Jump to content

Sommar med harmoniska och vilda smaker!

Cyper
 Share

Har du köpt té till sommaren?  

71 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför dricker man ens te under sommaren?. Hellre något kallt än något varmt.

Ni förstår ju inte vitsen. Inte dricker du te när du är ute och joggar heller.

Te är ingen törstsläckare.

Det är precis som Cyprez sa, ingenting går upp mot en kopp te på ett skönt ställe där man bara kan sitta och slappa. Visst kan det låta lite "Ernst-aktigt" och fjolligt, men ack så skönt det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni förstår ju inte vitsen. Inte dricker du te när du är ute och joggar heller.

Te är ingen törstsläckare.

Det är precis som Cyprez sa, ingenting går upp mot en kopp te på ett skönt ställe där man bara kan sitta och slappa. Visst kan det låta lite "Ernst-aktigt" och fjolligt, men ack så skönt det är.

Typiskt att GTAsajtens två största rullstolsmongon ska älska té. yes_837772_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Altså, visst är te gott. Men jag är inte ett storat "fan" av te och måste skapa tråd som handlar om hur jag köper en väldig massa te att ladda upp med för sommaren.

Dricker det mest efter joggingturer och till en varm macka med ost.

Dock har jag laddat upp kaffeförrådet till sommaren. Eftersom det är mer manligt :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Altså, visst är te gott. Men jag är inte ett storat "fan" av te och måste skapa tråd som handlar om hur jag köper en väldig massa te att ladda upp med för sommaren.

Dricker det mest efter joggingturer och till en varm macka med ost.

Dock har jag laddat upp kaffeförrådet till sommaren. Eftersom det är mer manligt :wub:

Jag må väl erkänna att jag är en téfantast. Under alla omständigheter, hur tusan kan du dricka det efter en joggingtur? Har dock aldrig prövat det, men efter en joggingtur suktar jag efter Juice eller vatten som är iskallt och fyllt med isbitar.

Mitt kaffeföråd är väl inte det minsta ''extremt'' om du/ni vill uttrycka det så. Sprutgrädde & Cappucino: Irish Cream är också en klassiker varje sommar. Har sjävklart avnjutigt en god Cappucino nu efter maten i kvällssolen. :)

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typiskt att GTAsajtens två största rullstolsmongon ska älska té. yes_837772_0.gif

Jag visste inte att du älskade te. yes_837772_0.gif

Precis, det är det jag menar, att det kan verka lite överdrivet. Ladda upp och ladda upp, är jag sugen på te tar jag det jag hittar i skafferit', och jag struntar fullständigt i om det är från Ica Maxi eller från NKs saluhall.

Jag älskar inte te, jag är inte beroende eller en "fantast" som Cyprez verkar. Men som andra gillar och dricka kaffe - av olika anledningar - händer det att jag dricker te.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Jag är inte precis beroende av té. Lutar helt åt ''fantast''-hållet. Jag dricker té för att njuta av det och inte endast som törst släckare. Är jag törstig dricker jag Juice. Blir oftast kaffe på morgonen, té på eftermiddagen och kvällen. Sen slänger jag in en Cappucino (Irish Cream) där jag känner för det.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...
Och nu har det skett!

Laddat upp ett telager med följande:

Blue cream

Tant gräddelin

Bloody Mary

Fläder

Kalkstensdrömmar

Djungelté

Utöver dessa téer består mitt lager av:

Pepparkaka

Yogi

Lapsang

Valnöt

WOW, Blodiga Mary! Är det ett bra té? Hurdan smakar det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor