Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

whoco5_718772_0.gif

Kollade inte så noga...:D

Mycket stilig Libertines-tröja. :D Jag törs inte uttala mig om Bloc Party-saken, för jag ser inte vad det är. :D

Mjo, bilden är nog lite dålig överhuvudtaget. :D Det är en fyrkant med stjärnor, och halva stjärnor i, sen står det Bloc Party på. :D :D Vet inte vad det ska föreställa dock. Jag är sååååååååå nöjd. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite mysigt ju. :D

Men vad är ett klädskåp? Garderob heter det väl?

Aja, bara en skitsak.

- - - - -

Brukar ni tvätta skor i tvättmaskinen? Jag vet att min morsa brukade göra det, men det känns som att skon bör lida av denna behandling. Jag tvättar just nu ett par gamla löpskor, men jag vet inte om jag hade valt att tvätta helt nya som blivit lortiga. Ska man eller ska man inte tvätta skor i maskin?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad är ett klädskåp? Garderob heter det väl?

Aja, bara en skitsak.

- - - - -

Brukar ni tvätta skor i tvättmaskinen? Jag vet att min morsa brukade göra det, men det känns som att skon bör lida av denna behandling. Jag tvättar just nu ett par gamla löpskor, men jag vet inte om jag hade valt att tvätta helt nya som blivit lortiga. Ska man eller ska man inte tvätta skor i maskin?

Svenska ordet 'klädskåp' är faktiskt ända från 1674, medan det franska garderob inte äntrade svenskan förrän 1729, då svenskarna typ var väldigt kära i Frankrike. Kommer från 'garde', beskydda, och 'robe', dräkt/klänning. Klädskydd, alltså. Likväl går samma tema i ord som 'garage', 'garanti', där stammen 'garer' betyder bringa i säkerhet, förvara.

F.ö. har jag funderat på att tvätta mina inte-längre-vita Converse, så att de förhoppningsvis återfår något av deras (eller säger man 'sina'?) forna glans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...