The Dude Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Jag funderar på att ge Entourage chansen! Är det någon som är villig att komma med lovord? Är det helt och hållet en humorserie eller innehåller den drama också? Det är snarare en dramaserie med humor i, så ja. Men för att gilla Entourage behöver man lite självdistans och inte förvänta sig något politiskt korrekt eller allt för seriöst. Serien handlar om en en filmstjärna och hans entourage, fyra personer som är huvudrollerna genom alla säsonger, och deras lyxiga vardag. Kolla på ett avsnitt eller några Youtube-klipp, du märker nog rätt snabbt vad det går ut på. Men sen måste man såklart lära känna karaktärerna för att kunna uppskatta det till fullo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Det enda ni egentligen behöver veta om Entourage är det här: Läs gärna förstaposten i Entourage-tråden också, den säger visserligen ungefär samma sak. Jag tycker att ALLA ska kolla in Entourage... Jag hade gärna gett en "Om ni inte gillar det kommer jag och ger er en personlig lapdance"-garanti, men vågar inte eftersom min svåger faktiskt inte tyckte om det. ( ) Men i övrigt har jag inte hört om någon som inte gillar det... Väldigt lättsam och bitvis skitrolig serie som ändå innehåller en hel del Drama och småintriger om det nu är det man söker i en TV-serie! Jag försökte ge det en chans nu när det gick på sexan, men jag gillade det inte speciellt mycket. Kan dessvärre inte sätta fingret på vad jag inte gillar med serien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Då kan jag passa på att fråga varför jag bör börja kolla på O.C? Jag har alltid bojkottat det eftersom det känns som en tjejserie, men när jag låg och slözappade lite hörom veckan så fastnade jag vid ett avsnitt och det verkade ändå ganska hyfsat... Men är det någon humor över huvud taget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 *Knock* Penny? *Knock* Penny? *Knock* Penny? *Knock* Penny? 3 *KNOCK* köttet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 3 *KNOCK* köttet.. Han gör 4 när han är desperat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Jag funderar på att ge Entourage chansen! Är det någon som är villig att komma med lovord? Är det helt och hållet en humorserie eller innehåller den drama också? Brotha' - seriens mellannamn är 'drama'! Okej, nej, det är den inte alls - men en karaktär i seriens efternamn är Drama. ...Och den påminner inte om varken Gossip Girl eller O.C, utan jag skulle snarare beskriva den som ett SatC, fast riktat åt män. Dexter säsong fyra är awesome. Sett tre avsnitt hittills. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Då kan jag passa på att fråga varför jag bör börja kolla på O.C? Jag har alltid bojkottat det eftersom det känns som en tjejserie, men när jag låg och slözappade lite hörom veckan så fastnade jag vid ett avsnitt och det verkade ändå ganska hyfsat... Men är det någon humor över huvud taget? O.C. är en bra serie imo... eller iaf fram till säsong 3 efter det tröttnade jag på Marissa och orkade inte se klart serien. Annars kan du ju kolla på Gossip Girl som är mycket bättre! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 (redigerad) Då kan jag passa på att fråga varför jag bör börja kolla på O.C? Jag har alltid bojkottat det eftersom det känns som en tjejserie, men när jag låg och slözappade lite hörom veckan så fastnade jag vid ett avsnitt och det verkade ändå ganska hyfsat... Men är det någon humor över huvud taget? Den innehåller en hel del humor. Det är ju inte så att det flödar humor i varje avsnitt, men det kommer både ett och annat roligt i nästan varenda avsnitt. Jag tror att du skulle gilla serien, det tror jag verkligen. Kolla bara på de fem första avsnitten av säsong ett så kan jag lova dig att du kommer sitta fast resten av säsongen. Piloten är för övrigt helt fucking wunderbar. Det är långt ifrån en tjejserie och jag tycker att det fått alldeles för mycket oförtjänt kritik och det har även varit anledningen varför så många dissat serien. Nej, ta dig en titt du! Jag lovar att du inte kommer bli besviken. Det enda tråkiga är väl att säsong tre och speciellt fyra går ner sig lite, men de två första säsongerna är 10/10. Titta bara på den här promo:n inför säsong ett! Jag får rysningar varenda gång jag ser den, åh! Redigerad 28 december, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 (redigerad) Jag funderar på att ge Entourage chansen! Är det någon som är villig att komma med lovord? Är det helt och hållet en humorserie eller innehåller den drama också? Precis som många andra sagt är det inte bara humor utan även allvar, den är väldigt lättsam men man engageras verkligen ändå. Entourage är topp tre bästa serier hos mig, du måste kolla! Då kan jag passa på att fråga varför jag bör börja kolla på O.C? Jag har alltid bojkottat det eftersom det känns som en tjejserie, men när jag låg och slözappade lite hörom veckan så fastnade jag vid ett avsnitt och det verkade ändå ganska hyfsat... Men är det någon humor över huvud taget? Seth Cohen är bland de roligaste tv-seriekaraktärerna som finns. Ge det en chans, jag har fan tjatat sen typ åttan. "Wanna play Grand Theft Auto? You can steal cars and stuff...not that that's cool.. or uncool... I don't know." (Nu måste du kolla upp det så du förstår det obegripliga citatet) --------------------------------- Haha, började läsa massa Seth-citat jag helt glömt bort nu bara för det. Finns sjukt många sköna. Seth: What happens in Mexico stays in Mexico. Ryan: What happens in Mexico? Seth: I don't know because it stays there! That's why we must go Sandy: Since the minute you were born I knew I would never take another easy breath without knowing that you were all right. Seth: So I'm like asthma? Seth: So when you lost your virginity, I was playing Magic the Gathering. Ryan: You still play Magic. Seth: Yeah, but not as much. Seth: You know what I like about rich kids? Bam, nothing. Hey, Ryan, you wouldn't consider me rich, would you? I'd be more upper middle class? Redigerad 28 december, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Har aldrig sett ett helt avsnitt av O.C, kanske är på tiden att man gör det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Min favoritsethare är: Anna: "So this is where the magic happens?" Seth: "Well if by magic, you are referring to the card game, then, sadly, yes" Säsong ett är 9/10 medan säsong 2 tappar mot mitten, något den tar igen i de sista avsnitten om jag inte minns fel (särskilt säsongsavslutningen! ) Stark 7/10 på säsong 2. Sen tröttnade jag och slutade kolla, så jag vet inte något om de 2 sista säsongerna utom att de verkar otroligt kassa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Seth: What happens in Mexico stays in Mexico. Ryan: What happens in Mexico? Seth: I don't know because it stays there! That's why we must go Sandy: Since the minute you were born I knew I would never take another easy breath without knowing that you were all right. Seth: So I'm like asthma? Åååh, hade totalt glömt bort Seth briljans! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 The O.C står i kö efter Big Bang Theory! :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Ni som inte har tittat på Entourage borde slås på näsan. Titta för i helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Ni som inte har tittat på Entourage borde slås på näsan. Titta för i helvete. Jag såg ett avsnitt en gång och då somnade jag. Så jag förstår att jag skall slås på näsan för att hålla mig vaken! Skämt åt sido (eller nja...) så gillade jag inte Entourage när jag tittade men det var när den var ny, och det var väl ett tag sedan, så när jag sett klart buffy/angel kanske jag ger det en chans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Jag såg ett avsnitt en gång och då somnade jag. Så jag förstår att jag skall slås på näsan för att hålla mig vaken! Skämt åt sido (eller nja...) så gillade jag inte Entourage när jag tittade men det var när den var ny, och det var väl ett tag sedan, så när jag sett klart buffy/angel kanske jag ger det en chans. Du behöver nog inte försöka titta på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Du behöver nog inte försöka titta på den. Haha vad jag förstått så är det typ sex and the city fast för män? Gillar mer paranormala serier men vem vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Såg klart första säsongen av Prison Break idag, som jag skrev till Kebab på MSN så gick de två sista skivorna så fort att det bara sa SWISCH! Sedan var det över. Jösses vilken spänning, tur att jag köpte säsong 2 idag när jag var inne och bytte julklappar, ska stoppa i skivan när jag lägger mig sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Jösses vilken spänning, tur att jag köpte säsong 2 idag när jag var inne och bytte julklappar, ska stoppa i skivan när jag lägger mig sen. Usch så besviken du kommer bli! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 Usch så besviken du kommer bli! Säg inte det, säg inte det. VARNING! Läs inte spoilertaggen om ni bara har sett säsong ett eller mindre. För vissa av meningarna kan avslöja vad som händer i säsong 2 om man tänker efter lite. Jag har redan sett klart andra säsongen och jag gillade även den. Serien bytte lite tema och det blev hjärnornas kamp istället för Scofield smider planer. Spänningen som fanns i säsong ett, då man knappt kunde sitta still när man tittade, försvann ganska mycket i tvåan och byttes väl mer eller mindre ut till jakter av olika slag. Biljakter och jakter till fots. Jag gillar att man får följa alla rymmare, så det inte bara skulle blivit Scofield och Burrows och alla andra skulle hamna i skymundan. Det jag tycker är lite larvigt är att psykfallet klarade sig så länge innan han blev upptäckt. Jag menar, han tog sig fram, helt öppet, på landsvägar. Sättet han tog sig fram på var cyklandes, iförd en amerikansk fotboll-hjälm och sin psykoverall som han fortfarande hade kvar. Att han inte blir tillfångatagen inom loppet av fem minuter var ju bara larvigt tycker jag. Men som sagt, jag tyckte att även säsong två var bra. Inte lika bra som ettan, men å andra sidan så var ettan underbart jättebra så det är svårt att slå. Det, tillsammans med att jag bara fått höra att jag skulle bli besviken över hur bra tvåan är gjorde att jag hade rätt låga förväntningar på tvåan. Så det är väl därför jag tycker tvåan var bra. Nu ska jag in till stan och köpa trean, kanske fyran på samma gång också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts