Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Studentkostym? Sitter den likadant på dig som den gör på honom så är det super! Jag tror inte jag såg en enda (inklusive mig själv) på min student vars kostym satt riktigt bra. :(

Bilden är på mig. tee-hee

edit: and yes. studentkostym it is.

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bilden är på mig. tee-hee

Looks great then! :)

Edit: Hur är det med att knäppa båda knapparn? Spelar igen roll eller är det bara den översta som gäller? Umberto, jag har en känsla att du har mer koll på sådant är någon annan. SVARA!

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är okej att bära på studenten egentligen? Har för närvarande en svart kostym, vit skjorta och fungerande slips till det, men det är enligt många ett av de värre stilbrotten som finns att bära just svart kostym vid ett sådant tillfälle. Är inte jättesugen på att köpa en ny kostym för de tusenlappar jag har egentligen, men att gå runt och se dum ut på studenten är inte heller värt. Tips? Kom med förslag tack. :)

Edit: Jag inser nu att jag antagligen kommer att behöva köpa ett par andra (kostym)byxor som passar lite bättre då mina nuvarande är lite för stora. Kan man matcha något med svart kavaj som blir snyggt eller blir det bara meh?

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är okej att bära på studenten egentligen? Har för närvarande en svart kostym, vit skjorta och fungerande slips till det, men det är enligt många ett av de värre stilbrotten som finns att bära just svart kostym vid ett sådant tillfälle. Är inte jättesugen på att köpa en ny kostym för de tusenlappar jag har egentligen, men att gå runt och se dum ut på studenten är inte heller värt. Tips? Kom med förslag tack. :)

Du kan absolut ha någon mörkblå/mörkgrå kostym, men i och med att du endast kommer ha kostym på dig över dagen (byter väl till något bekvämare på kvällen?) så tycker jag inte du ska bry dig så mycket. En vanlig svart kostym kommer fungera utmärkt. :)

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan absolut ha någon mörkblå kostym, men i och med att du endast kommer ha kostym på dig över dagen (byter väl till något bekvämare på kvällen?) så tycker jag inte du ska bry dig så mycket. En vanlig svart kostym kommer fungera utmärkt. :)

Tack för svar! Ja, det är väl sant. Jag har dock inte provat kostymen på ett tag, så om det skulle visa sig att även kavajen har dålig passform (har tappat ett antal kilo under det senaste året/åren) kanske jag köper en helt ny, i så fall marinblå troligen.

Edit: Hur funkar den här egentligen?

http://www.mq.se/shoponline/#http%3A//www.mq.se/estore-Mqestore/modules/pageableRelatedArticleList/prevValue/8/art_id/66829/cat_id/114/sortByField/activation_date/sortOrder/desc

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Looks great then! :)

Edit: Hur är det med att knäppa båda knapparn? Spelar igen roll eller är det bara den översta som gäller? Umberto, jag har en känsla att du har mer koll på sådant är någon annan. SVARA!

Alltid den nedersta uppknäppt. Varför vet jag inte, det bara är så.

Källa: http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20051220/kavajens-knappning/?page=1

Du kan absolut ha någon mörkblå/mörkgrå kostym, men i och med att du endast kommer ha kostym på dig över dagen (byter väl till något bekvämare på kvällen?) så tycker jag inte du ska bry dig så mycket. En vanlig svart kostym kommer fungera utmärkt. :)

Byta på kvällen? :o Var du en sådan som tog av sig studentmössan också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svar! Ja, det är väl sant. Jag har dock inte provat kostymen på ett tag, så om det skulle visa sig att även kavajen har dålig passform (har tappat ett antal kilo under det senaste året/åren) kanske jag köper en helt ny, i så fall marinblå troligen.

Edit: Hur funkar den här egentligen?

http://www.mq.se/sho.../sortOrder/desc

När jag tog studenten bar i alla fall nästan alla svart eller mörkgrå kostym. På kvällen plockade jag bort slipsen. Minns inte om jag gjorde någon mer ändring, kanske ersatte byxorna med jeans, inte helt säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...