Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Jag älskar komediserier, problemet är att jag inte vet vad jag ska se nu... Jag har sett alla säsonger av Scrubs, The IT Crowd (Rekommenderas STARKT!) och snart That '70s show. Så, vad ska jag se nu? Kanske borde klargöra att jag INTE tänker se på Friends, så säg inte det... ^_^

Varför inte Vänner? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bror min hade fixat fram alla dextersäsonger och jag bestämde mig för att kolla in åtminstone första avsnittet.

*Katching* Såld! Ska försöka hinna klart med de exsisterande innan 28/9 då nya säsongen kommer :wub:

S03E01 (DVDScr) har nu läckt, för alla ni intresserade. Själv väntar jag till 720p. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis sett första avsnittet av HBOs nya serie True Blood med bla Alexander Skarsgård i en av rollerna.

Handling:

Alan Ball, creator of Six Feet Under, returns to HBO with a new series based on the novel series Southern Vampire by Charlaine Harris. The series follows Sookie Stackhouse, a telepathic barmaid who finds comfort in the company of vampires since they have no brainwave activity for her to read. She and her brother Jason were raised by her grandmother after losing their parents in a flood and she tries to keep her telepathic ability a secret. Thanks largely in part to the creation of a Japanese-made synthetic blood called Tru Blood (where the series takes it name) vampires have made their existence known to the world. Sookie works at the bar 'Merlotte's' which is owned and operated by her boss Sam Merlotte who has a secret of his own.

Trailer:

[youtube-old]Vd5E-pHzXGI[/youtube-old]

Det har ju som sagt bara gått ett avsnitt men det verkar bli en bra serie, vet dock inte hur många avsnitt det kommer bli av den, men kan tänka mig att det inte blir så många.

Musiken slår inte fel heller.

"I sommaren 2007 började pilotavsnittet av True Blood att filmas, där Ball hade redan skrivit flera avsnitt till tv-serien, som senare köptes ut av HBO. Musikregissören Gary Calamar, som bland annat gjort musik för kända TV-serier som Dexter, Weeds och Entourage sa att han skulle jobba på en soundtrack, som enligt honom ska bli "kuslig", tillsammans med ett par musiker från Louisiana."

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dexter.S03E01.DVDScr.XviD-NOTYOU

The.Shield.S07E02.DSR.XviD-NoTV

Väntar på mig! The Shield är bara så gudomligt bra! Älskar verkligen serien. Hoppas nu att sista säsongen blir minnesvärd.

Dexter är en annan favoritserie. Sjukt klockren!

Stod på wikipedia att den ska sändas 18e september, alltså dexter S03. Är den där fake eller är den 'the thing'?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fann en bra site som gör mitt liv lättare idag. www.airdate.info där du markerar de TV-serier som du följer, och en URL som du vill använda (för att skapa länk till valfri site för tex torrents). Funkar bra för mig - rekommenderas. Följer själv ett 20-tal serier, och det är hopplöst att veta när de sänds och inte annars.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fann en bra site som gör mitt liv lättare idag. www.airdate.info där du markerar de TV-serier som du följer, och en URL som du vill använda (för att skapa länk till valfri site för tex torrents). Funkar bra för mig - rekommenderas. Följer själv ett 20-tal serier, och det är hopplöst att veta när de sänds och inte annars.

Antar att airdate snor tiderna från epguides vilket är den enda sidan man behöver om man följer serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Före detta polisen Adrian Monk har en talang som når långt. Han har fotografiskt minne och förmågan att se små detaljer som andra inte ser. Men sedan hans fru Trudy blev mördad har han lidit av tvångstankar och alla möjliga fobier. Han har tjänstledigt från jobbet på polisstationen men arbetar nu som en frilansande detektiv och konsult vid svåra fall. Med sig har han en assistent som håller honom tillräknelig.

Snubblade över denna serie förut, läste storyn och jag blev genast intresserad. En kriminalkomedi med en polis som lider av tvångstankar! :mf_doof:

Har sett ett avsnitt nu. (S07E01 för att vara exakt) Och det enda jag kan säga efter ett avsnitt, denna ska jag lätt se mer! Hur underbar serie som helst! :lol:

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man inte spara på något sätt så man kan ha en länk direkt till listan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor