kicken Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Giv ny 'actioninriktad' (tänk samma stuk som de jag listar nedan, typ) serie hitåt, nu! Har sett 24, Dexter, Alias, Day Break, Prison Break, typ. The Shield! Oh ja! Där har du din serie Marquis! Det är lite som 24 om vi ser det säsongsvis. Säsong 1&2 är riktigt bra. 3&4 är rätt mediokra, Säsong 5 är antagligen den bästa efter säsong 1 (säsong 5 är som lördagsgodis för småbarn!). Säsong 6&7 kommenterar jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 I'll give it a shot. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Sett första avsnittet nu, verkar bra. Slökollade bara, men det verkar helt klart finnas potential så jag ska nog ge The Shield en rejäl chans, tack för tipset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Det pinsamma är att jag inte direkt har sett den. Eller, jag har sett lite ströavsnitt av någon äldre säsong när det gick på Canal+ för några år sedan, men aldrig följt den. Det kanske jag borde göra. För övrigt är Mad Men jättebra, och nya säsongen av Flight of the Conchords håller på att ta sig, litegrann iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Man kan ju ingenting annat än totalt älska dem tre första minuterna i piloten http://www.youtube.com/watch?v=OdJYxj1Zrak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Jag ska tydligen börja se "Six Feet Under" på Dreamhack. Är det något att hänga i granen? Jag gillar inte serier Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Jag kan då passa på att ge tips om en kanske lite mindre känd tecknad humor-serie som heter Clone High. Den har bara haft en säsong hittills och då den gjordes 2002 så tvivlar jag, tyvärr, på att det blir några fler avsnitt. Serien handlar om att hemliga regeringsanställda i Amerika har gjort kloner på döda kända människor (huvudkaraktärerna är Abraham Lincoln, Mahatma Gandhi, Joan of Arc, JFK och Kleopatra men med i serien finns även Van Gogh, Gengis Khan med flera). Dessa kloner är nu tonåringar och går i High School tillsammans. Skolan styrs av rektorn Cinnamon Scudworth som är maktgalen och alltid har diskhandskar på sig och har en robot som kallar alla för Wesley. Snabb genomblick över huvudkaraktärerna: Abraham "Abe" Lincoln är en allmänt lugn tonårskille som är otroligt intresserad av Kleopatra Kleopatra "Cleo" är en slampig brat som konstant hoppar runt emellan JFK och Abe (beroende på vem som är mest framgångsrik och ger henne mest uppmärksamhet och saker) JFK är en sportig och överkåt (ursäkta ordet) kille som vill ha alla tjejer, men speciellt Cleo Gandhi är en party-älskande liten gosse som är rolig men ibland pinsam. Dock är även det fruktansvärt kul Joan of Arc är en gothare som är bästa vän med Gandhi och Abe. Hon är även extremt förälskad i Abe och försöker visa det, men han plockar inte upp de signalerna Vill ni läsa mer så kan ni kolla på IMDB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Sett klart säsong tre av Dexter nu. Fan vad bra! Insane! Ska först se klart säsong fem av 24, sedan får vi se om det blir The Wire, Sopranos eller någonting dylikt. Tips? The Wire låter ju onekligen intressant efter vad Mr. Magic(tror jag det var) sade tidigare i denna tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 (redigerad) Nytt Lost inatt..! Fan vad jag längtar att se vad som händer nu. Och sen är det två veckor till nästa avsnitt.. Redigerad 4 mars, 2009 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Lost, alltså.. Jag såg aldrig klart säsong fyra (av misstag) och har inte orkat ta upp det nu. Är det verkligen något att ha? Jag funderar på att lägga ner't helt och hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Lost, alltså.. Jag såg aldrig klart säsong fyra (av misstag) och har inte orkat ta upp det nu. Är det verkligen något att ha? Jag funderar på att lägga ner't helt och hållet. Nya säsongen är lätt en av de bästa hittills, så om du vill se den rekommenderar jag dig nog att titta klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 Vet inte om jag tycker att Lost någonsin har varit så bra som det är nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 Sett klart säsong tre av Dexter nu. Fan vad bra! Insane! Ska först se klart säsong fem av 24, sedan får vi se om det blir The Wire, Sopranos eller någonting dylikt. Tips? The Wire låter ju onekligen intressant efter vad Mr. Magic(tror jag det var) sade tidigare i denna tråd. Du bör definitivt se Sopranos, tidernas bästa TV-serie. Problemet är att nästan alla andra serier som man försöker se efter att man har sett Sopranos framstår som mer eller mindre skit. Trust me, jag har så gott som slutat att se på tv-serier eftersom det känns som att det inte längre finns nån som är sevärd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 Åh, nya lost var sjukt! Spännande som fan att få se Reiko Aylesworth spela i serien.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Råkade se ett avsnitt av Kyle XY på TV. Jag funderar nu på att byta sexuell läggning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Råkade se ett avsnitt av Kyle XY på TV. Jag funderar nu på att byta sexuell läggning. Jag har slöföljt serien utan riktigt intresse sen den började, men igår när jag orkade se s03e08 så blev jag faktist tårögd. Läskigt bra avsnitt, det gav mig hopp att fortsätta pina. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Jag har slöföljt serien utan riktigt intresse sen den började, men igår när jag orkade se s03e08 så blev jag faktist tårögd. Läskigt bra avsnitt, det gav mig hopp att fortsätta pina. Jag har sett sex avsnitt av första säsongen nu. Det händer inte så mycket, men man vill ändå kolla vidare för man är ju lite nyfiken på vad han är för något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 Jag har sett sex avsnitt av första säsongen nu. Det händer inte så mycket, men man vill ändå kolla vidare för man är ju lite nyfiken på vad han är för något. Det blir ganska mystiskt allt det där senare, men det känns så fjantigt när dom försöker blanda det allvarliga, lite mer actionlika med familjeproblem och sånt, och jag tycker att hans röst när han har ett "JD i Scrubstal" är påtok för fånig för att verka allvarlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 (redigerad) Det blir ganska mystiskt allt det där senare, men det känns så fjantigt när dom försöker blanda det allvarliga, lite mer actionlika med familjeproblem och sånt, och jag tycker att hans röst när han har ett "JD i Scrubstal" är påtok för fånig för att verka allvarlig. Mjaa, håller med lite. Har sett klart säsong 1 nu och jag tycker att de kunde ha brassat på med lite mer action. Det märks att det är en familjeserie. Redigerad 11 mars, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 Har någon sett serien Burnt Notice? Har hört att den utspelar sig i Miami och ska tydligen ha vissa likheter med Miami Vice (serien) enligt många vilket gör att den blir än mer intressant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts