Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Wow... Har sett sista avsnittet av skins S02 nu och det var GRYMT! Trodde verkligen inte det skulle bli så bra som det blev. Ingen skrattfest precis men vafan, det var sista gången med dessa karaktärer så det behövdes inte precis. Kanske liiiite öppet slut men alla karaktärer kom ju iväg någon stans i varje fall. Är lite småledsen över att det är slut nu, någon som har något tips på vad man ska se nu?

E10:

Älskade för övrigt Chris begravning med fyrverkerierna och The White Stripes

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Igår såg jag s01e01 av The Shield och det enbart för att kicken har skrivit om serien här i tråden.

Jag tycker den verkar vara riktigt bra och kan säga att den överträffade mina förväntningar. Jag kommer lätt att se fler avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår såg jag s01e01 av The Shield och det enbart för att kicken har skrivit om serien här i tråden.

Jag tycker den verkar vara riktigt bra och kan säga att den överträffade mina förväntningar. Jag kommer lätt att se fler avsnitt.

Jag älskar dig sååå mycket nu. Det är en (IMO) av de bästa tv-serierna som någonsing gjorts. Mycket pga konceptet. Vissa säsonger sticker ut väldigt mycket och är så bra som du bara kan drömma om, medans vissa är lite sämre. Men serien lär inte göra dig besviken. Bra! :naughty:

Förresten, fler borde absolut se den serien! Ett måste för allihopa! Speciellt medlemmar som Umberto, The Dude, KalleR. Sådana lär gilla konceptet, handlingen, karaktärerna m.m fruktansvärt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Ni vet väl att det har kommit ett nytt avsnitt av High Chaparall? Säsong 4 that is.

Först avsnittet var med Andy Dick. Grymt bra men fasen vad taskig han var mot Fredrik hela tiden, han hade fått för sig att Fredrik var Filips sidekick :>

Oj! Så du säger att jag endast sett säsong 1 som gick på tv? Den där de mötte Pamela Anderson? Så det finns tre till, underbart. Har fortfarande inte tagit mig i kragen och sett på skins säsongsavslutning men planerar att göra det. När börjar Dexter S03 förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halvtittade. Inte imponerad.

Trodde det skulle handla om Johan hela serien igenom, tråkigt att det är ny handling i varje avsnitt i den här serien.

Ni vet väl att det har kommit ett nytt avsnitt av High Chaparall? Säsong 4 that is.

Först avsnittet var med Andy Dick. Grymt bra men fasen vad taskig han var mot Fredrik hela tiden, han hade fått för sig att Fredrik var Filips sidekick :D

Dom blir fan bara värre och värre. Såg avsnittet, det var.. sådär. :>

Kan ju bero på att Andy är som han är, får se hur nästa avsnitt är. Hoppas det är bättre.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...

Ja. Nu har jag (för några dagar sedan) äntligen sett klart alla avsnitt av High Chaparall. Strecksåg S2-S4. Grymt många roliga personligheter och F&F är ju bara fantastiska. Skrattat mycket åt både dom, redigeringen och personerna de träffat. Mike Tyson var för övrigt sjukt tråkig, men det var antagligen bland Top 3 avsnitten jag skrattat åt. Det var bara så himla roligt se hur Filip och Fredrik försökte och försökte få honom att prata, men misslyckades gång på gång. Och hela "kommentatorstudion" som bara var gjord för att fylla ut programlängden. Hahah!

--

På tips av Duden så har jag nu börjat se Twin Peaks. Efter att sett den 90 minuter långa piloten så känns det exakt som en sådan där serie som man alltid vetat har funnits, men aldrig sett. En liten småstadsidyll, en gärningsman och en(två) polis/er som letar efter gärningsmannen. Ska absolut se vidare. Förresten, oj så jag skrattade när norrmannen sa. Watt då yo want yang pretti görl?. Hahah! Så klockrent.

--

Sedan behöver jag tips på drama- och deckarserier. Gärna en riktigt bra dramaserie och en riktigt bra deckar/kriminalserie. Skulle uppskattas!

--

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nyss kollat klart på S4 av That 70s Show. Hela S4 kändes ganska utdragen och idéfattig. Blir det bättre eller sämre i de kommande säsongerna?

Jag tyckte iaf att både säsong 5 och 6 var bättre än säsong 4. Har precis sett klart säsong 7 och tyvärr blir det lite sämre, och i säsong 8 är tydligen varken Topher Grace eller Ashton Kutcher med längre :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor