Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Det beror väl till viss del på hur man prioriterar.. Fast du bor ju själv i och för sig, då är det ju klart att det går åt mycket mer. :mf_doof:

Om jag ska ha råd att köpa en tröja för t.ex. 400kr så blir jag tvungen att äta luft i slutet av månaden eller leecha från mor och far. Och man vill ju visa att man kan ta ansvar och inte behöva pengar från föräldrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nä? Klart man kan be sina föräldrar om pengar.

Men det ger ju även en negativ insyn av att du inte kan hålla dina pengar i styr, vilket man måste till 100% om man bor ensam under student-tiden. Det är lite småkasst att be sin morsa om pengar bara för att du ville ha den där tröjan.

Men så kan man ju även extraknäcka, men jävligt svårt här omkring.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det ger ju även en negativ insyn av att du inte kan hålla dina pengar i styr, vilket man måste till 100% om man bor ensam under student-tiden. Det är lite småkasst att be sin morsa om pengar bara för att du ville ha den där tröjan.

Men så kan man ju även extraknäcka, men jävligt svårt här omkring.

Lokala pizzerian? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag ska ha råd att köpa en tröja för t.ex. 400kr så blir jag tvungen att äta luft i slutet av månaden eller leecha från mor och far. Och man vill ju visa att man kan ta ansvar och inte behöva pengar från föräldrarna.

Köper du ALLTING för 1050 kronor i månaden? Mat och allt? Hyra? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köper du ALLTING för 1050 kronor i månaden? Mat och allt? Hyra? :mf_doof:

Hyran betalar moder och fadern. (Använder allt av inackorderingen till det så det blir mindre kostnad åt dem personligen) Men mat och sådant köper jag själv. Sedan så blir det väl ett x antal trippar till hotellet för käk bara för att skolmaten är så kass på våran skola. Brukar ligga på 900kr i slutet av månaden så blir det att jag får fråga min mor om pengar för att kunna gå och handla sista rundan mat den månaden.

Tänk på att det är ett litet samhälle också, allt är på överpris på t.ex. ICA för att det ska kunna hålla affären öppen. Och ICA är den enda affären vi är på. Annars blir det väl handel på Lidl, fast det här är nog eget-tråd material så nog med offtopic nu! :]

I vilket fall, så har jag knappt några pengar kvar per månad.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...