Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Vad tycker ni om Raw som går på kanal 5? Idag sänds avsnitt 3 av 8, men visst klipper de ner det rejält från live-showen? Eller så känns det bara som det, för när jag var där senast så kändes det som att det höll på mycket längre än 30 minuter. Vill dra dit på lördag eftersom att det är sista gången och Messiah Hallberg från hockey-tv på aftonbladet medverkar, men jag kommer nog inte ha råd :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en känsla av att arbetslösheten skiner igenom på mig, men nu har jag sett igenom det som finns av Californication också. Helt kär, galet underbar serie!

Nån som har några som helst serietips till mig medans jag väntar på nya Lost och nya 24?

The Shield (8.9/10) eller Spooks (8.6/10). Där har du två förjävligt bra serier. Jag tror att du skulle gilla båda väldigt mycket.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en känsla av att arbetslösheten skiner igenom på mig, men nu har jag sett igenom det som finns av Californication också. Helt kär, galet underbar serie!

Nån som har några som helst serietips till mig medans jag väntar på nya Lost och nya 24?

Arrested Development (9.7/10) och Freaks and Geeks (9.5/10)

Ägd kicken.

Sen vet jag iofs inte vilken typ av serier du gillar eller vilka du sett så...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sons of Anarchy! Producerad av Kurt Sutter som varit inblandad i The Shield.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har hört mycket om den! Hur mycket har du sett av den? Är den att rekommendera?

Har sett allt, förutom sista (ptja, lär väl blir fler) avsnittet som sänds om någon timme. Det är kvalitet rakt igenom förutom ett par grejer nu på slutet som inte känns så trovärdiga. Serien blir mörkare hela tiden, började kolla på första säsongen igen för ett par dagar sen och då kändes det nästan skämtsamt i jämförelse med slutet av säsong 2. Helheten får mycket högt betyg från mig. Jag tjatade på Bubbli att han skulle börja kolla, till slut gjorde han det och blev snabbt fast.

Gillar du The Shield kommer du definitivt gilla SoA!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett allt, förutom sista (ptja, lär väl blir fler) avsnittet som sänds om någon timme. Det är kvalitet rakt igenom förutom ett par grejer nu på slutet som inte känns så trovärdiga. Serien blir mörkare hela tiden, började kolla på första säsongen igen för ett par dagar sen och då kändes det nästan skämtsamt i jämförelse med slutet av säsong 2. Helheten får mycket högt betyg från mig. Jag tjatade på Bubbli att han skulle börja kolla, till slut gjorde han det och blev snabbt fast.

Gillar du The Shield kommer du definitivt gilla SoA!

Blir att fixa direkt då!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har någon sett The Wire? Hur är den?

Jag har sett första säsongen och det är en bra serie. Mycket bra skådespeleri, bra story och en realistisk skildring av den undre världen. The Wire kräver dock ganska mycket av tittaren och är knappast något för mainstreamfolket.

---

Finns det några Trailer Park Boys-fans på GTAsajten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, jag hade ingen aning om att den nya säsongen av Scrubs hade börjat! Dags att se om den går för något.

Från vad jag har sett är den helt okej, men sen så är ju JD med i de första 6 avsnitten... Sedan kan det säkert gå åt helvete.

---

Edit:

Ptja, helt okej var den ju. Långt ifrån lika bra som gamla Scrubs, men jag kommer helt klart att fortsätta titta. Däremot avskyr jag

tjejen som senare ska ta JDs plats. Färglös, svag och ointressant.

Nicky Whelan är ju sjuuuukt snygg förresten!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, jag hade ingen aning om att den nya säsongen av Scrubs hade börjat! Dags att se om den går för något.

Från vad jag har sett är den helt okej, men sen så är ju JD med i de första 6 avsnitten... Sedan kan det säkert gå åt helvete.

---

Edit:

Ptja, helt okej var den ju. Långt ifrån lika bra som gamla Scrubs, men jag kommer helt klart att fortsätta titta. Däremot avskyr jag

tjejen som senare ska ta JDs plats. Färglös, svag och ointressant.

Nicky Whelan är ju sjuuuukt snygg förresten!

Jag är inte helt säker att jag gillar skoldelen med allt. Sen känns det så konstigt att dom har

rivit Sacred Heart och byggt upp det på en ny plats.

Det är inte samma sak. Ska försöka se ett tag till och se om man vänjer sig!

Edit: Nu halvvägs genom tredje avsnittet så måste jag säga att det känns MYCKET bättre! Klassiska Scrubs-stunder, bra humor. Hoppas att dom kan fortsätta såhär när JD är borta!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor