Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Hur tycker ni som brukar använda chinos, skjorta och kofta - eller stilintresserat folk i övrigt - att beiga chinos, ljusblå skjorta med en svart, stickad, oknäppt kofta över fungerar? Jag har planerat att använda det imorgon men har på något halvkonstigt sätt fått känslan att beiga chinos och ljusblå skjorta är... somrigt, och rätt opassande.

Det kan mycket väl vara för att jag oftast har en tendens att bära lite mörkare kläder och inte ofta blanda lite ljusare kläder.

Alternativet är att ha ett par gråa chinos eller ett par svarta, tighta jeans och/eller en mörkare blå skjorta med vita ränder. Vit skjorta och dylikt är helt ute ur bilden, resterande av mina byxor likaså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste slå ett slag för ulltröjor.

Jag köpte en v-ringad tröja i kashmirull på H&M innan jul och har använt den nån gång i veckan sen dess. Inte tvättat den någon gång och den ser fortfarande ut som ny. Har heller inte tagit åt sig någon dålig lukt alls. Materialet fantastiskt mjukt och behagligt.

Den kostade förvisso 800 eller så, vilket är extremt dyrt i H&M-mått men o så prisvärt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste slå ett slag för ulltröjor.

Jag köpte en v-ringad tröja i kashmirull på H&M innan jul och har använt den nån gång i veckan sen dess. Inte tvättat den någon gång och den ser fortfarande ut som ny. Har heller inte tagit åt sig någon dålig lukt alls. Materialet fantastiskt mjukt och behagligt.

Den kostade förvisso 800 eller så, vilket är extremt dyrt i H&M-mått men o så prisvärt!

Jag håller med. Kashmir är verkligen fantastiskt. Så skönt material också! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad jag längtar efter att köpa vårkläder och ett par solglasögon :)

Samma här!

Jag började lite i smyg idag då de flesta verkar ha fått in vårkollektionen vid de här laget.

Jag kan fortfarande inte bestämma mig för vilka solglasögon jag vill ha.

Lutar lite åt Ray-Ban Wayfarer, men jag vill ha de polariserade men tyvärr har de ett fult P efter logon...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga jag borde ha ställt för länge sedan.

Vet någon vart man kan få tag på en sån där typisk Amerikansk-serie-som-är-all-around-året-runt jacka som ser ut som en militärjacka/cargojacka? Typ.. Leonard från Big Bang Theory. Eller valfritt avsnitt av Supernatural. Jag har letat som en galning efter en sådan modell i Sverige utan att lyckas, eller så kostar de 2-3000kr vilket jag inte direkt har råd att slänga ut på en jacka.

Jag behöver en ny, då min nuvarande ser rejält dålig ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga jag borde ha ställt för länge sedan.

Vet någon vart man kan få tag på en sån där typisk Amerikansk-serie-som-är-all-around-året-runt jacka som ser ut som en militärjacka/cargojacka? Typ.. Leonard från Big Bang Theory. Eller valfritt avsnitt av Supernatural. Jag har letat som en galning efter en sådan modell i Sverige utan att lyckas, eller så kostar de 2-3000kr vilket jag inte direkt har råd att slänga ut på en jacka.

Jag behöver en ny, då min nuvarande ser rejält dålig ut.

Som du säger finns det, men de kostar ofta över 2000.

Jag har dock sett en liknande, med luva, på Boomerang. Den var beige.

Tror den kostade 1500kr.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, det där såg mer ut som en vanlig färgad jeansjacka. I dunno. Den "vanliga" jackan som alltid används.

Snabb undersökning leder till att det är M65-jackan jag letar efter. Vilket numera gör min fråga onödig för att M65-jackor är snuskigt dyra och det är pengar jag inte har råd med just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, det där såg mer ut som en vanlig färgad jeansjacka. I dunno. Den "vanliga" jackan som alltid används.

Snabb undersökning leder till att det är M65-jackan jag letar efter. Vilket numera gör min fråga onödig för att M65-jackor är snuskigt dyra och det är pengar jag inte har råd med just nu.

Blå:

http://www.garderoben.se/produkt.php?id=1534 : 448kr

Camo

http://www.garderoben.se/produkt.php?id=1531 : 999kr

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...