Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

What what what? Jag är inne på mitt åttonde avsnitt på första säsongen nu, och jag gillar den sjukt mycket! Jag sitter ju och tycker om Tony Soprano och tycker synd om honom samtidigt som jag kommer på mig själv med att han är med i Maffian och inte alls är så godhjärtad..

Jag vet... Tony är ju en skön snubbe.. Jag får fortsätta lite på säsong 2 och hoppas på det bästa. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yo, listen up!

Jag slutade titta på Prison Break någon gång i vår och nu ska jag börja se skiten igen, men jag vet inte vilket avsnitt jag är på. Det sista jag minns är att de befinner sig vid havet på en brygga och ska

sälja grejen (sylla eller vad den heter) de har snott

, men det blir massa trubbel har jag för mig. Är det någon som vet vilket avsnitt det är, eller kan snoka reda på det. Vågar inte läsa episodguider nämligen.

edit: det kanske inte var i våras jag slutade titta, utan kanske för ett halvår sedan..?

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga om The Shield S05.

Är det verkligen bara 11 avsnitt, historien fick ju inget slut?

Ja, det är bara 11 avsnitt. Hela slutdelen som saknas i säsong fem delas upp i alla avsnitt i säsong sex som egentligen skulle vara den absolut sista säsongen. Istället blev det en sista säsong sju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade på ett avsnitt av svenska tv-serien Spung igår. Av någon anledning spelade jag in det sista avsnittet av första säsongen på VHS. Alltså är det något SVT borde köra i repris så är det Spung, särskilt första säsongen. Minns att jag som 14-åring ramlade in runt fjärde avsnittet och kunde sedan inte sluta följa den. Tror nästan att det skulle vara ännu mer givande att se den igen nu när man även själv varit med om den tid som serien skildrar, så kändes det i alla fall efter att bara ha sett ett avsnitt.

Har sett att den går att få tag på på det orätta viset, men minns hellre serien som den var än ser om på taskig kvalité.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor