Cyper Skrivet 15 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 (redigerad) Mitt tedrickande har minskat en hel del sen sist, och jag lagrar inte längre upp sådana halvårsransoner som tidigare brukade drickas upp under ett par tre veckors tid. Däremot dricker jag givetvis te fortfarande. Min aktuella lista består endast av ett par hekto ryskt, plus en halv sil Lapsang. Jämfört med hur det var back in the days så känns det tragiskt på något jäkla vis. På tal om Lapsang, ja, har du testat det än? Jag tror sådant minskar då man har det stressigt eller är aktiv. Man tar sig nog inte tid att dricka té i lugn och ro, eller anserman att ''Äh, jag tar något annat istället som inte ärså tidskrävande.'' Nu på sommaren finns det inget bättre än att dricka té. När man åker till stugan blir det att slappna av. 32+ på en altan med en sjö, berg och gröntlandsskap I bakgrunden, sitter man och läser Mario Puzo's maffiaböcker eller Stephens Kings skräckböcker, med en kopp té i solstolen, självklart med bar överkropp och shorts. Hemma är det dock inte lika ofta. Använde t.o.m. en tékanna när jag befinner mig I våran stugan. Well, tésesongen är uppdelad i två. Vinter och sommar. Oftast I början av alltsammans. Man påvärkas även av det vanliga vardagslivet tror jag. Redigerad 15 juni, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 Nää. Fast te dricker jag, ingefärste ftw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 Även om jag drack te så skulle det väl inte vara någon mening att "ladda upp mitt lager" då alla teer fortfarande finns i butiken... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Jag tror sådant minskar då man har det stressigt eller är aktiv. Man tar sig nog inte tid att dricka té i lugn och ro, eller anserman att ''Äh, jag tar något annat istället som inte ärså tidskrävande.'' Nu på sommaren finns det inget bättre än att dricka té. När man åker till stugan blir det att slappna av. 32+ på en altan med en sjö, berg och gröntlandsskap I bakgrunden, sitter man och läser Mario Puzo's maffiaböcker eller Stephens Kings skräckböcker, med en kopp té i solstolen, självklart med bar överkropp och shorts. Hemma är det dock inte lika ofta. Använde t.o.m. en tékanna när jag befinner mig I våran stugan. Well, tésesongen är uppdelad i två. Vinter och sommar. Oftast I början av alltsammans. Man påvärkas även av det vanliga vardagslivet tror jag. Du är då en riktig livsnjutare. Dricker te (som jag stavar det) väldigt ofta, drack det oftare förrut men jag laddar inte upp med någon slags tearsenal. Nej då, det verkar lite sjukligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 16 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Du är då en riktig livsnjutare. Dricker te (som jag stavar det) väldigt ofta, drack det oftare förrut men jag laddar inte upp med någon slags tearsenal. Nej då, det verkar lite sjukligt. Ja. Man ska njuta. Vad menar du med sjukt? Är det något fel med att köpa mycket om man dricker I princip varje dag? Det är lika bra att köpa om man verkligen har användning för det. Jag orkar knappast ta bussen in till stan då jag blir sugen på en kopp té därför köper jag mycket på en enda gång. Visst ,det finns såklart en mataffär I den delen jag bor, men jag köper inte vilken skit som helst. Köper man té på mataffärer kan man lika gärna ta en kopp äckligt, unket piss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 te är som kaffe med mjölk och socker, omanligt (Springer och gömmer mig under sängen) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Nej men däremot har jag laddat upp med öl Vote: Dricker ej te Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 (redigerad) te är som kaffe med mjölk och socker, omanligt (Springer och gömmer mig under sängen) Dumheter. Te är en dryck för den sofistikerade och kultiverade mannen. Själv dricker jag kanske några koppar i veckan under vintern, nu på sommaren är det oftast, åtminstone dagtid, för varmt för te. Vote: Nej. Nåt speciellt sommarte har jag inte köpt. Redigerad 16 juni, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Té äger. Vote. Ja. Vad tycker folket om Isté? ._. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Té äger. Vote. Ja. Vad tycker folket om Isté? ._. Iste är gott, det fick man gratis i en affär när jag var typ 7-8 år, jag och mina kompisar gick dit och drack varenda dag Sen gick vi hem igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 16 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Isté är blä. Vill inte kalla det isté eftersom det till mestadels smakar socker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Vote: Nej. Jag dricker jättemycket te men jag har inte laddat speciellt inför sommaren, kör samma som vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Isté är blä. Vill inte kalla det isté eftersom det till mestadels smakar socker. Vill bara påminna dig om att det mesta du köper är sötat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Jag dricker inte T. Tevärr. Hoho. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Vill bara påminna dig om att det mesta du köper är sötat. Jag tror att han jämförde med riktigt te, men jag är inte säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Dumheter. Te är en dryck för den sofistikerade och kultiverade mannen. Precis vad jag sa, för den omanliga (springer ut och gömmer mig i skogen där inga jag-förstår-inte-ett-skämt-folk hittar mig) ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 16 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 (redigerad) Vill bara påminna dig om att det mesta du köper är sötat. Jag jämför med Isté. Det är fanimej godare att göra eget Isté än att köpa. Té har används av människor I cirka 1700 år.. Förresten är jävligt manligt att dricka té. Det är därför drycken är så känd (näst efter vatten). Folk tycker oftast det är äckligt därför att de köper bajsté på påse på en billig affär. Det är en konst att göra té också. Redigerad 16 juni, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Jag gemför med Isté. Det är fanimej godare att göra eget Isté än att köpa. Té har användts av människor I cirka 1700 år.. Förresten är jävligt manligt att dricka té. Det är därför drycken är så känd (näst efter vatten). Folk tycker oftast det är äckligt därför att de köper bajsté på påse på en billig affär. Det är en konst att göra té också. Snälla, snälla, snälla; eftersom att du verkar så insatt så kan du väl åtminstone lära dig att stava det rätt!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 16 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Snälla, snälla, snälla; eftersom att du verkar så insatt så kan du väl åtminstone lära dig att stava det rätt!? Snälla, snälla, snälla; eftersom att du inte har något att tillföra så kan du väl åtminstone lära dig att ge fan I tråden!? Jag stavar som jag behagar. Te, The, Thé,té,téh Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Precis vad jag sa, för den omanliga (springer ut och gömmer mig i skogen där inga jag-förstår-inte-ett-skämt-folk hittar mig) ^^ Hörrududu. Att skämta är EXTREMT omanligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts