Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Såg precis klart Twin Peaks. Fantastisk serie, många säger att andra säsongen tappar alldeles för mycket, jag tycker den var storslagen rakt igenom, även om första säsongen var klart bäst. Som vanligt när man har nött en tv-serie känns det lite trist att det inte finns mer material att se, nu kändes det extra tråkigt eftersom slutet

var en enda stor cliffhanger

. Fan att inte tv-bolaget lät Mark Frost och David Lynch göra en tredje säsong, på extramaterialet lät det som att de hade en bra plan för att knyta ihop säcken.

Nu ska jag se fyra säsonger How I Met Your Mother, sen blir det... The O.C.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker den var storslagen rakt igenom

Men noooo, i andra säsongen är det massor av avsnitt man bara vill göra facepalm på, massa sidostorys och tramsiga scener. Vissa avsnitt är inte ens regisserade av Lynch, i vissa märker man att de helt bytt foto (helt plötsligt börjar de med inzoomade ansikten och massa lustiga vinklar). Historien med James och hans vistelse hos det där paret kunde de strukit helt... Jag skulle inte säga att den tappar i andra säsongen, men den gick i vågor!

Sista avsnittet är helt freakish och sista scenen i sista avsnitt på sista säsongen är såååååå fruktansvärt (bra), om jag hade fått den spoilern i förväg hade jag inte varit glad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har tittat på serien "Rome"? Bra/dålig? Historiskt korrekt??

Ganska bra men obskyrt mycket sex. Det är en hel del våld men det är ingen actionserie som man kanske kan tro, krigsscenerna är lågbudget. Skådespelarna halvbra. Riktigt snygga miljöer och sen är antikens rom väldigt intressant tycker jag. Rätt så sevärd är den iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men noooo, i andra säsongen är det massor av avsnitt man bara vill göra facepalm på, massa sidostorys och tramsiga scener. Vissa avsnitt är inte ens regisserade av Lynch, i vissa märker man att de helt bytt foto (helt plötsligt börjar de med inzoomade ansikten och massa lustiga vinklar). Historien med James och hans vistelse hos det där paret kunde de strukit helt... Jag skulle inte säga att den tappar i andra säsongen, men den gick i vågor!

Sista avsnittet är helt freakish och sista scenen i sista avsnitt på sista säsongen är såååååå fruktansvärt (bra), om jag hade fått den spoilern i förväg hade jag inte varit glad.

Jo, säger inte att det var perfektion men medan jag hört många som helt dissar andra säsongen tycker jag den är perhört bra. Just James-grejen var rätt tråkig (och Nadine som

världens starkaste kvinna

), men mystiken och den där underfundiga humorn fanns där hela tiden tycker jag. Jag tyckte Ben Horne som

general under inbördeskriget

var helfestligt t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska bra men obskyrt mycket sex. Det är en hel del våld men det är ingen actionserie som man kanske kan tro, krigsscenerna är lågbudget. Skådespelarna halvbra. Riktigt snygga miljöer och sen är antikens rom väldigt intressant tycker jag. Rätt så sevärd är den iaf.

Sexet - tillför det något? Eller är det bara där för att locka tittare? Är det fånigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sexet - tillför det något? Eller är det bara där för att locka tittare? Är det fånigt?

Mest för att locka tittare tror jag, men det kanske var extra mycket sex på den tiden...

@Kvaddad: Juste Nadine-grejen, det var det sämsta i hela serien.. Men inbördeskrigspsykosen ägde. Ben Horn var alltid en av favvokaraktärerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor