Jacker Skrivet 14 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2007 När jag spelar vissa spel får jag väldigt konstigt lagg efter att ha spelat några minuter. FPS:en sjunker till 5-7, även i menyerna, och spelet beter sig allmänt konstigt. Animationer kan börja loopas och musen slutar delvis att funka, t.ex. Det håller på i ca 30 sekunder och återkommer med jämna mellanrum. Hur långt det är emellan varierar från spel till spel. Dem spel jag fått det här lagget i är SWAT 4, Battlefield 2 och Rainbow Six: Vegas. I det sistnämda är det värst, där händer det med vad jag skulle gissa på två minuters mellanrum. I SWAT 4 varierar det mycket, och i BF2 kommer det inte allt för ofta. Men oavsett hur ofta det laggar så är det fruktansvärt irriterande då spelet blir ospelbart i en halv minut! Jag har testat att sänka grafikinställningarna utan resultat. Och eftersom mitt grafikkort (och dator) ska klara åtminstone SWAT 4 och BF2 på högsta grafikinställningar, samt att det är samma problem i alla spel, är jag ganska säker på att det inte endast har med grafiken och grafikkortet att göra. Jag har även testat att ändra Hz:en på skärmen och defragmentera hårddisken, men utan resultat. Jag har även funderat på att om det kan ha med värme att göra och ska kolla temperaturen i datorn. Någon som har varit med om liknande och löst det, eller har en aning om vad det kan vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2007 Låter som värme, ja. Kolla även om det är mycket damm i datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts