Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Kollar igenom Kenny Starfighter (peppar inför filmen), och fy fan vad bra det är! Nästan bättre nu än när man var liten.

Aeg. Synd bara att flera av karraktärerna från serien Deo, biologiäraren (skådespelaren dog förövrigt) inte återkommer. Min farbror var förresten god vän med Sten Elfström när de var unga, han som spelade polisen i serien. :naughty:

"-Bensin? De va länge sen! *slörp, slörp, slörp* Tack!"

----

Om några minuter går sista delen av Sopranos säsong 2 i repris i SVT, bra för mig som bara kollade någorlunda på de två sista säsongerna att kunna se de tidigare (jag är en sån som inte ser film och tv på datorn).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nädu, ännu äldre än så - säsong 1.

Korrekt. Dragit igenom S01 nu, härlig serie.

S01:

Dexters riktigt brorsa var mördaren, nice twist på det hela.

S02:

Av vad jag sett (somnade ifrån ett par avsnitt, kom in mitt i) så antar jag det handlar om att Dex ska leta upp folket som mördade hans morsa.. Avsnittet jag vaknade i så slog han ner någon på en bar..

*edit*

Shit, vilken jävla häxa den där nya bruden han träffat är.

*edit 2*

Ooooh, får han igenom det mot Doakes?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon tipsa om en bra serie?

Inga av dessa: Dexter, Prison break, Scrubs, Seinfeld, Two & half men, How I met your mother. -.-

The Mighty Boosh ska du se! Underbäst sitcom!

I korta drag: beboparen Howard Moon och hippe, vackre fruitcaken Vince Noir jobbar ihop på Zooniverse; bor senare ihop i Dalston. Det händer saker helt enkelt - situationskomik - och det är en påkostad produktion med unika kläder och en drös specialskrivna låtar.

Serien har även ett superskönt persongalleri. T ex det ollonformade tentakelhuvudet Tony Harrison; en shaman som lyssnar på Fleetwood Mac och brukar poppers. <3

[youtube-old]jmfrLHtNt0U[/youtube-old]

Redigerad av Cinekadens
Länk till kommentar
Dela på andra sidor