Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Sista avsnittet av Dexter för säsongen var..

Inte så bra, faktiskt. Det gav en helhet på Dexter, han är humaniserad på ett visst sätt - som han har velat sedan säsong ett, sure. Men.. Det var något med avsnittet jag tyckte var lite illa. Det KUNDE ha blivit så mycket mer krystat och bättre - men jag är glad. Jag fick tillochmed in en liten tår när han pratade med Harry. Inte hänt mig (Bli tårögd och få en tår när man ser på något) sedan jag tittade på Naruto (lolanime).

Jag har dock fått upp mina förhoppningar om nästa säsong. Vafan tänkte jag med, Dexter - bli dålig? Never.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sista avsnittet av Dexter för säsongen var..

Inte så bra, faktiskt. Det gav en helhet på Dexter, han är humaniserad på ett visst sätt - som han har velat sedan säsong ett, sure. Men.. Det var något med avsnittet jag tyckte var lite illa. Det KUNDE ha blivit så mycket mer krystat och bättre - men jag är glad. Jag fick tillochmed in en liten tår när han pratade med Harry. Inte hänt mig (Bli tårögd och få en tår när man ser på något) sedan jag tittade på Naruto (lolanime).

Jag har dock fått upp mina förhoppningar om nästa säsong. Vafan tänkte jag med, Dexter - bli dålig? Never.

Åå det var ju så fint avslut ^_^

The cheap bastards har inte planerat en, men två nya säsonger efter denna... http://www.tv.com/story/11756.html

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vill samfölja Boston Public med mig? Det är verkligen aplänge sedan jag såg på den serien så jag hade tänkt börja ifrån början nu.

Boston Public är/var skitbra! Går det på TV eller har du lyckats hitta det på intranätet? Vill också se det igen, synd bara att jag har så svårt för att börja sträck-kolla på serier med entimmasprogram. :w000t:

Är inne på säsong två av How I Met Your Mother förresten. Gotta love it! :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boston Public är/var skitbra! Går det på TV eller har du lyckats hitta det på intranätet? Vill också se det igen, synd bara att jag har så svårt för att börja sträck-kolla på serier med entimmasprogram. :D

Är inne på säsong två av How I Met Your Mother förresten. Gotta love it! :w000t:

Jag har en liten skattkista jag :w000t:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boston Legal är en spinoff från Boston Public. The Practice har jag knappt hört talas om.
Jaså? På Wikipedia står det att Boston Legal är en spinoff till The Practice, men att en del karaktärer ifrån Boston Public är med i en del avsnitt.

Aja. Jag har ju bara tittat på Boston Legal och Ally McBeal så jag ska inte fördjupa mig i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boston Legal är en spinoff från Boston Public. The Practice har jag knappt hört talas om.

Nu har du missuppfattat det. Boston Legal är en spin-off från The Practice (sändes under namnet Advokaterna i Sverige), där Alan Shore gick från att vara en sidokaraktär till att under den sista säsongen i princip ta över hela serien. De flesta karaktärerna till Boston Legal är/var nya, även om Crane, Poole & Schmitdh (stavning?) introducerades i The Practice med bland annat Denny Crane när hela firman som The Practice kretsade runt splittrades under rätt hetska omständigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har du missuppfattat det. Boston Legal är en spin-off från The Practice (sändes under namnet Advokaterna i Sverige), där Alan Shore gick från att vara en sidokaraktär till att under den sista säsongen i princip ta över hela serien. De flesta karaktärerna till Boston Legal är/var nya, även om Crane, Poole & Schmitdh (stavning?) introducerades i The Practice med bland annat Denny Crane när hela firman som The Practice kretsade runt splittrades under rätt hetska omständigheter.

Ja då har jag verkligen missuppfattat det. Ber om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor