Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Såg precis klart Oz. Finns inte mycket att säga, HBO vet verkligen hur tv-serier ska produceras! Karaktärsmässigt finns det ingen serie som slår Oz, helt fantastiskt. Utan specialeffekter, uppjagande musik och överspelade scener så blir Oz ändå mer spännande än de flesta andra serier. Det finns vissa brister här och där, några storylines som lämnades för öppna osv. men overall har det varit grymt kul att se igenom alla sex säsonger.

Nu tror jag ska kolla igenom en komediserie, troligtvis Seinfeld, innan jag ger mig på fler HBO-produktioner (Sopranos, Wire..).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prison Break senaste sända i USA:

Garvade som fan åt det här citatet på flashback: "Fox har väl nu insett vilket jävla grottmongo Linc framställs som, och tycker att det enda rätta är att adoptera bort honom ifrån den smarta delen av familjen, genom att säga att han inte tillhör dem." Det mindre roliga är väl att det faktiskt stämmer.. Blev lack som fan när Sara bara gick in på toan när Michaels morsa hade befriat sig själv, så sjukt dåligt på alla sätt och vis. För att inte tala om varför Sara uppenbarligen inte märkte när dörrstoppen åkte i golvet när hon stängd eigne dörren något innan, är hon döv eller? För att inte säga hur lätt den åkte ur, fastskruvad i väggen borde den vara svårare att få ur än så.. Hur som helst gillade jag ändå slutet på något sätt, kändes som en gnutta gammal PB-kvalitet i en annars rätt konstig soppa.

Verkar floppa rätt hårt i USA också, måste erkänna att fredagar inte är optimalt. Glömde helt förra veckan och såg det först på måndagen tror jag, den här veckan var jag på tårna iallafall... http://www.tv.com/story/14083.html

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett det, riktigt härlig serie. väldigt mycket som BOB fast i irak tappning.

Krig som krig eller vad man ska säga...

Generation Kill baseras ju på boken med samma namn som skrevs under författarens period i Irak. Om jag minns rätt that is...nåja. Något sådant :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nyss kollat klart på Chuck och nu har jag ingenting att kolla på. :lol: Någon som kan komma med förslag? Vill gärna ha någon komedi.

De serier jag redan har kollat på är:

Chuck

That 70's Show

When I Met Your Mother

Bones

Weeds

Scrubs

It's Always Sunny in Philadelphia

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nyss kollat klart på Chuck och nu har jag ingenting att kolla på. :P Någon som kan komma med förslag? Vill gärna ha någon komedi.

Chuck

That 70's Show

When I Met Your Mother

Bones

Weeds

Scrubs

How I Met Your Mother är en bra serie har jag hört, du borde se den. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nyss kollat klart på Chuck och nu har jag ingenting att kolla på. :lol: Någon som kan komma med förslag? Vill gärna ha någon komedi.

Chuck

That 70's Show

When I Met Your Mother

Bones

Weeds

Scrubs

Arrested Development - Helt ärligt bland det roligaste som visats på TV. Otroligt synd att det lades ner efter säsong 3...

The IT Crowd - Den bästa nördserien jag sett. Oerhört skön humor, detta klipp kanske säger dig något! :P

Nackskott om man inte sett båda vid 65 imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor