Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Whoa - har precis sett de två första avsnitten av Bored to Death, med Jason Schwartzman. Fruktansvärt välgjord, riktigt rolig, och raktigenom väldigt, väldigt bra. I brist på tid hänvisar jag till IMDB's beskrivning av serien, istället för att skriva en egen.

Tack för tipset! Jag har sett första avsnittet nu och uppskattade det väldigt mycket. Imponerande välgjort serie som du sa, känns som en påkostad spelfilm.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset! Jag har sett första avsnittet nu och uppskattade det väldigt mycket. Imponerande välgjort serie som du sa, känns som en påkostad spelfilm.

Kul att någon tog till sig det! >_< Och jag fullkomligt älskar alla små, exkvisista, subtila, välgjorda klippen som man inte kan låta bli att le stort åt, när man tänker på hur mycket fotografen måste gilla sitt jobb för att orka med att engagera sig i sånt här till den här graden. Det blir så värt det. Lång och komplex mening, ursäkta, men damn vad jag gillar serien. Tre avsnitt sedda, älskar't!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg precis avsnitt 04e22 av prison break. Helt sjuukt. Men nu finns det två avsnitt kvar, 23 och 24. Och så verkar det finnas en film, Prison Break - the final break. Är filmen de två sista avsnitten, eller ska man se den efter avsnitt 23 och 24?

Inga spoilers tack!

E22 är det sista riktiga avsnittet, The Final Break förklarar saker som händer i E22. E23+24 är således The Final Break.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

E22 är det sista riktiga avsnittet, The Final Break förklarar saker som händer i E22. E23+24 är således The Final Break.

Ok sweet! Lite störande dock, allt kom så hastigt i 22an, trodde nämligen att det var två avsnitt kvar efter det. Om jag hade vetat att det var sista hade jag varit mycket mer taggad. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Whoa - har precis sett de två första avsnitten av Bored to Death, med Jason Schwartzman. Fruktansvärt välgjord, riktigt rolig, och raktigenom väldigt, väldigt bra. I brist på tid hänvisar jag till IMDB's beskrivning av serien, istället för att skriva en egen.

Haha sjukt mysig serie! Är det bara jag som tycker Jonathan är lite AngryAxel-ish?

**

Jag har sagt det förut och jag säger det igen! Spooks är en äckligt bra serie. Som Umberto sa en gång så brukar britterna få till det! Se den gärna och gärna från säsong ett! 8.6/10 på IMDB är inte lite dåligt....

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon mer som följer True Blood på SVT? Tycker att det blir bättre och bättre för varje avsnitt. Älskar verkligen scenografin och bildspråket.

Mmhm! Började kolla parallellt med första säsongen när den gick i USA, men tröttnade efter ~fyra-fem avsnitt. Men det var ju precis efter det som den tog ett fett kliv i braighetsskalan, och nu är jag fast, och följer den på SVT. Onsdagskvällar har blivit de nya måndagskvällar. Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmhm! Började kolla parallellt med första säsongen när den gick i USA, men tröttnade efter ~fyra-fem avsnitt. Men det var ju precis efter det som den tog ett fett kliv i braighetsskalan, och nu är jag fast, och följer den på SVT. Onsdagskvällar har blivit de nya måndagskvällar. Typ.

Funderade på om man skulle starta en tråd, men det kanske inte är värt om det bara är vi två som kollar :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor