oskarofrya Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Hej! Jag har ett problem, mitt datorbord är jä*ligt tungt och hörlursuttaget sitter på baksidan av datorn, och varje gång jag ska byta till högtalare så måste jag flytta på bordet och koppla i dem. Men det är så att det finns ett hörlursuttag och ett mikrofonuttag på framsidan av datorn också. Men om jag kopplar in mitt HeadSet/högtalare så fungerar dem inte. Är det någon inställning som måste ändras? Isåfall vilken? För på "Ljud och Ljudenheter" kan jag bara välja "SB Audigy Audio [4400]" och inget annat. Datorn är, som det står i rubriken, en Scaleo 800. Tacksam för svar. Mvh. Oskar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 (redigerad) Hej! Jag har ett problem, mitt datorbord är jä*ligt tungt och hörlursuttaget sitter på baksidan av datorn, och varje gång jag ska byta till högtalare så måste jag flytta på bordet och koppla i dem. Men det är så att det finns ett hörlursuttag och ett mikrofonuttag på framsidan av datorn också. Men om jag kopplar in mitt HeadSet/högtalare så fungerar dem inte. Är det någon inställning som måste ändras? Isåfall vilken? För på "Ljud och Ljudenheter" kan jag bara välja "SB Audigy Audio [4400]" och inget annat. Datorn är, som det står i rubriken, en Scaleo 800. Tacksam för svar. Mvh. Oskar Har du öppnat dator nån gång. Alltså så att du vet 100% att ljud kortet är kopplat till den extra hubben på framsidan? Annars så kan du köpa denna lilla externa media Hubb. Jag har en sådan.. LÄNK Redigerad 20 juni, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 20 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 (redigerad) Har du öppnat dator nån gång. Alltså så att du vet 100% att ljud kortet är kopplat till den extra hubben på framsidan? Annars så kan du köpa denna lilla externa media Hubb. Jag har en sådan.. LÄNK Varför skulle dem slänga in en extrahubb i en dator som om man öppnar så försvinner garantin? BTW, hur kopplas hubben som du länkade till? Redigerad 20 juni, 2007 av oskarofrya Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 (redigerad) Varför skulle dem slänga in en extrahubb i en dator som om man öppnar så försvinner garantin? Va? Och den där saken som Alle länkade är det ju bild på hur de kopplas och det är ju som man vanligtvis kopplar mikrofon och högtalare. Fördelen är ju att du bara behöver rota där bak en gång --- Antagligen har du precis som jag att uttagen på framsidan är kopplade till ett integrerat ljudkort (som är inbyggt i moderkortet), det tog ett tag innan jag fattade det. Redigerad 20 juni, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 20 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Antagligen har du precis som jag att uttagen på framsidan är kopplade till ett integrerat ljudkort (som är inbyggt i moderkortet), det tog ett tag innan jag fattade det. Och det betyder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 (redigerad) Och det betyder? Att uttagen inte går till ljudkortet som datorn använder för att hantera ljud. ...är inge vidare på insidan av datorer så jag hoppas att jag inte lurar dig nu. Redigerad 20 juni, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 20 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Att uttagen inte går till ljudkortet som datorn använder för att hantera ljud. ...är inge vidare på insidan av datorer så jag hoppas att jag inte lurar dig nu. Så, är dem bara för syns skull? Eller har dem någon funktion? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Så, är dem bara för syns skull? Eller har dem någon funktion? De funkar ju om du inte har ett annat ljudkort installerat (än det integrerade). Eftersom det antagligen ändå är hål i chassit kopplar de väl in det antar jag. Men om det är som jag tror fyller de som det är nu ingen funktion, nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 20 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 De funkar ju om du inte har ett annat ljudkort installerat (än det integrerade). Eftersom det antagligen ändå är hål i chassit kopplar de väl in det antar jag. Men om det är som jag tror fyller de som det är nu ingen funktion, nej. Tack, då vet jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Jag har precis samma problem, vet dock vad detta beror på. Du måste länka bakifrån från ljudkortet till två hål brevid så blir en länkat dit fram. Det var en annan som hade samma problem på forumet så jag gjorde en bild Men om du ska använda högtalarna igen måste du ta bort vidarekopplarkablana vilket är lika jobbigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Om det är inkopplat är det bara att ändra i Kontrollpanelen/Ljud från ljudkortet(eller om du har det inbyggt i moderkortet) till den enhet som sitter på framsidan. Om det däremot bara är som en förlängning som sitter inbyggt i chassit så måste du öppna upp och koppla ihop det. Precis som mina extra USB-uttag på framsidan av mitt chassi. Uttagen kom med chassit men när jag byggde ihop datorn sket jag i att koppla in de i moderkortet, därför fyller de just nu ingen funktion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 21 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Nu postar jag lite bilder, om jag har förstått Kobbe rätt så ska det vara såhär: (?) 1: 2: 3: 4: 5: BILD: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Har exakt samma dator som dig, men för mig funkar det finfint! ..men om du drar ut högtalarna från baksidan, funkar portarna på framsidan då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 (redigerad) Det följde med tv kablar som man skule koppla från hörlursutaget (bild 2) och mikrofonutaget (bild 3) till bild ett som då vidarekopplar mikrofonen och hörlurarna dit fram. men på våran dator är vidarekopplingutagen samma färg som de på framsidan. la de edit: Oskarofyra, detta har vi pm:at om förut!! kolla dina pm Det var visst du som jag hade skrivit detta till förut Redigerad 21 juni, 2007 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 23 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Det följde med tv kablar som man skule koppla från hörlursutaget (bild 2) och mikrofonutaget (bild 3) till bild ett som då vidarekopplar mikrofonen och hörlurarna dit fram. men på våran dator är vidarekopplingutagen samma färg som de på framsidan. la de edit: Oskarofyra, detta har vi pm:at om förut!! kolla dina pm Det var visst du som jag hade skrivit detta till förut Jag vet att det var vi. Men fick inte igång det då och glömde bort det. Men det är alltså vanliga TV-kablar (röd och vit) som man kopplar in i bild 2-3 och i bild 1? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 vet i helvete inte vad för kablar det ska va. Kablar är inte min starka sida Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 23 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 vet i helvete inte vad för kablar det ska va. Kablar är inte min starka sida Hehe, okej. Men vilken färg är dina kablar? Är dem röda och vita? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 24 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2007 Hehe, okej. Men vilken färg är dina kablar? Är dem röda och vita? Nope, båda kablarna är olika. Dom är samma färg som hålen på framsidan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts