Jump to content

Tråden om tv-serier

KalleR
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Är det någon här som kollar på Mad love? Eller Breaking in? Eller Game of thrones?

Breaking in är en bra serie enligt mig, synd att dem bara ska släppa en säsong dock..

Mad love har jag inte koll på hur det blir senare, men den är också sevärd. Riktigt rolig faktiskt!

Och Game of thrones är 1h avsnitt på böcker tror jag det är, är osäker. Men den är sevärd också!

Alla är släppt 2011,

Breaking in har det kommit 6 avsnitt, tror jag det är.

Mad love, 3 tror jag. (Kan vara flera.)

Game of thrones har det kommit 5 avsnitt av!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon här som kollar på Mad love? Eller Breaking in? Eller Game of thrones?

Breaking in är en bra serie enligt mig, synd att dem bara ska släppa en säsong dock..

Mad love har jag inte koll på hur det blir senare, men den är också sevärd. Riktigt rolig faktiskt!

Och Game of thrones är 1h avsnitt på böcker tror jag det är, är osäker. Men den är sevärd också!

Alla är släppt 2011,

Breaking in har det kommit 6 avsnitt, tror jag det är.

Mad love, 3 tror jag. (Kan vara flera.)

Game of thrones har det kommit 5 avsnitt av!

Jag har börjat kolla på Game of Thrones.

Intrigerna har börjat suga in mig tillräckligt för att jag ska fortsätta följa den, men jag måste säga att det inte riktigt var vad jag hade väntat mig. Hade hoppats på lite mer action, i princip är det ju en dramaserie som utspelar sig under medeltiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har börjat kolla på Game of Thrones.

Intrigerna har börjat suga in mig tillräckligt för att jag ska fortsätta följa den, men jag måste säga att det inte riktigt var vad jag hade väntat mig. Hade hoppats på lite mer action, i princip är det ju en dramaserie som utspelar sig under medeltiden.

Jag trodde också att det skulle vara mera action, mera fighter och krig. Men vi får väll se om det blir något stort krig senare.

Visst är det som en dramaserie ungefär, det håller jag med om. Det är lite tråkigt faktiskt. Jag hoppas det inte bara blir en "hel" dramaserie utan något action.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde också att det skulle vara mera action, mera fighter och krig. Men vi får väll se om det blir något stort krig senare.

Visst är det som en dramaserie ungefär, det håller jag med om. Det är lite tråkigt faktiskt. Jag hoppas det inte bara blir en "hel" dramaserie utan något action.

Jag har hört att det blir mer strider i framtiden från folk som läst böckerna.

Såg just ep7, en sån jäkla cliffhanger alltså... Och nu måste man vänta två veckor på nästa avsnitt.

Edit: Verkar som att Gladiatorerna ska komma tillbaka till TV4:

http://www.resume.se/nyheter/2011/01/17/gladiatorerna-atervander/index.xml

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört att det blir mer strider i framtiden från folk som läst böckerna.

Såg just ep7, en sån jäkla cliffhanger alltså... Och nu måste man vänta två veckor på nästa avsnitt.

Det hoppas jag att det blir! Dramat är ju dock grymt än så länge. jag såg ep6 igår och det avsnittet tyckte jag var bra.

Halvläskigt med "draken" som får en "guldkrona" dock.

Vart hittar du ep7? Ep6 släpptes ju 23;e så..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det hoppas jag att det blir! Dramat är ju dock grymt än så länge. jag såg ep6 igår och det avsnittet tyckte jag var bra.

Halvläskigt med "draken" som får en "guldkrona" dock.

Vart hittar du ep7? Ep6 släpptes ju 23;e så..

De släppte ett dubbelavsnitt. Det ena gick på TV och det andra visades endast för betalande kunder på HBO:s hemsida... Men sök och du skall finna.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De släppte ett dubbelavsnitt. Det ena gick på TV och det andra visades endast för betalande kunder på HBO:s hemsida... Men sök och du skall finna.

Jaha, okej. Tackar! Men det visas också på tv nästa vecka, eller?

Vilken är din favoritkaraktär förresten i serien?

Jag tycker delarna med dem blonda, dvs Khal Drogo delarna är riktigt intressanta, och jag önskar det vore mera av dem delarna.

Jaime lannicaster, eller vad han heter tycker jag mest är jobbig, och fjollig. Honom skulle jag vilja se död men det lär man ju inte få..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, okej. Tackar! Men det visas också på tv nästa vecka, eller?

Vilken är din favoritkaraktär förresten i serien?

Jag tycker delarna med dem blonda, dvs Khal Drogo delarna är riktigt intressanta, och jag önskar det vore mera av dem delarna.

Jaime lannicaster, eller vad han heter tycker jag mest är jobbig, och fjollig. Honom skulle jag vilja se död men det lär man ju inte få..

Jag antar att den visas på TV nästa vecka, ja.Jag gillar Tyrion Lannister, Ser Jorah och Ned Stark med.

Spoiler innan du sett sjuan:

Jag gillade även Littlefinger innan han blev en backstabbande jävel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag antar att den visas på TV nästa vecka, ja.Jag gillar Tyrion Lannister, Ser Jorah och Ned Stark med.

Spoiler innan du sett sjuan:

Jag gillade även Littlefinger innan han blev en backstabbande jävel.

Såg just E07. Fyfan vilken.. cliffhanger?

Littlefinger gör en riktigt dum grej imo, jag gillade han innan jag med, men nu blev jag besviken. Gillar inte drottningen och Roberts son, den blonda killen, dvs. Usch. Ska bli riktigt intressant hur det här utvecklar sig, längtar redan tills nästa avsnitt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg just E07. Fyfan vilken.. cliffhanger?

Littlefinger gör en riktigt dum grej imo, jag gillade han innan jag med, men nu blev jag besviken. Gillar inte drottningen och Roberts son, den blonda killen, dvs. Usch. Ska bli riktigt intressant hur det här utvecklar sig, längtar redan tills nästa avsnitt!

Jag har redan längtat i en vecka. En till jävla väcka kvar nu! crying_1182855_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har sett första (och hittills enda) säsongen av Glory Daze? Tycker den är hur skön som helst! Jag är som tidigare nämnt en riktig sucker för college-filmer av alla dess slag och därför fick jag upp ögonen för den här serien när jag såg trailern på TV6. Trodde det skulle vara något liknande Blue Mountain State (som fan inte är bra), men det visade sig vara så mycket mer! Humor, skön stämning, frat-parties, broderlig gemenskap, snygga tjejer, och framför allt; det utspelar sig på 80-talet! (w00t)

Det finns en röd tråd genom serien och saker som hände två avsnitt sedan omnämns igen (till skillnad från Blue Mountain State där allt bara händer lite hipp som happ och ingen bryr sig om hur, var eller varför).

Rekommenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Jag har redan längtat i en vecka. En till jävla väcka kvar nu! crying_1182855_0.gif

Vet du hur många avsnitt det kommer släppas? Nwm, det är 10 avsnitt så det sista av den här säsongen släpps på måndag.

e09 var riktigt bra, börjar bli lite krig och sånt nu.

Tycker dock stark's borde ha dödat Jamie, istället för att låta han leva. Jag hoppas att Stark'sen vinner kriget. Gillar inte den blonda som blivit kung dock, vilket jävla snorunge. Snygg cliffhanger på slutet med, synd att ned blev dödad dock, gillade han mest i serien, typ.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor