Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Kändes lite fel att fråga i 'Bild på dig själv', så jag tar det här istället:

Jag ska köpa nya bågar snart, vad tror ni jag skulle passa i? Tjocka bågar? Smala? Rosa? Svarta? Ja, ni fattar.

Hittade ingen annan bild just nu:

Bra.

Skippa nördbrillorna. (förlåt)

Jag tycker du ska tjacka ett par Wayfarer* med vanligt glas.

Eller solglasögonen och ploppa ur glaset.

Hade själv köpt dom garanterat, men tyvärr äger jag redan ett par glasögon av storlek stor, fast har faktiskt funderat på att köpa ett par.

Eller dessa tycker jag är väldigt sweet.. Klick !

*Wayfarer är Raybans mest kända sol/glasögon.

Var väldigt populära på 90-talet, men har kommit tillbaka.

Finns MÅNGA billig modeller, från 150,- och uppåt

Säljs på diverse sidor, tex. Salt O Peppar, gleam.dk.

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Karatemorfars alternativ är häftiga, men jag tycker ändå inte du ska köpa något som väcker allt för stor uppmärksamhet/sticker ut för mycket, då du ju använder dem varje dagen.

Ett par wayfarer tycker jag inte sticker ut, och inte heller stora bågar, jag finner det jävligt snyggt och älskar killar som har riktigt stora, tjocka, svarta bågar.

Åh, nu blir jag så jävla sugen.

Jag vill ha

---

Som min polare här.

Han har inte ett par, utan han har lånat av någon som har ett par bara för att ha ett par, utan någon styrka på glaset.

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra.

Skippa nördbrillorna. (förlåt)

Jag tycker du ska tjacka ett par Wayfarer* med vanligt glas.

Eller solglasögonen och ploppa ur glaset.

Hade själv köpt dom garanterat, men tyvärr äger jag redan ett par glasögon av storlek stor, fast har faktiskt funderat på att köpa ett par.

Eller dessa tycker jag är väldigt sweet.. Klick !

*Wayfarer är Raybans mest kända sol/glasögon.

Var väldigt populära på 90-talet, men har kommit tillbaka.

Finns MÅNGA billig modeller, från 150,- och uppåt

Säljs på diverse sidor, tex. Salt O Peppar, gleam.dk.

Wayfarer är snygga, men jag vet inte hur det skulle bli att se ut om man använde de dagligen.

De andra du länkade är bara: Nej.

Karatemorfars alternativ är häftiga, men jag tycker ändå inte du ska köpa något som väcker allt för stor uppmärksamhet/sticker ut för mycket, då du ju använder dem varje dagen.

Precis, ska vara neutralt men ändå se bra ut.

De jag har nu har jag haft i ~2-4 år, bara bytt glas i dom. Men nu är det dags för nya bågar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wayfarer är snygga, men jag vet inte hur det skulle bli att se ut om man använde de dagligen.

De andra du länkade är bara: Nej.

Precis, ska vara neutralt men ändå se bra ut.

De jag har nu har jag haft i ~2-4 år, bara bytt glas i dom. Men nu är det dags för nya bågar.

Gå till en optiker och testa massa bågar, be dom sticka ut glasen i ett par wayfarer och se hur det ser ut utan glas.

Jag tycker du ska satsa på stora bågar, för det är modern nu, och små "harry potter"/datornörd glasögon går inte direkt hem, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gå till en optiker och testa massa bågar, be dom sticka ut glasen i ett par wayfarer och se hur det ser ut utan glas.

Jag tycker du ska satsa på stora bågar, för det är modern nu, och små "harry potter"/datornörd glasögon går inte direkt hem, tyvärr.

Har tänkt prova stora bågar, men inte allt för stora. Får se hur det går. :lol:

Man brukar få ta hem några par och prova hemma, slänger väl upp bilder så ni får tycka och tänka. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt prova stora bågar, men inte allt för stora. Får se hur det går. :lol:

Man brukar få ta hem några par och prova hemma, slänger väl upp bilder så ni får tycka och tänka. :confused:

Ja, det tycker jag du ska göra.

När du tar bilderna, ta helbilder av dig själv, så man kan få se vilken stil du har på kläder.

Lättare att få en uppfattning då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller solglasögonen och ploppa ur glaset.

Går inte med 90% av solglasögon, dvs. ta ur glaset och sätta i optisktglas istället. Solglasögons glas är tunnare än optisktglas, och då går det inte något vidare bra att placera in vanligt glas, just för att det optiska glaset är tjockare. Speciellt med RävenEs glas som är relativt tjockt. (Syftar mest på, att sätta på sig hans glasögon är som att halsa 2 vodka flaskor och sedan slå sig i huvudet ett flertal gånger. Ungefär så ser man i dem.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...