okka Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Fan, det är egentligen nu det kommer an som mest... Vem är mest medelklass? Diskutera och prata om viner! Godaste ni har druckit! Jobbiga upplevelser! Dåliga glas, kork, ni vet. Godaste jag har druckit är ett fontalloro '98. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Offtopic: Beroende av att skapa topics idag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Dricker inte vin/alkohol, men kommer ihåg en gång hade vi nått vitt vin hemma som hette tror jag Paradise, smakade gott med Fanta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Dricker inte vin/alkohol, men kommer ihåg en gång hade vi nått vitt vin hemma som hette tror jag Paradise, smakade gott med Fanta. Blanda vin med fanta... Låter inte speciellt gott. Men vad vet jag som inte har provat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Blanda vin med fanta... Låter inte speciellt gott. Men vad vet jag som inte har provat?Jag trodde också att man skulle dricka vin rent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Hade Fanta exotic (tror jag) och det gjord vinet skit gott, fram tills 4 glas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Fyfan för vin säger jag bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Tvivlar på att rätt plats att tala om viner är på ett GTAforum där medelåldern är 15. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Tvivlar på att rätt plats att tala om viner är på ett GTAforum där medelåldern är 15. Och du tror inte okka vet det? Förstår inte varför alla ska skriva det i varje jävla tråd, alla vet om det ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 (redigerad) Tvivlar på att rätt plats att tala om viner är på ett GTAforum där medelåldern är 15. Här i Ödeshög upplever de flesta sin första fylla runt 13-års åldern. Kanske tidigare. Och ja, dom dricker allt möjligt bara för att dom "experimenterar". Dom osofistikerade, alkoholmissbrukande samt disrespekterande snorjärsarna! Inte dom flesta, men det är inte ovanligt. Det är väl mer när dom närmar sig sin fjortonde födelsedag som drickandet sätter i. Redigerad 20 juni, 2007 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 20 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Tvivlar på att rätt plats att tala om viner är på ett GTAforum där medelåldern är 15. Det krävs humor, Siana, humor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Rosévin i så fall, humm.. ja .. pretto, jag vet. Nej, vin duger nog endast i berusningssyfte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 (redigerad) Okej, bästa fyllan är vin, och värsta bakfyllan är vin. Men ack så värt, jag älskar vin! Fast jag måste erkänna att jag mest brukar BiBba. Redigerad 20 juni, 2007 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Okej, bästa fyllan är vin, och värsta bakfyllan är vin. Ack, nej. Jag håller med på bakfyllan men herregud, få saker är mysigare än en härlig ölfylla. Vinfulla människor är oftast jordens största drägg, men till skillnad från ölfulla människor INSER de inte detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Och du tror inte okka vet det? Förstår inte varför alla ska skriva det i varje jävla tråd, alla vet om det ändå? Tja, topicen flög ju upp ändå... Det krävs humor, Siana, humor! ... Och där kom svaret varför... Vi har en okka som sitter och fnittrar framför skärmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Har druckit vin en gång vad jag kan minnas. Tror det var Castillo de Gredos Tinto. Smakade i alla fall gott i det tillstånd jag befann mig i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Vill man dricka vin i berusningssyfte så är det det vita vinet Artino ett bra alternativ. Blev bjuden på en fest, och det rann ner som saft. riktigt lättdrucket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Vitt vin är den godaste vinsorten enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 20 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 I helgen provade jag en Amarone della Valpolicella Classico Monte Faustino från 1999. Alldeles underbar. Smaker av, tja, jag vet inte, avtorkad frukt, men det mest framträdande var ändå en rund värme, en smakexplosion. Kryddigt, om man får använda ett lite väl hårt uttryck, men ändå väldigt blommig och mjuk. Väldigt fyllig. Enda invändingen är väl att det var lite torrt, vilket inte faller mig helt i smaken, men det passade faktiskt jättebra med köttgrytan som jag åt till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 (redigerad) I helgen provade jag en Amarone della Valpolicella Classico Monte Faustino från 1999. Alldeles underbar. Smaker av, tja, jag vet inte, avtorkad frukt, men det mest framträdande var ändå en rund värme, en smakexplosion. Kryddigt, om man får använda ett lite väl hårt uttryck, men ändå väldigt blommig och mjuk. Väldigt fyllig. Enda invändingen är väl att det var lite torrt, vilket inte faller mig helt i smaken, men det passade faktiskt jättebra med köttgrytan som jag åt till. Jag råkade faktiskt stöta på det där vinet i Grythyttan senast jag var där med min morbror och Munskänkarna, till desserten då givetvis, och det du skriver kan inte annat än vara taget ur luften. För det första är 99:an betydligt skarpare än hur du beskriver det och jag skulle säga åt tanninhållet snarare än oljigt, men smaken är som vi säger på vinspråklet "sabril". Aningen kryddigt måhända att Faustinon är, fast bland de tidigare årgångarna framhävs det i såfall betydligt bättre. Ett systervin att rekomendera är förövrigt Barolo Rocche dell'Annunziata, också italienskt, sydsluttning, med samma kryddiga smak som tenderar åt körsbär och Granny Smith. Mocca-aktigt till kulören, Chablis. Redigerad 20 juni, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts