Jump to content

Knas med ljudkortet

Carlis
 Share

Recommended Posts

Yo!

En av mina kompisar (som kallar sig expert) skulle fixa lite med mitt ljudkort till datorn, och nu när jag har satt mig vid datorn och så är det helt åt helvete, det låter som om det skulle vara tredje världskriget när man ska lyssna på en låt.

Man hör inget av musiken eller nu vad man lyssnar på utan det bara knastar och massa andra konstiga ljud, och när jag frågar min kompis vad han har gjort så säger han att han inte ändra något förutom att han inaktiverade ljudkortet men senare aktiverade det igen.

Någon som vet vad problemet kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yo!

En av mina kompisar (som kallar sig expert) skulle fixa lite med mitt ljudkort till datorn, och nu när jag har satt mig vid datorn och så är det helt åt helvete, det låter som om det skulle vara tredje världskriget när man ska lyssna på en låt.

Man hör inget av musiken eller nu vad man lyssnar på utan det bara knastar och massa andra konstiga ljud, och när jag frågar min kompis vad han har gjort så säger han att han inte ändra något förutom att han inaktiverade ljudkortet men senare aktiverade det igen.

Någon som vet vad problemet kan vara?

Det kan vara Drivrutinerna eller nåt med EQ:n...

Vad har du för ljudkort?

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Det kan vara Drivrutinerna eller nåt med EQ:n...

Vad har du för ljudkort?

Creative Audigy Audio

Fast nu funkar inget alls, när jag öppnar en låt i windows media player så står det "Det går inte att spela upp filen på grund av ett problem med ljudenheten. Det finns eventuellt inte någon ljudenhet installerad på datorn, ljudenheten används kanske av ett annat program, eller också fungerar inte enheten som den ska".

EDIT: Det funkar nu igen var tvungen att ominstallera ljudkortet och ladda ner drivrutiner.

Tack för hjälpen iallafall :>

Redigerad av Carlis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor