Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Hur tycker ni som brukar använda chinos, skjorta och kofta - eller stilintresserat folk i övrigt - att beiga chinos, ljusblå skjorta med en svart, stickad, oknäppt kofta över fungerar? Jag har planerat att använda det imorgon men har på något halvkonstigt sätt fått känslan att beiga chinos och ljusblå skjorta är... somrigt, och rätt opassande.

Det kan mycket väl vara för att jag oftast har en tendens att bära lite mörkare kläder och inte ofta blanda lite ljusare kläder.

Alternativet är att ha ett par gråa chinos eller ett par svarta, tighta jeans och/eller en mörkare blå skjorta med vita ränder. Vit skjorta och dylikt är helt ute ur bilden, resterande av mina byxor likaså.

Somrigt är alltid passande, jag tycker det är trams att klä sig efter årstider. :yes: (Eller ja, det säger jag väl mest för att jag själv är helt såld på ljusblåa skjortor och beigea chinos - inte allt för sällan i kombination med varandra)

Fråga: Vilka basplagg behöver man ha? Jag har en del svar i min "Snyggt - en stilguide för män", men skulle vilja höra från er också. Idag har jag köpt två vita och ett svart linne (fjortisbild) som säkert kommer väl till användning någon gång. Har sedan tidigare också några helvita Hanes-t-shirtar (som enligt ovan nämnda bok är ett krav i var mans garderob). Vad räknas mer som basplagg, och kan även byxor kallas för det?

För övrigt hade min syster med sig en Adidas-tröja från Thailand till mig, verkar vara riktigt bra kvalité för att vara en kopia.

DSC00665_1162316_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Somrigt är alltid passande, jag tycker det är trams att klä sig efter årstider. :yes: (Eller ja, det säger jag väl mest för att jag själv är helt såld på ljusblåa skjortor och beigea chinos - inte allt för sällan i kombination med varandra)

Fråga: Vilka basplagg behöver man ha? Jag har en del svar i min "Snyggt - en stilguide för män", men skulle vilja höra från er också. Idag har jag köpt två vita och ett svart linne (fjortisbild) som säkert kommer väl till användning någon gång. Har sedan tidigare också några helvita Hanes-t-shirtar (som enligt ovan nämnda bok är ett krav i var mans garderob). Vad räknas mer som basplagg, och kan även byxor kallas för det?

För övrigt hade min syster med sig en Adidas-tröja från Thailand till mig, verkar vara riktigt bra kvalité för att vara en kopia.

Jag tycker absolut byxor kan vara det. Ett par svarta jeans, ett par otvättade mörka, sen kan man väl ha ljusa men det skulle inte jag, ett par beiga och ett par mörkblå chinos. Och kostymbyxor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker absolut byxor kan vara det. Ett par svarta jeans, ett par otvättade mörka, sen kan man väl ha ljusa men det skulle inte jag, ett par beiga och ett par mörkblå chinos. Och kostymbyxor.

Kul att du nämner det, för jag har så länge glömt att fråga: Jag fick ett par kostymbyxor av min svåger som köpte ett par för långa men aldrig orkade lägga upp dem. Men jag vet inte riktigt när jag ska använda dem utan att känna mig för uppklädd. Jag antar att de enbart är acceptabla tillsammans med skjorta, och det har jag visserligen inga problem med att ha på mig "i vardagen", men sedan då? "Måste" man ha kavaj, och framför allt: måste man ha propra skor? De har hängt oanvända i ett år. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har beställt kläder ifrån American Apparel någongång? Vad tycker ni om dem? Dem har rätt schyssta priser för en del schyssta plagg.

Jag har inte beställt från deras hemsida, bara handlat i affärerna. Många grejer är sjukt snygga, slå till om du hittar något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att du nämner det, för jag har så länge glömt att fråga: Jag fick ett par kostymbyxor av min svåger som köpte ett par för långa men aldrig orkade lägga upp dem. Men jag vet inte riktigt när jag ska använda dem utan att känna mig för uppklädd. Jag antar att de enbart är acceptabla tillsammans med skjorta, och det har jag visserligen inga problem med att ha på mig "i vardagen", men sedan då? "Måste" man ha kavaj, och framför allt: måste man ha propra skor? De har hängt oanvända i ett år. :D

Vet inte om dina kanske är flashigare än mina, men jag skulle aldrig använda det till annat än full kostym. Tyvärr. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte beställt från deras hemsida, bara handlat i affärerna. Många grejer är sjukt snygga, slå till om du hittar något.

Aldrig beställt, men handlat i butik. Grymt snygga prylar till bra priser är det imo.

Coolt. Jag kommer troligen köpa denna:

Älskar verkligen hur American Apparel fotograferar sina modeller i reklam. Fet jävla blixt. Rått, enkelt och snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...