Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Sista säsongen nu, va?

Sista med

JD/Zach

i alla fall. :)

Men dom ska väl göra någon säsong till har jag läst?

--

För övrigt. Riktigt bra avsnitt, båda två! Känns att dom gjort serien mycket mer vuxen nu, det är en seriös ton över det hela.

Och Zach ser mycket, mycket äldre ut med skägget! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imorgon, om Gud vill, börjar S20 av en av mina favoritserier - Antikrundan! Woohoo! :)

Ska bli spännande att se om Knutsson får in nån het gustaviansk chiffonjé eller kanske några silverne spottkoppar?! :)

---

Btw. nåt tips på nån bra komediserie? Gärna med subtil, underfundig humor och helst utan burkskratt och romantisk-komedi-tema.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det det får man reda på i slutet av första säsongen. Nödvändigt att spoilertagga frågan btw, att Laura Palmer mördas avtäcks ju redan i första avsnittet :(

Bättre med för mycket spoilers än att någon ska bli galen på att det är för lite. :mf_doof:

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sista med

JD/Zach

i alla fall. :(

Men dom ska väl göra någon säsong till har jag läst?

--

För övrigt. Riktigt bra avsnitt, båda två! Känns att dom gjort serien mycket mer vuxen nu, det är en seriös ton över det hela.

Och Zach ser mycket, mycket äldre ut med skägget! :mf_doof:

Zach Braff (JD) och Judy Reyes (Carla)

har sagt att dom inte ville vara med i fler säsonger. Men serien hoppade ju från NBC till ABC nu mellan säsong sju och åtta, och jag tror att skaparna hade skrivit kontrakt med ABC för tre säsonger till. Det återstår ju att se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte igår till DVD den gamla härliga svenska komediserien Rena Rama Rolf men bl.a. Lasse Brandeby och Robban Gustavsson i rollerna. Fick mig många goda skratt!

Var det någon fler som gärna följde serien när den gick på tv för en massa år sedan? :mf_doof:

En kompis är galen i den serien, och massa andra svenska tv-serier. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:naughty:

Jag var där med en gammal leksakslastbil som jag har haft i några år, finns bara några exemplar i sverige av den. Han (Peter?) sa att den var värd mer än vad jag hade köpt den för, så det var trevligt. :naughty:

Haha, jag borde också fara dit, har hockeykort på Wayne Gretzky och Sergei Fedorov med ett järnfodral och deras namn ingraverat (officiellt). Dem korten har nog några år på nacken ^^

På tal om serier, dödlig fångst på discovery channel är ju grymt bra.. Fast jag verkar vara ganska ensam om att tycka det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick sug av high school-drama för några dagar sen så nu har jag sett E 01-12 av 90210, lite krystat och stereotypt men det funkar. Heta brudar och glassiga miljöer mår man ju sällan dåligt av att frossa i. Det är lite som Gr33k förutom att den serien verkligen sög röv, detta är hyfsat sevärt.

Några av karaktärerna, de ska föreställa 15-16 år :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor