Vice. Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Hej! Har nu fått ny dator och tänker lämmna ps2 ett tag till födel för min nya pc! Skulle vilja ha rekomendationer på bra spel! Känner inte till några knappt eftersom jag i princip bara spelat på ps2! Spel jag helst är ute efter är spel likande Resident evil, skräckspel! Men alla spel som ni tycker är bra får ni gärna posta som tips här tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Future Cop L.A.P.D. - Ett enkelt, lätt och simpelt spel utav Lucas Arts ifrån '98, mysigt och kul. Men ja, F.E.A.R. ska ju vara skräck, men jag upptäckte inte någon skräck med det, fast jag har inte spelat expansionet till det, man jaja. Ja. Ja. Det SKA tydligen vara läskigt. Action/Skräck eller något. Men ja. Det är inte så mycket. Men det är kul, självfallet! Och sedan om jag återigen går ifrån skräckspåret så tipsar jag om Virtua Tennis 3 som är det mysigaste tennisspelet jag någonsin har spelat. Skithärligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 FEAR Ett skitbra och läskigt spel (speciellt expansionen)! Det måste bara spelas! Condemned Jag har inte spelat det men det verkar bra. Också ett Action/Skräck-spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 (redigerad) Half-Life 2 och framåt. Kung. Ah fan.. skräck.. i så fall har jag ingen aning. De skräckspelen jag vet om är redan skrivna. Redigerad 20 juni, 2007 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 QUAKE är väl ganska läskigt Fast det kanske inte finns på PC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 (redigerad) Det beror ju förstås på hur länge du har hängt med i PC-spelandet. Om du i princip är ny och har kört konsoll-kortet tills nu så har du massa skit att plöja igenom! Inom FPS-grenen måste du testa Call of Duty-spelen, bästa andra världskrigs-spelen som finns! Half-life 2 får man inte glömma, inte heller The Elder Scrolls IV: Oblivion. Inom strategi så är Warcraft III ett måste. Age of Empires-spelen är riktigt sköna. Company of Heroes är ett riktigt kul strategispel i andra världskrigs-tema med skitsnygg grafik och massa mysiga taktiker och enheter. Om du gillar racing så måste du testa Flatout-spelen. Lerig racing och förstörbara bilar. GTR 2 är ett svenskutvecklat racingspel fullt inriktat på realism, om du är inne på simulatorer. På tala om simulatorer så finns Flight Simulator-spelen, riktigt mysigt att flyga allt från Boeings till Cessnas. EDIT: Skräckspel sa du. Condemned och F.E.A.R. är gjorda av samma utvecklare och är två skitläskiga spel, värt att testa om du gillar att förstöra dig själv psykiskt. Bioshock är ännu ett spel med mörka/plåtiga miljöer med skräckinslag, värt att kolla. Redigerad 20 juni, 2007 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 (redigerad) Future Cop L.A.P.D. - Ett enkelt, lätt och simpelt spel utav Lucas Arts ifrån '98, mysigt och kul. Men ja, F.E.A.R. ska ju vara skräck, men jag upptäckte inte någon skräck med det, fast jag har inte spelat expansionet till det, man jaja. Ja. Ja. Det SKA tydligen vara läskigt. Action/Skräck eller något. Men ja. Det är inte så mycket. Men det är kul, självfallet! Och sedan om jag återigen går ifrån skräckspåret så tipsar jag om Virtua Tennis 3 som är det mysigaste tennisspelet jag någonsin har spelat. Skithärligt! QFT! FC L.A.P.D, F.E.A.R och Virtua Tennis. Det finns inte bättre. Redigerad 20 juni, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 GTA GTA 2 GTA III GTA...eller vänta du är ju inte född igår Far Cry The Elder Scrolls 4: Oblivion Battlefield 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 S.W.A.T 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Cold Fear ska tydligen vara ganska läskigt, dock inget spel jag har tagit mig tid till att spela igenom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Umm... Skräckspel är i princip den genre jag vet minst om men jag har för mig att Silent Hill-serien finns till PC, har dock inte spelat själv och vet inte så mycket om den men det är en skräckspelsserie. Sen finns ju gamla klassiker som Alone In The Dark-serien och t.ex. äventyrsspelet Sanitarium men de är kanske inte så attraktiva att spela på en ny pc.. Trots det rekommenderar jag dem. För att illustrera: Alone In The Dark 1 Sanitarium Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lallaren Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Star Wars Lego 1 och 2. Dom äger! Måste testas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Testa FEAR. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Tack för tipsen! Condemned verkar ju bra! Jag började spela STALKER i går. Men vet inte om jag skall fortsätta köra det. Är det värt att lägga ner sin tid på det? Det verkade bara vara text, text och åter text. Orka sitta och lusläsa all den texten... Trodde med att man skulle få vara i nån grå radioaktiv miljö men man är ju ute på nån vacker landsbyggd med små grisar som trippar omkring. Fattar inte riktigt kartan heller. Man får ett uppdrag men hur vet man vart man skall gå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 F.E.A.R! Expansionen också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 (redigerad) "You Are Empty", den officiella hemsidan. En screenshot: topp snopp skräck på topp Redigerad 21 juni, 2007 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Ingen som rekomenderar Penumbra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Somsagt F.E.A.R annars kan du ju skaffa Resident Evil spelen till PC Dom sägs t.o.m vara bättre än dom till konsollerna. Det var nått..... spel... jag tänkte på ....... men kommer inte på vad det heter....... Clock Tower kanske? Iaf ett point n' click äventyrs/skräck spel. Annars kan man säga SWAT4 (inte direkt skräck, men medge att det är jävligt läskigt att smyga igenom byggnader ont anande att när som helst kan nån hoppa fram och skjuta som en dåre mot dig) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 "You Are Empty", den officiella hemsidan. En screenshot: topp snopp skräck på topp Spelet är sjukt buggigt. Många som inte ens kommer längre än till intro-filmen innan spelet stängs av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 FEAR Ett skitbra och läskigt spel (speciellt expansionen)! Det måste bara spelas! Condemned Jag har inte spelat det men det verkar bra. Också ett Action/Skräck-spel. Condemned har jag spelat. Det rek jag dig Vice stark. Bra story. Jag rekomendera dig att spela det när det är helst mörkt ute för du får äckliga känslor i mgaen du sitter typ nervös genom hela spelet. Men jag hoppas du är beredd. När du kommer till en skola och går in i ett omklädnings rum och ska fota så kommer det hända en läskig sak. jag hoppas på att du är beredd där så du ej hoppar till. Nämnligen så blev jag skit rädd. Men jag rekomenderar det spelet starkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts