Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Jag är otroligt ambivalent! Jag älskar Futurama, så jag ska helt klart följa den. Men håller den samma klass som filmerna som släppts nyligen är jag tveksam - de var inte superbra.

Bender's Game är ju dock hysteriskt rolig, tycker jag! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft den ett tag, ska börja kolla. Lovar. :mellow:

Gött!

Jag kanske har skrivit det förut men tycker Breaking Bad är riktigt uselt. Har sett hela säsong 1 har jag för mig, de var ute i Mexiko och lattjade när jag gav upp. Sen för inte så länge sen drog jag ett avsnitt från nya säsongen men det var fortfarande lika kasst. Breaking Bad är bara seg, tråkig och deprimerande. Varje avsnitt gör som en ansats att ta storyn och karaktärerna vidare men det rinner varje gång ut i sanden.

Jag tycker konceptet i säg är bra, men utförandet är så dåligt!

Jag förstår inte hur du kan tycka att den är seg och tråkig när första scenen innehåller en byxlös mustaschbrydd herre som flyger fram på en landsväg i en husbil med två förgiftade personer där bak. Hur badass är inte scenerna i slutet?!

breaking_bad_1172401_0.jpg

Nej, jag tycker inte alls att Breaking Bad är seg och tråkig. Visst, den är inte direkt 24 men det är ju inte meningen direkt. Det är en annan typ av spänning, man sitter liksom på nålar. Speciellt slutet av säsong tre har varit väldigt intensivt (även fast början av säsong tre var seg får även jag medge). En rating på 9.0 @ IMDb håller med mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började kolla för ganska längesen. Drog igenom första säsongen ruskigt snabbt eftersom den var underbar. Andra säsongen har gått lite segare, fastnade inte lika mycket för den. Får se vad slutet av säsong 2 och säsong 3 erbjuder. :mellow:

Andra säsongoen kan bli lite störande eftersom man ogillar Skylar, hehe :lol:

Varnar dig redan nu, början av säsong tre händer det väldigt lite.... Men rätt som det är så PANG händer allt samtidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner nästan en skyldighet att skriva här om hur jävla bra säsongsavslutningen av Gossip Girl var!!! :mellow:

Så nöjd, synd bara at det där tre hela månader kvar till nästa episod.

GRYMT! :naughty:

Det har knappt gått tre veckor... Jag tror jag måste se om hela serien; orkar inte vänta till Augusti!

http://open.spotify.com/track/69yVxyuRahEzs2taFMVVoO

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tror du händer med

Chuck

?

Och fyfan vad jag hatade Jenny de senaste avsnitten. -.-

Oj, det blir lite svårt... tror inte att någonting speciellt händer. Läste att S4 kommer vara delvis i Europa i början (antagligen likt hur S2 var i Hampton i början). Annars tror jag nog att Chuck slutar på sjukhus, men inte att han dör eller blir skadad, utan endast en skada som gör att han är på sjukhus i några avsnitt. Han flyger nog till NY igen för att fortsätta sin sjukhusvistelse.

Jag tror att det mest var för att skapa en cliffhanger, men den stora grejen tror jag är med Georgina och Dan (då Blair och Serena antagligen förstärker sin vänskap)

Lite luddigt, inte så genomtänkt. :naughty:

Mhm, håller helt med dig om Jenny. Måste vara seriens jobbigaste person.

Så skönt att hon är borta i början av S4!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, det blir lite svårt... tror inte att någonting speciellt händer. Läste att S4 kommer vara delvis i Europa i början (antagligen likt hur S2 var i Hampton i början). Annars tror jag nog att Chuck slutar på sjukhus, men inte att han dör eller blir skadad, utan endast en skada som gör att han är på sjukhus i några avsnitt. Han flyger nog till NY igen för att fortsätta sin sjukhusvistelse.

Jag tror att det mest var för att skapa en cliffhanger, men den stora grejen tror jag är med Georgina och Dan (då Blair och Serena antagligen förstärker sin vänskap)

Lite luddigt, inte så genomtänkt. :P

Mhm, håller helt med dig om Jenny. Måste vara seriens jobbigaste person.

Så skönt att hon är borta i början av S4!

Mm, för

Chuck lär ju inte dö för let's face it, han är fööööör viktig för serien.

:mellow:

Och det där om Georgina, barnet är ju inte riktigt? jag menar det är säkert ännu ett av hennes "scams"

. :naughty:

Oh fyfan vad jag längtar. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm, för

Chuck lär ju inte dö för let's face it, han är fööööör viktig för serien.

:mellow:

Och det där om Georgina, barnet är ju inte riktigt? jag menar det är säkert ännu ett av hennes "scams"

. :naughty:

Oh fyfan vad jag längtar. :P

Jo, det är ju klart. Chuck & Blair

:w000t:

Det kanske är en scam, men det kan vara sant. De var ju väldigt nära i början på S3, och de vaknade upp i samma säng en natt också

... ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I lol'ed my pants:

"… FlashForward fans, all two dozen of them, have carried out their plans to stage a dramatic save-the-show campaign.

Supporters mimicked the canceled drama's main mystery: A two-minute-and-seventeen-second blackout. In other words,

a bunch of people gathered together and took a power nap for a few minutes. Just do it under your desk, like normal people!"

tv.com (botten av nyheten)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor