Jump to content

Konstig Huvudvärk

SilentViper
 Share

Recommended Posts

Jo jag får huvudvärk om jag lägger mig ska försöka förklara lite kort. Om jag har sutit vid datan en stund och vill lägga mig en stund i min säng och glo på tv. Så om jag har leggat nån sec eller nån min så får jag ont i huvudet. Brukar få så om jag lägger mig i sängen om jag har varit uppe en stund. Så jag fattar ej varför jag får ont i huvudet fort jag lägger mig ner en stund. Tror ej att det beror på kudden jag har. För jag har testat med en mjuk kudde ochså. Så jag undrar om ni vet varför jag får det :> . Sry igen för tråd titern

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ju vara så att dina ögon anstränger sig när du sitter vid datorskärmen,

och sen när du går bort från datorn så slutar ögonen att anstränga sig, och då kommer "bakfyllan" ?

Försök med att byta uppdateringsfrekvensen (Hz) på skärmen.

Jag kan få ont i ögonen/huvudet om jag kör med en Hz som jag inte är van vid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle också kunna vara att dina ögon blir överansträngda av datorskärmen eller att du har sömnbrist nu på sommarlovet. Hur mycket har du sovit den senaste tiden? Jag brukar också få ont i huvudet när jag har sovit dåligt.

Jag bruksr vara uppe nu fram tills 03.00 eller 05.00 sen så kanske jag sover fram till 09.00 eller till 12.00 så går jag upp då. Och jag har testat tagit alvedon. mot det ochså

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bruksr vara uppe nu fram tills 03.00 eller 05.00 sen så kanske jag sover fram till 09.00 eller till 12.00 så går jag upp då. Och jag har testat tagit alvedon. mot det ochså

Du kanske ska testa att lägga dig innan klockan tolv lite nu och då, man sover tydligen bäst om man lägger sig tidigare än klockan tolv. Men jag vet ju själv inte, lägger mig vid samma tider som du :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kanske ska testa att lägga dig innan klockan tolv lite nu och då, man sover tydligen bäst om man lägger sig tidigare än klockan tolv. Men jag vet ju själv inte, lägger mig vid samma tider som du :>

Enda ankedningen till varför jag är uppe sent är för att jag är ledig då vill jag utnjuta mitt sommarlov lite (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enda ankedningen till varför jag är uppe sent är för att jag är ledig då vill jag utnjuta mitt sommarlov lite (w00t)

Lägga sig tidigt och gå upp tidigt? :>

Hade samma problem med huvudvärken förut..... sömnbristen var det här då jag satt uppe till drygt 4 och sov fram till 10

Har märkte det dom här senaste dagarna också då jag har varit hos tjejen, inte kommit hem fören 3 på natten ungefär, och jag sover till ungefär 10-12 en sjudundrande huvudvärk..

Så testa lägg dig tidigare :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ju vara så att dina ögon anstränger sig när du sitter vid datorskärmen,

och sen när du går bort från datorn så slutar ögonen att anstränga sig, och då kommer "bakfyllan" ?

Försök med att byta uppdateringsfrekvensen (Hz) på skärmen.

Jag kan få ont i ögonen/huvudet om jag kör med en Hz som jag inte är van vid.

Vart byter jag Hz på skärmen. Är det kontrollpanelen? eller gör jag det på sjävla skärmen?.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart byter jag Hz på skärmen. Är det kontrollpanelen? eller gör jag det på sjävla skärmen?.

Högerklicka på skrivbordet -> Egenskaper -> Inställningar -> Avancerat -> Skärm. På den fliken borde det finnas någon drop-down meny med olika alternativ. Är inte hundra på vad det heter på svenska versionen av Windows då jag andvänder mig av engelska, men ja... jag skulle tro att det står som jag skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högerklicka på skrivbordet -> Egenskaper -> Inställningar -> Avancerat -> Skärm. På den fliken borde det finnas någon drop-down meny med olika alternativ. Är inte hundra på vad det heter på svenska versionen av Windows då jag andvänder mig av engelska, men ja... jag skulle tro att det står som jag skrev.

Har dragit ner iaf lite nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor