Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Tycker HIMYM börjar bli sjukt tråkig. Eller åtminstone så börjar Teds karaktär verkligen gå mig på nerverna och det roliga är att jag vet inte om det är meningen att han ska vara så sjukt löjlig, melodramatiskt och patetisk eller om han faktiskt ska föreställa en relaterbar karaktär. Serien skulle aldrig ha slagit lika stort om det inte vore för Barney men till och med han börjar kännas urvattnad. Ja, han har kostymer, ligger med tjejer och har alltid en plan som gör att han alltid vinner men kör man det receptet på varenda jäkla avsnitt så blir allting så förutsägbart.

Senaste avsnittet var verkligen dåligt. Teds så kallade "dilemma" var bara pinsamt.

Jag håller med P-C, fullt ut. Plus lite till. Jag tycker att HIMYM ÄR sjukt tråkigt. Barney gillade jag väl i ett par säsonger, Marshall är den roligaste, Robin och Lily är tråkiga och Ted är jobbig. Handlingen kommer ingenstans längre, "running gags" är med för ofta och resten av skämten är inte lika roliga.

Senaste Dexter var helt okej, inte så att jag kissade på mig men ändå värt. Slutet var okej. Hoppas att nästa är bättre.

Jag tycker att HIMYM hamnat på en slags det-är-småtrevligt-att-titta-på-men-inte-så-mycket-mer..nivå. Vilket är lite synd, för de tidiga säsongerna höll emellan riktigt hög klass. Kan inte påstå att det är specifikt Ted jag stör mig på dock. Man skulle ju kunna önska att alla kunde hålla lika hög nivå säsong efter säsong som Chuck...

Stör mig mer på Lily än Ted. Hennes attityd jag-förändrar-framtiden-för-jag-är-dagisfröken hatar jag. Sen hennes cp-moralgrejer. Och att det alltid är Marshall som gör nåt fel.

1. Marshall

2. Barney

3. Robin

4. Ted

5. Lily

Alla i HIMYM är ju bara trötta stereotyper av sig själva.

Ted är en romantiker.

Marshall tycker allt är awesome.

Barney är awesome.

Robin är reserverad.

Lily är den genomsnittliga kvinnan i ett förhållande, typ "haha, sådär är min flickvän också"-typen.

*Glas som går sönder*

Fan, jag tror ni lyckades sabba en av mina favoritserier. Eller så var bara senaste avsnittet riktigt tråkigt.

:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har kollat upp Boardwalk Empire ännu? Från skaparna av Sopranos :) Verkar ju onekligen riktigt bra och jag ska försöka kolla om det är något så fort jag är ikapp i skolan (samt resten av serierna jag följer).

På tal om andra serier; BBT var dåligt senast :( Amy är fortfarande bara jobbig och skådespelerskan kan INTE komma upp till Parsons nivå hur hon än försöker. Han passar bra, men att försöka lägga in en till likadan karaktär var bara dumt från början. Att karaktärens skådespelare dessutom suger björnsnopp gör bara saken sämre :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Walking Dead's första avsnitt har ramlat i busken, för er intresserade. Ska ta och se på det idag!

Upptäckte också Dead Set genom tv.com! Tyckte att det verkade intressant, så jag ska ha Zombiemaraton ikväll på projektorn!

Det var som satan! Fan att jag inte kollade det tidigare. Jaja, införskaffas nu, har höga förväntningar! :D

Edit: Kan förövrigt säga att jag plöjde igenom Spartacus förra veckan. Rätt schysst serie faktiskt, mycket blod och sex. Lite fjantigt egentligen men jag fastnade ändå. Hoppas verkligen att det blir en andra säsong.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var som satan! Fan att jag inte kollade det tidigare. Jaja, införskaffas nu, har höga förväntningar! :D

Edit: Kan förövrigt säga att jag plöjde igenom Spartacus förra veckan. Rätt schysst serie faktiskt, mycket blod och sex. Lite fjantigt egentligen men jag fastnade ändå. Hoppas verkligen att det blir en andra säsong.

Ja, för fan! Spartacus är ju helnice! Tyckte också att det var lite töntigt först, men efter några avsnitt var jag helt fast. Manligare serie får man leta efter :P Tyvärr kommer det inte vara samma skådespelare i huvudrollen för säsong 2, då han blivit sjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag, eller rockade The Walking Deads pilotavsnitt som fan?! Underbart hög kvalitet på allting kändes det som. Jag längtar till nästa!

Jag blev lite besviken, då den var ganska seg - men det är bara för att man är van vid zombieFILMER. I en serie kan de hålla ett lägre tempo. I övrigt var den bra, men det var inte mycket som hände som jag inte redan hade sett i trailern. Ep2 blir säkert jättebra. :)

Ja, för fan! Spartacus är ju helnice! Tyckte också att det var lite töntigt först, men efter några avsnitt var jag helt fast. Manligare serie får man leta efter :P Tyvärr kommer det inte vara samma skådespelare i huvudrollen för säsong 2, då han blivit sjuk.

Förbannat bra serie. Jag har läst att han har fått cancer, fast de hade visst upptäckt det tidigt så det finns en stor chans att han tillfrisknar. Jag hoppas på det. Blir konstigt med en annan skådis som Spartacus, då får de hellre sätta Crixus som ny huvudperson. Eller Doctore.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Felix stör en ingenjör är ju faktiskt en riktigt intressant och rolig serie!

Kanske framförallt för oss teknikpluggare här på forumet som pluggar till olika sorts ingenjörer, men även för folk som inte har någon koll alls på vad en ingenjör egentligen är. (Vilket ju i och för sig inte går att definiera eftersom det är så olika.)

Felix kan vara lite flummig ibland och låta käften glappa aningen mycket, men det är som sagt i helhet både intressant och roligt.

Felix fällde världens kommentar förut, han hälsade på en kines på kinesiska och kinesen svarade något tillbaka, då vände sig Felix till ingenjören som han besökte och sa:

"Förlöjligade han mig där nu? Kanske skämtade om mig, vi kanske hittade Kinas svar på Henrik Schyffert och han sa nog någonting ironiskt om mig just nu."

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Felix stör en ingenjör är ju faktiskt en riktigt intressant och rolig serie!

Kanske framförallt för oss teknikpluggare här på forumet som pluggar till olika sorts ingenjörer, men även för folk som inte har någon koll alls på vad en ingenjör egentligen är. (Vilket ju i och för sig inte går att definiera eftersom det är så olika.)

Felix kan vara lite flummig ibland och låta käften glappa aningen mycket, men det är som sagt i helhet både intressant och roligt.

Felix fällde världens kommentar förut, han hälsade på en kines på kinesiska och kinesen svarade något tillbaka, då vände sig Felix till ingenjören som han besökte och sa:

"Förlöjligade han mig där nu? Kanske skämtade om mig, vi kanske hittade Kinas svar på Henrik Schyffert och han sa nog någonting ironiskt om mig just nu."

:P

Skönaste programmet från Felix stör en ingenjör är ju när de rest runt halva europa och supit sig sönder och samman och trots det ser Felix oberörd ut.

Skämt åsido - skönaste programmet var ändå hos teknikern som jobbade med filmeffekter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rekommenderar varmt SVT-serien I Anneli!

Handlar om 20-something tjejen Anneli som jobbar på ett café i Stockholm. Hon är utan egen personlighet, intressen, vänner, social förmåga eller ambitioner men har ständigt sin osynliga rådgivare "Liket" med sig som en inkarnation av hennes undertryckta personlighet. Jävligt bra serie faktiskt, rolig satir på olika stockholmspersonligheter, bra manus och förvånansvärt engagerande story.

Alla 8 avsnitt kan ses här: http://svtplay.se/v/2143171/i_anneli/del_1_av_8?sb,p138757,2,f,-1

Redigerad av P-C
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rekommenderar varmt SVT-serien I Anneli!

Handlar om 20-something tjejen Anneli som jobbar på ett café i Stockholm. Hon är utan egen personlighet, intressen, vänner, social förmåga eller ambitioner men har ständigt sin osynliga rådgivare "Liket" med sig som en inkarnation av hennes undertryckta personlighet. Jävligt bra serie faktiskt, rolig satir på olika stockholmspersonligheter, bra manus och förvånansvärt engagerande story.

Alla 8 avsnitt kan ses här:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, jag såg piloten och allt verkade väl sådär halvhyfsat. Bättre än Ellen DeGeneres Show men klart sämre än t.ex. Antikrundan. Börjar kanske följa serien när det kommit fyra-fem säsonger och den vunnit ett gäng Emmys.

---

Hurra! Idag är en glädjens dag! "Idag" är nämligen Conan O'Brien äntligen tillbaka med ny show! :w000t: Det här har jag sett fram emot sen fjortiförsta mars augcember 99!

Ja! Är det idag alltså? Vilken tid (GMT+1) finns den att tillgå tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här har jag sett fram emot sen fjortiförsta mars augcember 99!

laugh_1182782_1.gif

---

Avsnitt 2 av The Walking Dead var helt okej. Fast det känns fortfarande väldigt mycket som en utdragen zombiefilm... Inte för att jag vet hur det inte skulle göra det.

Jag tror att killen som blev fastkedjad förmodligen kommer loss på ett eller annat sätt senare

naughty_1182473_1.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor