Carlis Skrivet 18 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2007 Finns det nåt bra pogram till att rippa ljud från tex. Youtube? Jag fixade pogramet Sound Capture men det var inget speciellt bra pogram och som för den delen knappt funkade. Tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2007 Audacity är jävligt bra och enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 18 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2007 (redigerad) Inget. Tack för tipset Redigerad 18 juni, 2007 av Carlis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Audacity är jävligt bra och enkelt. Hur rippar man ljud från youtube med audacity? Tycker jag kollat genom allt på audacity men kan inte hitta nåt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Hur rippar man ljud från youtube med audacity? Tycker jag kollat genom allt på audacity men kan inte hitta nåt... Du...spelar in ljudet. Jag gör så, blir klockrent ljud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Det beror lite på vad du har för ljudkortsinställningar. När du väljer ljudkälla i Audacity så ska du leta efter "What U Hear" eller "Wave" om någon av dom finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Du...spelar in ljudet. Jag gör så, blir klockrent ljud. Spelar in me en mic? Då kommer det ju låta apa med min mic, eller gör man på nåt annat sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Spelar in me en mic? Då kommer det ju låta apa med min mic, eller gör man på nåt annat sätt? Hmm, tänkte inte på det. Jag använder bara min laptop, så jag spelar upp ljudet jag vill ha via datorns inbyggda högtalare, (använder jag externa låter det apa), och spelar in med den inbyggda micken. På det viset blir det klockrent ljud, precis som om jag skulle rippat en skiva eller liknande. Hoppas du löser det på något vis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 http://vixy.net/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Spelar in me en mic? Då kommer det ju låta apa med min mic, eller gör man på nåt annat sätt? Bara att ändra till "What u hear" i inställningarna, om ditt ljudkort tillåter det. Sen är det bara att trycka på record och spela den ljudfil/filmfil du vill rippa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Audacity är jävligt bra och enkelt. Är programmet gratis? är det som att man rippar t ex en livelåt från youtube så det blir i mp3 format som vilken ljudfil som helst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Är programmet gratis? är det som att man rippar t ex en livelåt från youtube så det blir i mp3 format som vilken ljudfil som helst? För att få dem i .mp3 krävs en plugin. Länk till den finns på audacitys hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 För att få dem i .mp3 krävs en plugin. Länk till den finns på audacitys hemsida. Men är programmret gratis eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 (redigerad) Men är programmret gratis eller? Japp, 100% gratis. http://audacity.sourceforge.net/ Info om .mp3-pluginet. Redigerad 21 juni, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Men är programmret gratis eller? Det är väl inte så himla svårt att titta efter själv? I vilket fall så är programmet inte mer magiskt. Det spelar in precis samma ljud som ljudinspelaren i Windows så det är egentligen ljudkortet som det hänger på om det ska funka eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 22 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2007 Japp, 100% gratis. http://audacity.sourceforge.net/ Info om .mp3-pluginet. Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Lånar tråden. Kan man rippa ljud från spel med detta program?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 Lånar tråden. Kan man rippa ljud från spel med detta program?. Det är inget speciellt program. Det spelar in precis exakt samma ljud som windows egna ljudinspelare gör. Det här är dock lite bättre eftersom det inte finns någon gräns för längd förutom hårddiskutrymme. Om du vill spela in från spel så startar du programmet och väljer "What U Hear" som inspelningskälla (första valet) eller Wave (om inte What U Hear finns) och förmodligen så ska det funka då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2007 (redigerad) Det är inget speciellt program. Det spelar in precis exakt samma ljud som windows egna ljudinspelare gör. Det här är dock lite bättre eftersom det inte finns någon gräns för längd förutom hårddiskutrymme. Om du vill spela in från spel så startar du programmet och väljer "What U Hear" som inspelningskälla (första valet) eller Wave (om inte What U Hear finns) och förmodligen så ska det funka då. Och tack ska ladda ner och spela in ett ljud från ett spel nu. EDIT: Funkar utmärkt Redigerad 23 juni, 2007 av agent47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Man kan också göra såhär om man kör något annat program som kör input från mikrofonen: Öppna Volymkontroll Alternativ -> Egenskaper Kryssa i Inspelning Tryck OK Under "Wave" finns det en "Välj" ruta. Kryssa i den. Stäng, och spela in. Så gör jag om jag ska irritera folk med soundboards Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts