

Fast jag rekomenderar dig starkt att skaffa GoW om du gillar blodig action

Länk till kommentar
Dela på andra sidor