Jump to content

Klädskåpet!

Renard
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Hej!

Visst brukar vissa av er beställa kläder utomlandsifrån ibland? Jag vill beställa en hoddie från USA. Hur brukar det fungera med tullen osv? Kan någon förklara för en n00b? :)

Edit: Det är alltså den här jag vill ha: http://www.thinkgeek.com/tshirts-apparel/hoodies/e773/?srp=3

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Visst brukar vissa av er beställa kläder utomlandsifrån ibland? Jag vill beställa en hoddie från USA. Hur brukar det fungera med tullen osv? Kan någon förklara för en n00b? :)

Edit: Det är alltså den här jag vill ha: http://www.thinkgeek.com/tshirts-apparel/hoodies/e773/?srp=3

Tullavgift ligger på 12%, den administrativa kostnaden är fast tror jag, men är inte så hög. Ville hänvisa till ett inlägg som jag har gjort tidigare i den här tråden, men kan inte hitta...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Tycker du borde skippa tröjan nere till vänster om du ska klä dig moget och lägga till några skjortor.

Tröjan gillar jag, vet att det inte är i samma stuk som resten av kläderna, men kommer ha den till t.ex. jeans och sneakers eller liknande. Skönt att ha något att abra dra på sig. Skjortor är jag värdelös på, vet du någon bra sida som har snygga skjotor?

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tröjan gillar jag, vet att det inte är i samma stuk som resten av kläderna, men kommer ha den till t.ex. jeans och sneakers eller liknande. Skönt att ha något att abra dra på sig. Skjortor är jag värdelös på, vet du någon bra sida som har snygga skjotor?

Föredrar att köpa mina skjortor i butik, men jag har ibland funderat på att köpa på Care of Carl, men det har jag aldrig gjort. Annars antar jag att Zoovillage.se har bra skjortor också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upptäckte just en mycket trevlig klädaffär, att jag inte varit där förut! COS på Biblioteksgatan. H&Ms mer designerinriktade satsning men fortfarande till rimliga priser. Köpte en grön långrandigt stickad ulltröja och en skjorta! Samma dag även ett par jeans från weekday som satt otroligt bra. Länge sen jag ägde ett par jeans!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...