Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Om ni vill ha något manligt och blodigt att kolla på, kolla på Spartacus: Blood and Sand. Faktiskt ganska skön serie, toksnyggt gjord. Det är som om 300 och Rome hade ett barn. Inom 5 minuter av första avsnittet har man sett ett regn av blod och en sex scen.

Oh, nämnde jag att man får se Xena-skådespelaren ha sex, och få se henne naken ett flertal gånger? Oh, vad jag har väntat på att få se det. Ren nyfikenhet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade aldrig sett ett program med Erik och Mackan innan, men fastnade direkt för Guldfeber ändå. Så stört roliga killar med precis min sorts humor. När de flippade på privatplanet och började snacka uppblåsbara helstekta grisar att sätta runt nacken skrattade jag så mycket att jag fick tårar i ögonen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade aldrig sett ett program med Erik och Mackan innan, men fastnade direkt för Guldfeber ändå. Så stört roliga killar med precis min sorts humor. När de flippade på privatplanet och började snacka uppblåsbara helstekta grisar att sätta runt nacken skrattade jag så mycket att jag fick tårar i ögonen. :P

Ändå har det blivit mindre och mindre humor i serierna. I Erik & Mackan - Hela och Rena skrattade jag nästan rakt igenom hela säsongen, tvåan var också ganska rolig men inte riktigt lika ofta som i första säsongen och nu i trean har det sänkts ännu ett snäpp.

Du borde verkligen kolla in de andra två säsongerna om du inte gjort det. Jag fastnade så stenhårt för E&M att jag har de överallt, på en DVD-Skiva, på hårddisken och på iPoden. :wub:

Det är deras sätt att bygga upp meningar och deras sätt att helt random byta ämne hela tiden som gör det så sjukt kul att lyssna på grabbarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ändå har det blivit mindre och mindre humor i serierna. I Erik & Mackan - Hela och Rena skrattade jag nästan rakt igenom hela säsongen, tvåan var också ganska rolig men inte riktigt lika ofta som i första säsongen och nu i trean har det sänkts ännu ett snäpp.

Du borde verkligen kolla in de andra två säsongerna om du inte gjort det. Jag fastnade så stenhårt för E&M att jag har de överallt, på en DVD-Skiva, på hårddisken och på iPoden. :P

Det är deras sätt att bygga upp meningar och deras sätt att helt random byta ämne hela tiden som gör det så sjukt kul att lyssna på grabbarna.

Oh yes! Min favoritserie som kommer från Sverige. De är ju så tokroliga så det är ju nästan sorgligt åt vissa saker man skrattar åt. Snygga och Smärta har dock helt klart sina egna moments också. Det är något med alla deras grejer de säger som man faktiskt kommer ihåg.

"Till och med de gamla grekerna tyckte du var ful, Mackan!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh yes! Min favoritserie som kommer från Sverige. De är ju så tokroliga så det är ju nästan sorgligt åt vissa saker man skrattar åt. Snygga och Smärta har dock helt klart sina egna moments också. Det är något med alla deras grejer de säger som man faktiskt kommer ihåg.

"Till och med de gamla grekerna tyckte du var ful, Mackan!"

Hahaha! Ja just det, när de mäter ansiktet. :P

Annars är min favorit den här:

"Ja hörni, här sitter jag i min ensamhet, förpassad av samhället att göra det förbjudna bakom lyckta dörrar. Min onämnbara, smutsiga aktivitet har blivit hysch-hysch och ja... Utfryst, är väl det ord jag känner bäst beskriver min situation just nu."

(Ja, jag kan den i huvudet. :wub: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
How to Make It in America, någon som sett? Det har gått fyra avsnitt, skön serie man blir glad av. Handlar främst om två vänner i New York som försöker att just 'make it in America'.

finns öa bara 8a, men jag tycker seiren är hur clean som helst, nymiljön, karaktärerna, klippningen

Bah, sega ni är! Det är verkligen en serie där känslan är allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor