Jump to content

Hur ska du fira midsommar?

KalleR
 Share

Recommended Posts

Nu nalkas det midsommartider. Och vädret verkar bli sämre än någonsin i södra Sverige. Hur ska du fira denna långhelgen?

Själv satsar jag på en riktigt White trash-fylla i Köpingsvik på Öland. Bo i husvagn/förtält/bil torsdag till söndag och supa bort det lilla vettet som finns kvar i skallen. Kanske byter ut sista dagens supande mot Spice, som jag för övrigt kan rekommendera, funkar skitbra.

Har ganska dålig budget, så förutom öl och sprit i massor blir födan mestadels medhaven pastasallad, Men lite sill och färspotatis ska väl slinka ner också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Jahapp. Ska till stugan med släkten. Blir väl att bada, fiska, cykla, träna, äta gott osv. Skulle visst inte bli något vidare väder, men inget regn i alla fall, så man kanske kan grilla. Ska grillas lax, hamburgare, fläskfilé m.m. Ser väl inte fram emot midsommar så extremt, ingen av mina kusiner skulle hänga med, men orkar inte stanna hemma. Tar med en fulladdad iPod och böcker, om man behöver ha ihjäl lite tid.

Får ta det lite lugnt med allt ätande och drickande, ska till tandläkaren strax efteråt.

Trevlig midsommar allihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag åker ut till landet i Roslagen och firar med far och några andra bekanta. Bara det blir fint väder är jag nöjd. Käkar väl lite god mat, kanske besöker festplatsen och kollar på "Små grodorna". :mellow: Något storfestande mer än någon midsommarhutt blir det i alla fall inte, arbetar både natten till Midsommarafton och dagen efter Midsommardagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För min del blir det nog bara att vara hemma tror jag. Skulle inte farsan jobba hela midsommaren skulle vi nog hitta på nåt kul, kanske stuckit på en kryssnig eller liknade.

Förut brukade vi ha midsommardans här i byn bara ca. 300 meter från där vi bor, men tyvärr så är det slut med det :D Gudars vilken stämning det brukade vara där förut :mellow:

Till mat blir det väl som vanligt nypotatis och sill, troligtvis också nån rökt fisk och lite smått och gott. Får se.

Glad midommar på er i alla fall :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor