Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

Tänkte höra mig runt om serien 'Rome' - Är den något att ha? Går igenom antikens Rom i Historia A just nu, och det är väldigt intressant. Tänkte bilda mig vidare. Just det ja, kom och tänka på en annan grej - Hur historiskt korrekt är den? När utspelar den sig?

Jag har sett första säsongen. Produktionen känns aningen billig. När de ska gestalta fältslag så använder de typ 10 statister och massa kameraeffekter men rätt spännande handling ändå. Vet inte om allt är korrekt men du lär lära dig rätt mycket om vilka som var Caesars vänner, fiender hans släktförållanden och liknande. Mycket sex.

Den är sevärd i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett första säsongen. Produktionen känns aningen billig. När de ska gestalta fältslag så använder de typ 10 statister och massa kameraeffekter men rätt spännande handling ändå. Vet inte om allt är korrekt men du lär lära dig rätt mycket om vilka som var Caesars vänner, fiender hans släktförållanden och liknande. Mycket sex.

Den är sevärd i alla fall.

Bra beskrivning; uppskattas!

När den skulle sändas i Sverige tyckte jag att de nämnde att det var en av de största teveproduktionerna någonsin, typ - Missuppfattade jag det, eller är det en relativt billig produktion?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra beskrivning; uppskattas!

När den skulle sändas i Sverige tyckte jag att de nämnde att det var en av de största teveproduktionerna någonsin, typ - Missuppfattade jag det, eller är det en relativt billig produktion?

Njäe det är nog en rätt dyr produktion för att vara serie. Att göra värsta slaget vid helms klyfta för ett 40 minuters tv-avsnitt hade kanske varit lite onödigt. Men det är verkligen inte budget alltså, men ändå så jag störde mig lite på det eftersom jag ville ha allting väldigt storslaget. Det är ju romarriket liksom. Jag har också för mig att jag läste tidigare att det var en svindyr produktion, kanske därför jag hade extra höga förväntningar.

Ang. tiden så är det på Julius Caesars fram tills han mördas i första säsongen och andra tror jag fortsätter direkt efter mordet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njäe det är nog en rätt dyr produktion för att vara serie. Att göra värsta slaget vid helms klyfta för ett 40 minuters tv-avsnitt hade kanske varit lite onödigt. Men det är verkligen inte budget alltså, men ändå så jag störde mig lite på det eftersom jag ville ha allting väldigt storslaget. Det är ju romarriket liksom. Jag har också för mig att jag läste tidigare att det var en svindyr produktion, kanske därför jag hade extra höga förväntningar.

Ang. tiden så är det på Julius Caesars fram tills han mördas i första säsongen och andra tror jag fortsätter direkt efter mordet.

Et tu, brute?!

Awesome, ska tanka genast. Tack för infon! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga, mestadels till The Dude, Weeds börjar väl sändas i augusti i år?

Jaha, får inte jag svara då eller? Fyfan för dig.

De har inte satt något datum, utan bara: It was announced on November 5, 2007 that Showtime had picked up the show for a fourth season consisting of 13 episodes. Så det börjar väl i augusti som det alltid har gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, får inte jag svara då eller? Fyfan för dig.

De har inte satt något datum, utan bara: It was announced on November 5, 2007 that Showtime had picked up the show for a fourth season consisting of 13 episodes. Så det börjar väl i augusti som det alltid har gjort.

Naeew, sockerpullan. Ta det inte så hårt. Tihi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lost börjar väl i princip om en vecka. Kommer att bli intressant att se hur det blir nu. Räknar förmodligen inte med så mycket, men man vet ju aldrig.

Justefan! JAg har nästan blivit disorienterad inom Lost-eran nu.

Min favoritserie genom alla tider, men tack vare detta sjukt långa uppehåll har jag typ glömt allt, alla små frågor jag hade i huvudet osv. Jag kan knappt vänta längre nu dock, älska lost. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Justefan! JAg har nästan blivit disorienterad inom Lost-eran nu.

Min favoritserie genom alla tider, men tack vare detta sjukt långa uppehåll har jag typ glömt allt, alla små frågor jag hade i huvudet osv. Jag kan knappt vänta längre nu dock, älska lost. :blink:

Jag funderar på att se det sista avsnittet i säsong tre, bara för sakens skull. :blink:

Men om man tänker på hur mycket det har förändrats sen säsong 1, damn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade igenom Ursäkta röran, vi bygger om igår, Underbart säger jag bara :sick: Dock blev det bara fyra avsnitt av denna ljuvliga serie då den efter det fjärde avsnittet hade fler polisanmälningar på sig än något annat Svenskt program.

Typiskt det Svenska samhället att avskaffa det :rolleyes: , lite humor får man väl ändå tåla.

Nostalgi säger jag bara, serien sändes när jag var ca 10 år gammal, och jag hade glömt hur fullkommligt underbar den var :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade igenom Ursäkta röran, vi bygger om igår, Underbart säger jag bara :sick: Dock blev det bara fyra avsnitt av denna ljuvliga serie då den efter det fjärde avsnittet hade fler polisanmälningar på sig än något annat Svenskt program.

Typiskt det Svenska samhället att avskaffa det :rolleyes: , lite humor får man väl ändå tåla.

Nostalgi säger jag bara, serien sändes när jag var ca 10 år gammal, och jag hade glömt hur fullkommligt underbar den var :)

Det är en riktigt klockren serie! :P

---

Vart är Scrubs S07E07 då? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj oj oj, nu har jag sett klart Dexter. Sträckkollade i princip säsong två, grymt spännande upplösning. Undrar om det kan bli nåt av den tredje säsongen som kommer nu 2008 någon gång. Ska bli intressant.

Utöver det har även en vän fått in mig på Top Gear och det är ju rätt bra tidsfördriv det med. Tar mig igenom säsongerna bakifrån, börjandes med S09.

Funderar på om jag ska börja med Prison Break igen också. Har bara sett första avsnittet på S03.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor