Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Själv satt jag och grät av hur bra det var från början till slut. Nästan. Nej, men hittills är s3 helt klart över mina föväntningar. Älskar verkligen Jimmy Smits, han är grymt bra i allt han gör.

Imo är det tillbaka i själva DExter-andan :(

Hela grejen med Lila i S2 var bara blaj.. Nu är det back on track och man får det mysiga känslan i magen igen :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som följer serien The Wire? Min lärare dumförklarade mig för att jag aldrig hört talas om den, så nu är alltså frågan om det är något som är värt att kolla upp?

Jag kollade ett eller två avsnitt från första säsongen, tyckte allt var så rörigt så jag orkade inte kolla mer.

Förresten. s07e02 var det bästa Family Guy programmet jag sett, helt sjukt vad jag garvade.

-"Ohh, it's Jesus!"

-"And his best pal Peter! Ohhh, ohhh! Wow!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tittade på Family Guy s07 i brist på annat och kom faktiskt på mig med att skratta vid flera tillfällen. Något måste vara fel på mig. Det svenska bageriet tog kål på mig! ;):)

- Hallö and välköm to Fjorgs backery. Would you like a hot piss of pee, it's on the huuuus!

- What?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som följer serien The Wire? Min lärare dumförklarade mig för att jag aldrig hört talas om den, så nu är alltså frågan om det är något som är värt att kolla upp?

Jag har sett första säsongen och det är en bra serie. Mycket bra skådespeleri, bra story och en realistisk skildring av den undre världen. The Wire kräver dock ganska mycket av tittaren och är knappast något för mainstreamfolket.

----

Jag har förresten sett tre avsnitt av första säsongen Entourage nu. Det var inget för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är ingen samlingstråd utan diskussion om tvserier i allmänhet.

Vilka serier har du sett? Är serier bättre än film? Vilka serier bör man se, vilka bör man undvika? Diskutera på.

Själv har jag frågan; Vilken serie ska jag se nu?

Har mycket fritid som arbetslös och har därmed geekat en del serier på senaste tiden, och vill ha en ny att plöja igenom, ge förslag!

Ser/har sett dessa:

House MD

Prison Break

Lost

Heroes

Entourage

Kyle XY

Day Break

Weeds

The Office (eng)

Känns som att flera skriver offtopic ( snackar om serien ) har själv gjort det med. Det är väll inte därför tråden finns?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen är det väl tänkt att varje tvserie ska diskuteras i separat tråd.

Jag ser mer denna tråden som en tråd för att tipsa om nya serier, förfråga om serier att se, påminna om serier som har startat osv.

Finns det en tråd om en serie så är det i den tråden diskussionen bör tas för just den serien.

Imo..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor