Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Precis börjat kolla på Castle från 2009. Nathan Fillion (Captain Reynold från Firefly) spelar en författare från New York som har writer's block, och så kommer det en copycat killer och drar igång hans intresse igen. Så han får följa med på utredningen. Nathan Fillion är en grymt bra skådespelare, och han är så extremt bra med den "kaxiga och roliga" attityden, vilket är exakt hur man skulle beskriva Castle.

Den verkar bajsbra hittills, men då är jag bara på andra avsnittet. Återkommer när jag har sett mer. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev fett less när jag tog reda på premiärdatumet :huh: Speciellt nu när det kanske (förmodligen) gäller den bästa säsongen av dom efter den första!

Ja, säsong fyra kommer att vara så jäkla bra jämfört med trean som knappt tog storyn framåt alls!

Fast jag älskade säsong två också, Lew Ashby tog sig in i mitt hjärta direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, säsong fyra kommer att vara så jäkla bra jämfört med trean som knappt tog storyn framåt alls!

Fast jag älskade säsong två också, Lew Ashby tog sig in i mitt hjärta direkt!

Säsong två är helt klart en jäkligt bra säsong, men nu när

Hank har berättat om honom och Mia

känns det lite som "tillbaka till ruta ett". Jag hoppas att

Bill kommer tillbaka, i alla fall hellre det än en till halvtaskig Lew Ashby-kopia

.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säsong två är helt klart en jäkligt bra säsong, men nu när

Hank har berättat om honom och Mia

känns det lite som "tillbaka till ruta ett". Jag hoppas att

Bill kommer tillbaka, i alla fall hellre det än en till halvtaskig Lew Ashby-kopia

.

Ja, helt klart. Jag

tar hellre tillbaka Bill än att dom försöker slänga in någon kopia på Lew Ashby eftersom att dom aldrig kommer att lyckas bra med det.

Men som jag ser det så

måste nästan Bill komma tillbaka, vore lite konstigt om pappan inte tog kontakt med den som hade sex med hans underåriga dotter i en sån här situation. Kommer att bli kul att se hur Hank hanterar alla konsekvenser!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, helt klart. Jag

tar hellre tillbaka Bill än att dom försöker slänga in någon kopia på Lew Ashby eftersom att dom aldrig kommer att lyckas bra med det.

Men som jag ser det så

måste nästan Bill komma tillbaka, vore lite konstigt om pappan inte tog kontakt med den som hade sex med hans underåriga dotter i en sån här situation. Kommer att bli kul att se hur Hank hanterar alla konsekvenser!

Så ser jag också på situationen! Jag vill se

Bill och Karen träffas också!

Fast vad jag är lite mer intresserad av är hur

Charlie ska få ihop sitt liv, med tanke på att han bara har haft tur med Marcy fram till skilsmässan nu, och det ska bli jäkligt intressant att se hur framåt det kommer gå med att sälja Collinis bok.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så ser jag också på situationen! Jag vill se

Bill och Karen träffas också!

Fast vad jag är lite mer intresserad av är hur

Charlie ska få ihop sitt liv, med tanke på att han bara har haft tur med Marcy fram till skilsmässan nu, och det ska bli jäkligt intressant att se hur framåt det kommer gå med att sälja Collinis bok.

Håller med dig om hur det ska gå för

Charlie.

Han lär inte

ha några problem med att sälja boken,

men istället lär han vara

deppig efter skilsmässan.

Jag räknar nästan också med att

Charlie och Hank kommer att bo med varandra åtminstonde en del av säsongen då dom alltid gjort det under jobbigare perioder tidigare,

och det lär vara något som är värt att se fram emot!

Förövrigt så såg jag ett namn på ett utav avsnitten på imdb, det var ungefär avsnitt åtta eller något, och det är en mindre (smått förutsägbar) spoiler så du behöver ju inte läsa om du inte vill veta:

Det hette

The Trial

och jag har också läst

att Carla Gugino (spelade Amanda i Entourage, Vinces agent efter att han avskedat Ari i säsong tre) ska vara en gästskådespelare som är både en advokat och ett nytt kärleksintresse för Hank.

Edit: Ah, skulle aldrig ha googlat efter nyheter för säsong fyra, fick läsa mer än vad jag ville läsa..

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Ny säsong av Family Guy drar igång 26:e september, ny säsong av HIMYM drar igång 20 september. Tjoho! Enda sura är att Breaking Bad inte drar igång igen förrän 2011. De tar så jävla långa säsongspauser i den serien. pinch_1182596_0.gif

20/9

HIMYM

Two And A Half Men

Hawaii Five-O (remake av den gamla som ser intressant ut. youtuba!)

The Event (något nytt, såg dramatiskt ut, bestämde mig för att testa.)

22/9

Modern Family

Undercovers (JJ Abrams nya spionserie, med honom i bilden så blir det nästan alltid sevärt)

23/9

The Big Bang Theory

Fringe ( (w00t) )

26/9

Family Guy

Dexter ( (w00t) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sep. 21st

• House
    Thunder Roadtrip (s07e01)
    Thunder Roadtrip (s07e01)
    Now that they're together, House and Cuddy take a vacation alone, but discover that their pasts may interfere with their present.
  • How I Met Your Mother
    Big Days (s06e01)
    Big Days (s06e01)
    Ted runs into Cindy, the girl he dated who rooms with his future wife. Meanwhile, Robin is still crushed over Don's decision to take a job in Chicago, and Marshall can't stop talking about wanting to have a baby.
  • Two and A Half Men
    Three Girls and a Guy Named Bud (s08e01)
    Three Girls and a Guy Named Bud (s08e01)
    Jake moves to Judith and Herb's when he learns that Alan's dating his friend Eldridge's mom. Charlie tries to cut back on the alcohol.
    Sep. 24th
    • The Big Bang Theory
      The Robotic Manipulation (s04e01)
      The Robotic Manipulation (s04e01)
      Howard uses a robotic arm for his own pleasure. Penny assists Sheldon with his first date.

Sep. 27th

[*] American Dad!

Uncle Buddy's Jam Sauce (s06e01)

Uncle Buddy's Jam Sauce (s06e01)

No synopsis available[*] Dexter

My Bad (s05e01)

My Bad (s05e01)

No synopsis available[*] Family Guy

And Then There Were Fewer (s09e01)

And Then There Were Fewer (s09e01)

The town of Quahog is invited to a mansion for a weekend getaway. When some murders happen, it turns into a real life murder mystery.[*] The Simpsons

Elementary School Musical (s22e01)

Elementary School Musical (s22e01)

Marge sends Lisa to a performing arts camp where she gets hooked on her new, hip lifestyle. Once back in Springfield, all Lisa can think about is returning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tror du om barnet?

:P

heheh otroligt bra start på säsongen.

Helt uppenbarligen inte

Dans barn. Därför samtalen på ryska och signeringen av (det falska) faderskapstestet. Genom detta blir Dan, och familjen Humphrey/Van Der Woodsen skyldiga att betala för, och ta hand om, barnet.

Sedan kan det ju också hända massor... G är en riktig schemer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor