Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Har någon sett serien Burnt Notice?

Har hört att den utspelar sig i Miami och ska tydligen ha vissa likheter med Miami Vice (serien) enligt många vilket gör att den blir än mer intressant! :mf_doof:

Burn Notice är faktiskt rätt nice! Har bara sett säsong ett, men du påminde mig om att jag får ta och se till att skaffa säsong två. Har dock inte sett Miami Vice, men jag tycker då Burn Notice är en heltjysst tv-serie. Den är inte superb och inte bäst, men den håller måttet, absolut. Lätt sevärd!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter trevligt. :ph34r: Får ta och skaffa första säsongen.

Miami Vice är en underbar serie där man får följa två knarkpolis kollegor som huvudsakligen jagar knarklangare och dylikt. Är inte alls så enformigt som det kanske kan låta.

Det är ingen följetång, nästan alla delar är fristående. Gillar du Miami, 80-tal och GTA: Vice City (finns mååånga referenser till serien) så måste du bara se den!

Miljöerna är bara för härliga. Skådespeleriet och ljudeffekterna är dock inte på toppnivå.

:mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjaa, håller med lite. Har sett klart säsong 1 nu och jag tycker att de kunde ha brassat på med lite mer action. Det märks att det är en familjeserie.

Dom kommer att krama ur mer action i säsong 3, det är alltid bra. Men som jag sa, det känns bara fånigt att blanda "hejjagkan

flyttasakermedminahänder

och

ondaorganisationerjagar

mig" med "åhnej,jagfickutegångsförbud"..

(spoilervarnade, är inte säker på hur mycket man får veta i säsong 1..)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har massa tjejkompisar som har alla Vännerboxar men var inte förrän i veckan som jag gjorde slag i saken och äntligen lånade en av dem. Började kolla igår, såg 8-9 avsnitt på raken. Ska bli kul att se 10 säsonger av det här!

Ojojoj, du har många skratt framför dig! :wub:

---

Har för övrigt börjat om på HIMYM. Har glömt mycket ifrån de första säsongerna.

En av de bästa scenerna är

Halloweenfesten när Barney klätt ut sig till en av piloterna i Top Gun

. :mellow:

http://www.youtube.com/watch?v=HcWHZ__VKkQ

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har massa tjejkompisar som har alla Vännerboxar men var inte förrän i veckan som jag gjorde slag i saken och äntligen lånade en av dem. Började kolla igår, såg 8-9 avsnitt på raken. Ska bli kul att se 10 säsonger av det här!

Du menar, du har inte sett Vänner? :P Lyllos dig!

Skulle göra bra mycket för att få se alla avsnitt för första gången igen!

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående Burn Notice! Ruskigt skön serie. Väldigt mycket McGyver över Michael Western. Sedan har dem lyckats göra något som de flesta serier misslyckas med, att göra säsong två bättre än säsong ett. Okej, visst blir serien enformig då och då, men Michael är en så jävla skön karaktär. Sedan innehåller det så mycket humor, trots att det är en seriös serie. Jag har skrattat i varenda avsnitt i säsong två och säsongsavslutningarna har varit guld värda i både ett och två. Rekommenderar! Kebab skulle gilla den <:

Nu ska jag ta upp Skins (S03) där jag stannade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor