Jump to content

Krock i Motala

FoxtroT
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Måste jag ta detta sakta också? K-Ä-N-D-E H-O-N-O-M I-N-T-E. Men bryr mig ändå, aldrig kul när liknande saker händer. Finns kanske 2-3 som känner personen i fråga, men finns säkert flera stycken som tar åt sig och bryr sig.

Ja jag läste fel, förlåt.

I vilket fall så tycker jag fortfarande att det skulle bli för mycket om trådar skapades varje gång någon dör. I vilket fall så verkar inte diskussionen inte leda någonstans. Jag kräver inte att du håller med men jag hoppas att du ser att jag har en åsikt som jag står för.

Om man inte kände personen i fråga så bryr man sig inte mer än om det var någon annan. Det är min poäng.

Och att du jämför födelsedagstrådar med dödstrådar är ju också ganska tragiskt.

Det är inte sak men det är samma princip.

2-3 personer bryr sig verkligen om att medlem x fyller år för dom känner honom/henne. Resten har svårt att bry sig särskilt men skriver gärna grattis.

2-3 personer bryr sig verkligen om att medlem x har dött för dom kände honom/henne. Resten har svårt att bry sig särskilt men skriver gärna "vila i frid".

Ser du?

*edit*

För att göra allt klarare. Detta är ett diskussionsforum. Nu har den här tråden visserligen blivit en diskussion men det var inte meningen. Att skapa en sådan här tråd och utveckla det till en fråga, till exempel "Är trafiken för farlig för unga?" hade funkat men nu kan folk inte skriva något annat än "vila i frid", "rest in peace", "synd att han dog" och så vidare. Det blir ingen diskussion och tillför därför ingenting.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Ja jag läste fel, förlåt.

I vilket fall så tycker jag fortfarande att det skulle bli för mycket om trådar skapades varje gång någon dör. I vilket fall så verkar inte diskussionen inte leda någonstans. Jag kräver inte att du håller med men jag hoppas att du ser att jag har en åsikt som jag står för.

Om man inte kände personen i fråga så bryr man sig inte mer än om det var någon annan. Det är min poäng.

Det är inte sak men det är samma princip.

2-3 personer bryr sig verkligen om att medlem x fyller år för dom känner honom/henne. Resten har svårt att bry sig särskilt men skriver gärna grattis.

2-3 personer bryr sig verkligen om att medlem x har dött för dom kände honom/henne. Resten har svårt att bry sig särskilt men skriver gärna "vila i frid".

Ser du?

*edit*

För att göra allt klarare. Detta är ett diskussionsforum. Nu har den här tråden visserligen blivit en diskussion men det var inte meningen. Att skapa en sådan här tråd och utveckla det till en fråga, till exempel "Är trafiken för farlig för unga?" hade funkat men nu kan folk inte skriva något annat än "vila i frid", "rest in peace", "synd att han dog" och så vidare. Det blir ingen diskussion och tillför därför ingenting.

Så du menar att Det var likamånga som bryde sig om Anna Lindh när hon dog som när hon fyllde år?( Går knappt jämföre henne med Anton, men endå )

Jag vet att detta är ett diskusionsforum, men jag trodde att det iaf fanns folk med iaf lite respekt för de döda, vilket det verkar finnas väldigt lite av i detta forum. jag postade likadant på MNF, skrev de nått skit eller skräppade ner hela topicen? nej det gjorde dom inte. Ibland önskar man att detta forumet var lite mer som alla andra.

Ett forum som var utan alla "grupper" som skappas, eller utan alla som ska vara duktiga och skriva allt så jävla fint och vara så jävla perfekta.

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

R2, ser din åsikter och det är bra att du står för den, försöker bara få dig att förstå min. Och ja, du läste fel.

Och en sista sak till, nej, ska inte skrivas om alla som dör. Men läs första posten igen. Han kände tydligen honom (om inte så ursäkta mig) och alltid tragiskt när någon går för tidigt. Hoppas att du förstår min åsikt som jag står för nu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar att Det var likamånga som bryde sig om Anna Lindh när hon dog som när hon fyllde år?

Jag vet att detta är ett diskusionsforum, men jag trodde att det iaf fanns folk med iaf lite respekt för de döda, vilket det verkar finnas väldigt lite av i detta forum. jag postade likadant på MNF, skrev de nått skit eller skräppade ner hela topicen? nej det gjorde dom inte. Ibland önskar man att detta forumet var lite mer som alla andra.

Fler brydde sig säkert när hon dog men det var lika många som kände till henne när hon fyllde år som när hon dog.

Dock var hon en känd person och därför är det fler som ens känner till henne och därför är det uppenbart att fler brydde sig när hon dog än mindre kända personer personer. Det är lika synd när kändisar dör som när andra dör men det är inte lika många som vet vem han/hon som dött är.

