Ma__Cipriani Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Har lite svårt för viss Engelsk humor, men jag och morsan började se på "Skenet Bedrar" och sen har jag fastnat i det Skitkul serie om en kvinna som tror att hon är bäst i allting och kör med sin man, men hennes tre andra systrar är inte så "passande" enligt henne. "Poirot" är även kanonbra, blivit mer uppmärksam på småsaker sen jag sett avsnitten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 25 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2008 September är verkligen seriestarternas månad, jag längtar till och med bara på grund av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 25 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2008 Har nyss kollat klart på S6 med That 70s Show, borde jag fortsätta kolla? Har hört att det bara blir sämre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 25 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2008 Har nyss kollat klart på S6 med That 70s Show, borde jag fortsätta kolla? Har hört att det bara blir sämre. Det blir sämre, helt klart, men imo är det värt att kolla klart. Sista avsnittet är underbart iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 25 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2008 Själv sitter man på säsong 5. Tråkigt att det kommer ta slut, helt klart något av det roligaste jag kollat på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Åååh, åååh! Den absoluta sista säsongen av The Shield börjar 2 September och jag är taggad som bara den. Som förut nämnt är det en av om inte min favoritserie genom alla tider. Säsong 5 av detta kriminaldrama (nej, det låter för fel) är en av de bästa säsongerna som någonsin skådats oavsett tv-serie. Den är rent av fantastisk och jag har aldrig sett en säsong i en annan tv-serie som varit lika bra. Dock kommer några (bl.a Lost) väldigt nära, men fortfarande inte sådär extremt nära den klass som säsong 5 håller hela säsongen igenom. Jag håller at the moment på att kolla igenom säsong 5 samt 6 ännu en gång för att komma ihåg de olika händelserna och sedan ser jag fram emot en riktigt bra sistasäsong. Taggad! Fakedit: Umberto, du har inte hunnit glimta på säsong två av The Shield ännu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Jag älskar komediserier, problemet är att jag inte vet vad jag ska se nu... Jag har sett alla säsonger av Scrubs, The IT Crowd (Rekommenderas STARKT!) och snart That '70s show. Så, vad ska jag se nu? Kanske borde klargöra att jag INTE tänker se på Friends, så säg inte det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Seinfeld. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Seinfeld. Ohyes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Jag älskar komediserier, problemet är att jag inte vet vad jag ska se nu... Jag har sett alla säsonger av Scrubs, The IT Crowd (Rekommenderas STARKT!) och snart That '70s show. Så, vad ska jag se nu? Kanske borde klargöra att jag INTE tänker se på Friends, så säg inte det... Varför inte friends?! Kung serie. Antar att du tackar nej till Joey då också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Ska börja glo igenom säsong 2 av Skins nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Också underbar serie! Tre bra serier börjar nu i september; HIMYM, Prison Break och Heroes. Blir en serie-månad detta. <3 Glöm inte Entourage (7/9), samt Filip och Fredriks nya (9/9). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Glöm inte Entourage (7/9), samt Filip och Fredriks nya (9/9). Åh, blir intressant att se vad som kommer att hända i Entourage nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Glöm inte Entourage (7/9), samt Filip och Fredriks nya (9/9). Åh, 'Vem kan slå Filip och Fredrik'? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Och ny säsong av Californication och Dexter sept 28! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Och den 29:e sept drar Chuck igång igen, och den 1:a okt fortsätter South Park. När ska man ha tid att jobba? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Kollade nyss på första episoden i s1 med The Wire. Fattade i princip ingenting alls. Känns som det redan har varit en säsong med avsnitt innan. Och ja, jag har kollat så det verkligen var s1. Vet inte om jag ska fortsätta eller om jag ska byta serie. Någon som kan komma med ett bra förslag på en bra polisserie? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Kollade nyss på första episoden i s1 med The Wire. Fattade i princip ingenting alls. Känns som det redan har varit en säsong med avsnitt innan. Och ja, jag har kollat så det verkligen var s1. Vet inte om jag ska fortsätta eller om jag ska byta serie. Någon som kan komma med ett bra förslag på en bra polisserie? THE SHIELD Jag ska personligen komma hem till dig och slå dig på käften om du inte börjar kolla! The Shield är också jävligt bra. En serie som de flesta inte har haft med på sina listor, men som är sjukt bra. Sant. Det är även en scen som måste ha varit på gränsen till att få serien nedstängd också. Ughh. Okej. Har sett The Shield många gånger tidigare, men bara ströavsnitt från olika säsonger. Jag har länge velat se igenom hela serien, så nu har jag tagit tag i mig själv och börjat ta mig igenom. Slutade med säsong 1 idag. Fy helvete vilken bra säsongsavslutning. I klass med de bästa serierna. Man blev nästan tårögd. Nära var man, men slutet var åh, både så himla fint och sorgligt. En mycket bra serie. Rekommenderar den starkt till alla, de flesta hade inte med den på era listor. Ett måste! Wow. Jag har just varit med om något fantastiskt. Har redan snackat om The Shield här och kanske tjatat för mycket om det och hyllat det, men först nu när jag sett säsong 5 vågar jag säga att detta måste vara en av de bästa dramaserier jag sett. Vilken fantastisk säsong, vilket fantastiskt skådespeleri, vilken fantastisk story och vilket fantastiskt slut. Och Forest Whitaker, WOW. Han är imo en av världens bästa skådespelare. Sättet han lever sig in i rollen är ju sjuk. Varje gång de visar honom älskar man bara att njuta av hur bra han är. Och alla, ALLA avsnitt i säsong 5 var fulla av spänning och dramatik. Och hela säsong 5 var en orgie i allt som man bara velat se, jag finner inga ord hur bra det var. Och avslutningen, jag trodde inte mina ögon när jag såg vad som hände, jag trodde inte mina ögon vad som hände. Jag förstog allt, men kunde inte finna en mening för hur ja, jag finner inga ord för det. Och scenen där Vic. börjar slåss med Kavanaugh är så full av känslor som inte mister några gränser. Wow, vilken jävla säsong det varit. Igår såg jag s01e01 av The Shield och det enbart för att kicken har skrivit om serien här i tråden. http://img.flashback.info/images/smilies2/grin.gif Jag tycker den verkar vara riktigt bra och kan säga att den överträffade mina förväntningar. Jag kommer lätt att se fler avsnitt. Jag älskar dig sååå mycket nu. Det är en (IMO) av de bästa tv-serierna som någonsing gjorts. Mycket pga konceptet. Vissa säsonger sticker ut väldigt mycket och är så bra som du bara kan drömma om, medans vissa är lite sämre. Men serien lär inte göra dig besviken. Bra! Förresten, fler borde absolut se den serien! Ett måste för allihopa! Speciellt medlemmar som Umberto, The Dude, KalleR. Sådana lär gilla konceptet, handlingen, karaktärerna m.m fruktansvärt mycket. Åååh, åååh! Den absoluta sista säsongen av The Shield börjar 2 September och jag är taggad som bara den. Som förut nämnt är det en av om inte min favoritserie genom alla tider. Säsong 5 av detta kriminaldrama (nej, det låter för fel) är en av de bästa säsongerna som någonsin skådats oavsett tv-serie. Den är rent av fantastisk och jag har aldrig sett en säsong i en annan tv-serie som varit lika bra. Dock kommer några (bl.a Lost) väldigt nära, men fortfarande inte sådär extremt nära den klass som säsong 5 håller hela säsongen igenom. Jag håller at the moment på att kolla igenom säsong 5 samt 6 ännu en gång för att komma ihåg de olika händelserna och sedan ser jag fram emot en riktigt bra sistasäsong. Taggad! Fakedit: Umberto, du har inte hunnit glimta på säsong två av The Shield ännu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 THE SHIELD Jag ska personligen komma hem till dig och slå dig på käften om du inte börjar kolla! Du vet inte var jag bor, hihi. Beställde s1 nu, bilen kör i 611km/h och är här om 2h 7min. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Fakedit: Umberto, du har inte hunnit glimta på säsong två av The Shield ännu? Jadå, för länge sen. Atm har jag ca 3 avsnitt kvar på säsong 3 men det var ganska länge sen jag tittade senast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts