Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Jag har fått kläderna nu! Alla passar! mf_doof_1186830_0.gif

Kan tipsa Lajjan om solid-t-shirten då den var en sådan sorts t-shirt som efterfrågades - lite längre. Den hade utmärkt passform på mig som är lite smalare - den gick längre ner utan för den sakens skull vara för bred om bröstet.

Edit: Två mindre klagomål.

1. Vafan Junkyard, vilken pinsamt lång leveranstid ni har. Sist tog det 3 dagar, nu 8. Dessutom står det 1-6 dagar på hemsidan.

2. De chinos jag köpte var mycket ljusare på bilden, istället har de en färg som är väldigt lik mina gamla. :( Alltid tråkigt med två plagg som ser nästan identiska ut, så folk tror att man lodar runt i samma byxor hela tiden...

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Dags att börja kolla på shorts. Någon som vet var man kan få tag på några sköna shorts som slutar strax över knäskålarna och inte kostar mer än 5-600?

Du kan kolla på Carlings efter ett par These Glory Days-shorts.

Appråpå shorts - när anser ni det är okej/inte okej att ha på sig shorts? Det finns ju många människor (inklusive mig själv till viss del) som är lite smått konservativa kring detta.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni kläd-ministrar som kan det här med att köpa skor. Jag har ankfötter, dvs breda fötter. Därför har jag alltid använt skateskor pga. att de är gjorda på det sättet att de är mycket bredare än vanliga skor.. Men finns det några märken med typiska canvasskor eller vadfan som helst som inte är skate? Jag är trött något djävulskt på skateskor, men pga. mina breda fötter så har jag aldrig liksom tittat på något annat och oftast så finns det aldrig några skor som ser bra ut på typiska typ stadium eller whatever.

Tips/help/någon som har en fotförminsknings-stråle?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips/help/någon som har en fotförminsknings-stråle?

Testa ett par Clark Desert boot eller liknande? De borde väl funka rätt bra på lite bredare fötter? Om man enbart tittar på modellen så känns dem ju inte särskilt smala?

Nu kostar ju ett par sådana en slant och jag vet inte om de passar dig stilmässigt eller om du själv tycker den ser speciellt bra ut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, jag skriver så sällan i den här tråden att jag glömde att jag varit in och fyllepostat. :doh: Jag har fortfarande inte köpt ny vårjacka (går i min gamla) men nu under påskhelgen ska jag försöka införskaffa en.

Vad har du tänkt dig för prisklass då? Tiger Of Sweden har väldigt stilrena och snygga trenchcoats tycker jag, men de kostar ju lite också. Annars kan man hitta snygga jackor och rockar på HM för ett gediget pris.

Nu vet jag inte om det är något som faller dig i smaken, men HÄR är en jacka jag funderade lite på tidigare som inte är allt för preppy. Riktigt snygg och dessutom till ett kanonpris!

Även denna har jag varit sugen på. http://www.asos.com/Asos/Asos-Cotton-Parka/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1294635&cid=3606&Rf-800=-1,70.000&sh=0&pge=2&pgesize=20&sort=-1&clr=Khaki

Denna, som min kompis äger. Väldigt diskret och fruktansvärt stilfull.

Tack, tack. Jag lägger dem på minnet. Budget: ca 8000kr (800€) men billigare är absolut inte fel, snarare tvärtom. Borde kanske sagt att jag inte klär så värst bra i ljusa kulörer; passar bättre i mörkt/svart. Men tack likafullt! Keep'em coming , och som sagt är jag i första hand intresserad av förslag på märken rent generellt. :yeS:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, tack. Jag lägger dem på minnet. Budget: ca 8000kr (800€) men billigare är absolut inte fel, snarare tvärtom. Borde kanske sagt att jag inte klär så värst bra i ljusa kulörer; passar bättre i mörkt/svart. Men tack likafullt! Keep'em coming , och som sagt är jag i första hand intresserad av förslag på märken rent generellt. :yeS:

Personligen föredrar jag Burberry London (även om Brit kanske är skönare när det är sommarväder), dock är dessa i väldigt ljus kulör och kanske inte vad du efterfrågar. Boss har snygga mörka trenchcoats om jag inte minns helt fel. Även Tiger har fina trenchcoats, dock är dessa lite sportiga och inte så klassiska och därför inte vad du efterfrågar. JLindeberg har fina marinblå trenchcoats, dock är dessa inte dubbelknäppta.

Alla (förutom Burberry London som ligger 500kr över) är någon eller några tusenlappar under din budget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, jag skriver så sällan i den här tråden att jag glömde att jag varit in och fyllepostat. :doh: Jag har fortfarande inte köpt ny vårjacka (går i min gamla) men nu under påskhelgen ska jag försöka införskaffa en.

Tack, tack. Jag lägger dem på minnet. Budget: ca 8000kr (800€) men billigare är absolut inte fel, snarare tvärtom. Borde kanske sagt att jag inte klär så värst bra i ljusa kulörer; passar bättre i mörkt/svart. Men tack likafullt! Keep'em coming , och som sagt är jag i första hand intresserad av förslag på märken rent generellt. :yeS:

Acne - wailer sand

mitt bästa köp någonsin, kan nog vara svår att få tag på, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har erfarenhet av smartguy.se?

De hade ganska rejäla rabatter. Är sugen på att köpa lite fler kläder men min studentbudget börjar protestera.

Edit: Den verkar vara grön.

Det är tråkigt om Humör är fjortisstämplat för jag tycker de har sjukt snygga t-shirts:

48413_1_2_3_1207508_0.jpg

48222_1_2_19_1207508_1.jpg

Etc

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är tråkigt om Humör är fjortisstämplat för jag tycker de har sjukt snygga t-shirts:

http://static.smartkids.dk/smartguy/48413/3/48413_1_2_3.jpg

http://static.smartkids.dk/smartguy/48222/19/48222_1_2_19.jpg

Etc

Inte i min värld. Där är det snygga kläder som bärs av de människor som tycker att kläderna är snygga. Punkt.

Kör på om du gillart. Skit i stämplar n shiat

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...