Angående att jag inte har respekt för dom döda - håll käf...bra försök men det håller inte. Jag har inte en enda gång nedvärderat han som dog och har försökt vara övertydlig för att du skulle förstå att jag tycker att det är jättesynd och tråkigt att han dog vid en sådan ung ålder. Synd att det inte fungerade.

Det enda jag har klagat på är tråden. Jag förstår att du är jätteledsen men det är inte många som vet vem han var och den tillför inte eller något i form av en diskussion vilket gör den helt onödig i ett diskussionsforum.

*edit*

Klargjorde vissa saker.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Nu hoppas jag att Mr.R2 är nöjd, han har gjort så jag har ändrat lite i min första post nu, enbart för att den skulle på låst om jag inte gjorde det.

GLAD? Nån admin för ändra trådnamnet.

Och i fortsättningen, snälla, jag skiter i om du verkligen inte gillade tråden, men det är ju inte så svårt att låta bli att petta på den då. Och sen så kan du ju låta alla Admins och Moderatorer göra sitt, och bedömma sitt, det är ju det vi har dom för...

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man kan berätta om dom man känner som har dött har jag en liten tragisk historia:

Hade en tjej som jag hade varit tillsammans med i några månader. Älskade henne och hon älskade mig. Men hon hade ett litet drogproblem och det visste jag och jag gjorde allt jag kunde för att hjälpa henne. Men någon vecka innan jag hade tänkt förlova mig med henne dog hon av en överdos :>

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ör att göra allt klarare. Detta är ett diskussionsforum. Nu har den här tråden visserligen blivit en diskussion men det var inte meningen. Att skapa en sådan här tråd och utveckla det till en fråga, till exempel "Är trafiken för farlig för unga?" hade funkat men nu kan folk inte skriva något annat än "vila i frid", "rest in peace", "synd att han dog" och så vidare. Det blir ingen diskussion och tillför därför ingenting.

Du har så rätt så, han gjorde bara en topic där det var "killen dog här xxx gammal", han kunde som Umberto(?) sa och ändå gjort topicen till en diskussion emot någonting som hade med mopedolyckan att göra. Synd att han dog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om du vet att han är ledsen, varför fortsätter du att iriitera honom? Jag vet att du inte gillar tråden och det skiter jag i, ärligt talat, eftersom att alla får ha sina åsikter. Men att fortsätta dryga med en snubbe som du själv säger vet är ledsen?

Jag tycker inte att man är mindre anvsarig för sina handlingar bara för att man är ledsen. Tråden var onödig från början även om han nu har försökt göra en diskussion av det så nu har jag inga direkta problem med den.

Nu hoppas jag att Mr.R2 är nöjd, han har gjort så jag har ändrat lite i min första post nu, enbart för att den skulle på låst om jag inte gjorde det.

GLAD? Nån admin för ändra trådnamnet.

Och i fortsättningen, snälla, jag skiter i om du verkligen inte gillade tråden, men det är ju inte så svårt att låta bli att petta på den då. Och sen så kan du ju låta alla Admins och Moderatorer göra sitt, och bedömma sitt, det är ju det vi har dom för...

Nu är jag nöjd. Är du nöjd?

Jag kan bara tolka ändringen av ditt första inlägg som att du håller med mig och då har jag svårt att förstå vad du ska vara sur för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger återigen att det är tragiskt att han dog.

Men Gtasajten är helt enkelt inte rätt ställe att diskutera saker som detta på.

Detta är väl fan ett av de få ställen man verkligen kan prata om det på, då de flesta setat här i flera år, känner varandra bra osv.

Ni lägger för fan upp bilder på er själva på snackar kärleks/sex problem, berättar om era fyllor osv...

Det tycker jag känns som ganska privata ämnen, kärlek (LOL)!!!, det passar väl inte in, det är ju ett gtaforum?

Sen liksom, varför måste ni skriva att en tråd är onödig?

Ska jag komma på eran begravning å säga, fan va onödigt detta är, ses sen.

Skicka ett pm till en admin och säg va du tycker istället.

Han vill väl prata av sig, eller liknade och ni följer era regler och vill verka duktiga, tja.

Förövrigt RIP, alltid tråkigt när folk dör för tidigt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska jag komma på eran begravning å säga, fan va onödigt detta är, ses sen.

Den där jämförelsen var ju direkt löjlig, det var ingen som försökte nervärdera personen som dog. Det var själva tråden vi tyckte var onödig.

Jag kan nog tala för både Lajnux och R2 (För jag gissar att det är de två du syftar på) när jag säger att vi aldrig skulle få för oss att nervärdera någon som dött eller som du säger, att gå till någons begravning och larva oss.

Edit: För att gå liite till det nya ontopic: Ja, jag har haft en nära person som dött. Min tränare gick bort i april när han skulle opereras. Mer vill jag inte prata om.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor