Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Satan i gatan vad serier blir nedlagda.

FlashForward, Heroes, Law and Order, Mercy, Trauma.

Och då får ändå skitserier som Smallville, som har levt på tok för länge, en ny säsong. Det är en orättvis värld.

Det mesta jag kollar på försvinner känns det som. Allt jag har kvar är Family Guy och Fringe! Dags att leta nya nördserier..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar, vad fan är det som händer?

På mer eller mindre än en vecka har dessa tv-serier blivit canceled:

Ghost Whisperer

Cold Case

The New Adventures of Old Christine

Gary Unmarried

Miami Medical

Accidentally on Purpose

Numb3rs

Smallville (YES!)

Mercy

Trauma

Heroes

FlashForward ( :[ )

Law and Order

Romantically Challenged

Better Off Ted

Jävla kaos i tv-världen!

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, nu behöver jag nästan någon ny serie att följa. Visste inte att Heroes är nerlagt?! Var berättades detta, Mordos?

Och nu är Lost över vilket jag sörjer som fan. Trodde inte att jag skulle göra det men vafan, serien har trots allt pågått i 6 år. Just nu tittar jag på HIMYM, Breaking Bad och Family guy, och det verkar inte att det kom något Family Guy-avsnitt denna veckan heller.

Några schyssta tips? Mord/kriminalarserier är jag inte så mycket för, inte heller mer actionladdade serier som 24. Jag har funderat på att börja kolla på Big Bang Theory men ska jag vara helt ärlig så är jag inte så mycket för dessa komediserier utan någon som helst storyutveckling. Jag vill ha en serie med rejäla cliffhangers och mindfucks á la Lost och Breaking Bad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, nu behöver jag nästan någon ny serie att följa. Visste inte att Heroes är nerlagt?! Var berättades detta, Mordos?

Och nu är Lost över vilket jag sörjer som fan. Trodde inte att jag skulle göra det men vafan, serien har trots allt pågått i 6 år. Just nu tittar jag på HIMYM, Breaking Bad och Family guy, och det verkar inte att det kom något Family Guy-avsnitt denna veckan heller.

Några schyssta tips? Mord/kriminalarserier är jag inte så mycket för, inte heller mer actionladdade serier som 24. Jag har funderat på att börja kolla på Big Bang Theory men ska jag vara helt ärlig så är jag inte så mycket för dessa komediserier utan någon som helst storyutveckling. Jag vill ha en serie med rejäla cliffhangers och mindfucks á la Lost och Breaking Bad.

Jag läste det på eztv, som direktlänkade från: http://livefeed.hollywoodreporter.com/2010...els-heroes.html

Jag tror du skulle gilla FlashForward, om du inte har kollat på det förut. FlashForward har, enligt mig, de mest brutala cliffhangers någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste det på eztv, som direktlänkade från: http://livefeed.hollywoodreporter.com/2010...els-heroes.html

Jag tror du skulle gilla FlashForward, om du inte har kollat på det förut. FlashForward har, enligt mig, de mest brutala cliffhangers någonsin.

Synd att FlashForward inte får mer än en säsong, och att det kommer att sluta som om det skulle komma en andra! Inte värt att börja titta på om man frågar mig.

Tror att jag ska börja med en ny regel där jag inte ser på en serie förrän den har blivit förnyad med en andra säsong!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som följt Generation Kill? vet att den är old men när jag såg första avsnittet så blev jag riktigt sugen på att se den, något att ha eller?

Jag tittade igenom serien i vintras och även om vissa delar var svåra att förstå utan undertext så var det en bra serie. Inte mycket pangpang, men Skarsgård gör grymt bra ifrån sig och det finns en hel del sköna karaktärer. Jag rekommenderar den :yes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synd att FlashForward inte får mer än en säsong, och att det kommer att sluta som om det skulle komma en andra! Inte värt att börja titta på om man frågar mig.

Tror att jag ska börja med en ny regel där jag inte ser på en serie förrän den har blivit förnyad med en andra säsong!

IMO så, om de har kvar samma writers som tidigare, då skulle nog FlashForward kunna sluta på rätt sätt iom. nästa avsnitt. Det är FlashForward, vad som helst kan hända. Och om inte det, då är det en jävla bra serie, även om den inte blir förnyad.

Jag tittade igenom serien i vintras och även om vissa delar var svåra att förstå utan undertext så var det en bra serie. Inte mycket pangpang, men Skarsgård gör grymt bra ifrån sig och det finns en hel del sköna karaktärer. Jag rekommenderar den :yes:

Skarsgård är ju klockren i G-Kill. Enligt mig, hans bästa skådespeleri där. Enda som är lite roligt är att, som med alla HBO-serier så recyclas det skådespelare som attans. Speciellt om du har tittat på Oz. Starkt rekommenderad serie. Även om jag själv aldrig har kollat klart på den, pga. att av någon anledning så blir jag grymt uttråkad av öknen, oavsett om det är film, spel, bok, whatever. Sand suger.

Men har man inte samma problem som mig här, då är det en grymt bra serie.

Förövrigt, jag skrattade så jag grät till nyaste Boondocks. Bokstavligentalat, jag absolut skrattade mig nästan igenom hela avsnittet.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säsong 8 av Family Guy är slut. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skarsgård är ju klockren i G-Kill. Enligt mig, hans bästa skådespeleri där. Enda som är lite roligt är att, som med alla HBO-serier så recyclas det skådespelare som attans. Speciellt om du har tittat på Oz. Starkt rekommenderad serie. Även om jag själv aldrig har kollat klart på den, pga. att av någon anledning så blir jag grymt uttråkad av öknen, oavsett om det är film, spel, bok, whatever. Sand suger.

Men har man inte samma problem som mig här, då är det en grymt bra serie.

Funderar på ett köp av serien så undertexten blir inga problem för min del. Jag har inte heller haft några tidigare problem med öken och sand så det låter lite som en serie för mig. Får tacka för svaren :P.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IMO så, om de har kvar samma writers som tidigare, då skulle nog FlashForward kunna sluta på rätt sätt iom. nästa avsnitt. Det är FlashForward, vad som helst kan hända. Och om inte det, då är det en jävla bra serie, även om den inte blir förnyad.

Det har dom inte, co-writern av The Dark Knight har hoppat av och hans fru tog över. Den andra snubben byttes också mot någon kvinna har jag för mig.

Problemet är ju att dom skrev och filmade det sista avsnittet en bit innan dom fick veta att dom blev nerlagda, så slutet ändrades nog inte efter det. Det stog ju lite mellan FlashForward och V vid förnyelsefasen, så dom hoppades väl bara på det bästa.

V har jag ingenting emot dock, inte det bästa, men varje avsnitt fick mig att vilja se nästa iallafall. Elizabeth Mitchell (Juliette från Lost) är alltid bra och Laura Vandervoort är snyggare än jag nånsin sett henne iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag inte under några omständigheter vågar öppna LOST-tråden så frågar jag här. Jag har ju varit borta två dagar så idag är det dags för finalen för min del. Jag vill se sammanfattningen, avsnittet och eftersnacket, men är inte riktigt säker på vad de heter. Är det avsnitt 17 och 18 jag ska ha? Och så finns det något som heter The Final Journey, borde ju vara sammanfattningen, men det har ju beteckningen s06e00 :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor