SilentViper Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Jo jag får huvudvärk om jag lägger mig ska försöka förklara lite kort. Om jag har sutit vid datan en stund och vill lägga mig en stund i min säng och glo på tv. Så om jag har leggat nån sec eller nån min så får jag ont i huvudet. Brukar få så om jag lägger mig i sängen om jag har varit uppe en stund. Så jag fattar ej varför jag får ont i huvudet fort jag lägger mig ner en stund. Tror ej att det beror på kudden jag har. För jag har testat med en mjuk kudde ochså. Så jag undrar om ni vet varför jag får det . Sry igen för tråd titern Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Skulle också kunna vara att dina ögon blir överansträngda av datorskärmen eller att du har sömnbrist nu på sommarlovet. Hur mycket har du sovit den senaste tiden? Jag brukar också få ont i huvudet när jag har sovit dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Det kan ju vara så att dina ögon anstränger sig när du sitter vid datorskärmen, och sen när du går bort från datorn så slutar ögonen att anstränga sig, och då kommer "bakfyllan" ? Försök med att byta uppdateringsfrekvensen (Hz) på skärmen. Jag kan få ont i ögonen/huvudet om jag kör med en Hz som jag inte är van vid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 (redigerad) Om något inte hjälper, testa att ta en alvedon- eller iprentablett. Redigerad 21 juni, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Det skulle också kunna vara vätskebrist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Skulle också kunna vara att dina ögon blir överansträngda av datorskärmen eller att du har sömnbrist nu på sommarlovet. Hur mycket har du sovit den senaste tiden? Jag brukar också få ont i huvudet när jag har sovit dåligt. Jag bruksr vara uppe nu fram tills 03.00 eller 05.00 sen så kanske jag sover fram till 09.00 eller till 12.00 så går jag upp då. Och jag har testat tagit alvedon. mot det ochså Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Jag bruksr vara uppe nu fram tills 03.00 eller 05.00 sen så kanske jag sover fram till 09.00 eller till 12.00 så går jag upp då. Och jag har testat tagit alvedon. mot det ochså Du kanske ska testa att lägga dig innan klockan tolv lite nu och då, man sover tydligen bäst om man lägger sig tidigare än klockan tolv. Men jag vet ju själv inte, lägger mig vid samma tider som du Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Du kanske ska testa att lägga dig innan klockan tolv lite nu och då, man sover tydligen bäst om man lägger sig tidigare än klockan tolv. Men jag vet ju själv inte, lägger mig vid samma tider som du Enda ankedningen till varför jag är uppe sent är för att jag är ledig då vill jag utnjuta mitt sommarlov lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Man ska helst ha minst 8 timmars sömn per natt för att må bra. Det är ganska individuellt dock så du kanske behöver mer. Prova lägga dig runt 00 någon dag och såg till du vaknar och se om du fortfarande får huvudvärk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Enda ankedningen till varför jag är uppe sent är för att jag är ledig då vill jag utnjuta mitt sommarlov lite LoL, det ebtyder inte att du inte ska sova normalt, tror du 6 timmar av ditt liv slösas då du sver? Sov, du kommer må bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Enda ankedningen till varför jag är uppe sent är för att jag är ledig då vill jag utnjuta mitt sommarlov lite Lägga sig tidigt och gå upp tidigt? Hade samma problem med huvudvärken förut..... sömnbristen var det här då jag satt uppe till drygt 4 och sov fram till 10 Har märkte det dom här senaste dagarna också då jag har varit hos tjejen, inte kommit hem fören 3 på natten ungefär, och jag sover till ungefär 10-12 en sjudundrande huvudvärk.. Så testa lägg dig tidigare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Tack för alla tips ska testa det nångång. Och om jag har huvudvärk och testar att sova en stund så när jag vaknar kan vara uppe typ 2min sen så kommer huvudvärken tillbaks. Men ska testa gå lägga mig tidigt nångång iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Personligen tycker jag att det är rätt så självklart att lägga sig tidigare om man får huvudvärk. Är ju som om du vore magsjuk. Tror inte att du skulle fortsätta äta som du brukar, utan du trappar ner och äter ytterst lite och saker som är bra för magen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Du kanske borde gå och testa din syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
misterrr kadahh Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Migrän efter för mkt skärmtid är ganska naturligt. Jag får det, men inte när jag lägger mig i sängen efter nån timme vid datorn, utan när jag går upp ur sängen efter att ha vilat lite från skärmtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 22 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2007 Mens. Eller vätskebrist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 22 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2007 Dr Google har svaren: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2007 Det kan ju vara så att dina ögon anstränger sig när du sitter vid datorskärmen, och sen när du går bort från datorn så slutar ögonen att anstränga sig, och då kommer "bakfyllan" ? Försök med att byta uppdateringsfrekvensen (Hz) på skärmen. Jag kan få ont i ögonen/huvudet om jag kör med en Hz som jag inte är van vid. Vart byter jag Hz på skärmen. Är det kontrollpanelen? eller gör jag det på sjävla skärmen?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 22 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2007 Vart byter jag Hz på skärmen. Är det kontrollpanelen? eller gör jag det på sjävla skärmen?. Högerklicka på skrivbordet -> Egenskaper -> Inställningar -> Avancerat -> Skärm. På den fliken borde det finnas någon drop-down meny med olika alternativ. Är inte hundra på vad det heter på svenska versionen av Windows då jag andvänder mig av engelska, men ja... jag skulle tro att det står som jag skrev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2007 Högerklicka på skrivbordet -> Egenskaper -> Inställningar -> Avancerat -> Skärm. På den fliken borde det finnas någon drop-down meny med olika alternativ. Är inte hundra på vad det heter på svenska versionen av Windows då jag andvänder mig av engelska, men ja... jag skulle tro att det står som jag skrev. Har dragit ner iaf lite nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts