Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Började kolla igenom O.C igen för några dagar sen. Konstigt hur man fortfarande får klump i halsen i slutet av varje avsnitt. Sjätte gången jag kolla igenom nu! :rolleyes:

Lulz, jag har sett alla säsonger fem-sex gånger. Det har förvisso blivit tråkigare gång efter gång, men precis som du så får jag också fortf. klumpar i halsen av några speciella avsnitt. Det är något med den serien som gör den extraordinär!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FAN vad säsongsavslutningen på Californication var BRA! Lämnade mig helt galen.. Nu blir det Dexter!

Edit:

Dexter spoiler:

Först var Merkky like

:wub:

Sen var Merkky like -_-

Sen kom slutet

Då var Merkky like :confused::wub:

Jag tycker att avsnittet var lite tråkigt, och jag var lite orolig att det skulle sluta "lyckligt". Sen kom vändningen!

Edit 2:

Eftersom att människor är så oaktiva i den här tråden så editar jag in min kommentar om veckans Scrubs avsnitt, hatar att göra dubbelposts.

Alltså, jag börjar ju nästan vänja mig vid hur Scrubs är nu. Väldigt trevligt avsnitt, skönt att man fick

ett vettigt avslut från Ted istället för att han bara försvann.

Gillade till och med Colesnubben, eller vad han nu heter! "Superdone, my dude is DEAD! Nananana nana-na-na-na."

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har någon sett The Wire? Hur är den?

Andra säsongen är skräp men annars är det en av mina favoriter, skitsvårt att sluta kolla och jjag hade också "turen" att serien slutat när jag börjat kolla så jag behövde inte vänta nångång på ett nytt avsnitt. Rekomenderas starkt.

EDIT

En serie jag brukade kolla på när jag var mindre. helt jävla awesome!

Dinosaurs "The Mighty Megalosaurus" S01E01

Part 1

http://www.youtube.com/watch?v=zM9XcXN9g-k

Part 2

http://www.youtube.com/watch?v=dC58IfV0Caw

Part 3

http://www.youtube.com/watch?v=4gA5j0TQ6WU

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, herregud vad jag älskar HIMYMs pilot.

"It is on to the break of dawn"

Och Ranjit! Ren kärlek till han.

Meh, jag ville ju se fortsättningen från förra veckan, så börjar allt om. Jag har ju redan sett de här avsnitten. :)

Förövrigt så slog jag till på första säsongen av Prison Break idag, har haft längtan efter den serien sedan jag halvföljde det under sommaren -08 på TV. Nu är det alltså dags att verkligen komma in i det på riktigt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att ge Entourage chansen! Är det någon som är villig att komma med lovord? Är det helt och hållet en humorserie eller innehåller den drama också?

Same!

Är Entourage lik The O.C. eller Gossip Girl?

...undrar om inte Crusader kan slita sig från Senast sedda film-tråden och titta in här och ge en brief review på Entourage... :)

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda ni egentligen behöver veta om Entourage är det här:

En skådespelare på den brokiga vägen mot framgångs liv, och allt därkring. Med sig har han sitt pålitliga crew, entourage - managern E (Eric), Johnny Drama, som också är en skådespelare, men inte lika framgångsrik som yngre brodern Vince. Allt-i-allon Turtle, samt Vinces manager Ari, som jag finner det svårt att sätta ord på. Hug it out, bitch. Hursomhelst, riktigt bra serie! Förtjänar att kollas in.

Läs gärna förstaposten i Entourage-tråden också, den säger visserligen ungefär samma sak. :)

Jag tycker att ALLA ska kolla in Entourage... Jag hade gärna gett en "Om ni inte gillar det kommer jag och ger er en personlig lapdance"-garanti, men vågar inte eftersom min svåger faktiskt inte tyckte om det. ( ;) )

Men i övrigt har jag inte hört om någon som inte gillar det... Väldigt lättsam och bitvis skitrolig serie som ändå innehåller en hel del Drama och småintriger om det nu är det man söker i en TV-serie! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor