Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Träffades ni allihopa, på riktigt? Fett! :rolleyes: Dra en sammanfattning i vardagssnack!

Mjaupp. Kanske, alla får skriva varsin sida av historien. Jag fixar min senare/om en stund :D

Synd bara att inte Ma_Cipriani kunde komma. Aja men vi kanske får göra om det, Qouad ska ju vara här i två veckor.

Edit: Jag vill ha någon billig, tjock jacka (fast lite mer tröjjaktig) någon som har någon ide? :D

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, tack tack :rolleyes: Får hoppas Kiedis kikar in och berättar var han köpte sin Stone Island :D

Well here I am.

Nitty Gritty på Krukmakargatan 26 har en massa kläder från Stone Island, brevid Nitty Gritty ligger även Fred Perrys butik. Dom håller på och bygga ut och har samtidigt sommarrea så det är lite rörigt, men delar av höstkollektionen har kommit in.

NK har även dom rätt bra sortiment av SI och FP.

Tiger of Swedens butik i Birger Jarlspassagen (brevid NK) har byggt om och satsar ungt, bra grejjer för att var Tiger där.

Bra info annars samuelszon.

Nästa projekt för mig är att hitta denna.

Äckligt jävla snygg.

*edit* samuelzon: Krukmakargatan 26, mot Stureplan. Någonstans där.?, Krukmakargatan ligger på Södermalm, nästan vid munchenbryggeriet, korsar Hornsgatan.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjaupp. Kanske, alla får skriva varsin sida av historien. Jag fixar min senare/om en stund :D

Synd bara att inte Ma_Cipriani kunde komma. Aja men vi kanske får göra om det, Qouad ska ju vara här i två veckor.

Edit: Jag vill ha någon billig, tjock jacka (fast lite mer tröjjaktig) någon som har någon ide? :D

:rolleyes:

Var det till den träffen du använde schema-bilden du laddade upp på beffo?

bcg20snpfhz0.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte heller den var nån höjdare. hade det varit HM som sålt den utan SI-patchen hade du aldrig köpt den, och det finns snyggare SI-kläder.

Klart märket styr lite om man är intresserad av kläder, det gör det iaf för mig, händer tyvärr rätt ofta att jag köper dom "dyrare" varianterna av enkla plagg just för märket, men gillar man ett specifikt märke så ser jag inget fel i det.

Jag har liknande tröjor från HM faktiskt, absolut inget fel på HM, ibland hittar man riktigt snygga kläder där.

Det jag gillar med den SI-tröjan är sömmarna, särskilt den som sträcker sig i mitten.

Sen håller jag klart med om att det finns snyggare SI-kläder, men absolut inget fel på den tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart märket styr lite om man är intresserad av kläder, det gör det iaf för mig, händer tyvärr rätt ofta att jag köper dom "dyrare" varianterna av enkla plagg just för märket, men gillar man ett specifikt märke så ser jag inget fel i det.

Jag har liknande tröjor från HM faktiskt, absolut inget fel på HM, ibland hittar man riktigt snygga kläder där.

Det jag gillar med den SI-tröjan är sömmarna, särskilt den som sträcker sig i mitten.

Sen håller jag klart med om att det finns snyggare SI-kläder, men absolut inget fel på den tycker jag.

Samma här och samma här. Föredrar också märkeskläder, men har även en del snygga HM-kläder.

Gillar dock inte alls sömmen i mitten på denna tröjan, vad det än är för märke. Och tror fortfarande inte du köpt den om det inte var en SI :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, oj, ja vart skall jag börja. Kan väl först och främst tipsa om...

Jag orkade verkligen inte läsa igenom allt det där, men du ska veta att jag bokmärkte den för framtida bruk. Stort tack! :)

Och förresten.. Mini-gtasajten-träff! :D Jag trodde att ni bara skojade om det där. Ballt. :D

Blev det inga pinsamma tystnader? :rolleyes:

----

Idag var jag på Lager 157 (med omnejd). En trevlig utflykt, även om jag inte hittade så mycket grejer. Men det blev i alla fall lite, så det är synd att klaga.

feaprcjmvf5j.jpg

Klockvis från vänster:

Röd/vit-randig T-shirt från Whyred. Liite stor i halsen, men det är väl en vanesak. Dyraste plagget på hela dagen, kostade 240

Blå T-shirt med nåt skojigt tryck från Encore. Rätt lång, men det var bara skönt. Kostade 150

Gul T-shirt från Levi's. 140 kronor.

Blå T-shirt från Threadless, visste inte att sådana T-shirtar gick att köpa i Sverige! :) Kolla gärna in den hemsidan, finns grymt roliga tröjor där. ;) Materialet är för övrigt ruggigt skönt mot huden. Den här kostade mig 199 kronor

Två vita T-shirtar från Hanes. Något jag har fått lära mig genom att läsa "Snyggt - En stilguide för män" är att just en sådan T-shirt är ett basplagg som ska finnas i var mans garderob. Så jag kände att jag inte något vidare val. Vad som är så speciellt med just Hanes vet jag inte. Men sköna var de i alla fall. Köpte två för 120.

Så, det var allt jag fann. Allt kändes väl inte helt klockrent men vafan. Man kan ju inte komma tillbaka därifrån tomhänt.

Edit: Simpa är en jäkla tjuvkikare.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här och samma här. Föredrar också märkeskläder, men har även en del snygga HM-kläder.

Gillar dock inte alls sömmen i mitten på denna tröjan, vad det än är för märke. Och tror fortfarande inte du köpt den om det inte var en SI :rolleyes:

Ok då, erkänner väl, hade nog inte köpt den om jag sett den på JC eller nått liknande :D som jag sa, märket styr ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var jag på Lager 157 (med omnejd). En trevlig utflykt, även om jag inte hittade så mycket grejer. Men det blev i alla fall lite, så det är synd att klaga.

Lager 157? :o Kommer ihåg när jag var på cup i Falun, då drog vi ut dit. Jävlar vad schysta grejer de hade. Köpte ett par J. Lindeberg trackpants för 395:- (ord. pris 1195:-), Evisu skor för 350:- (700:-), en Rolling Stones tröja för 190:- och en gråhoodtröja för 200:-. Den senare har jag faktiskt på mig nu! :)

Måste fan dra dit någon gång till, hela kalaset gick bara på en tusing drygt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lager 157? :o Kommer ihåg när jag var på cup i Falun, då drog vi ut dit. Jävlar vad schysta grejer de hade. Köpte ett par J. Lindeberg trackpants för 395:- (ord. pris 1195:-), Evisu skor för 350:- (700:-), en Rolling Stones tröja för 190:- och en gråhoodtröja för 200:-. Den senare har jag faktiskt på mig nu! :>

Måste fan dra dit någon gång till, hela kalaset gick bara på en tusing drygt.

Jo har varit där ett par gånger själv men mycket avgörs på när du kommer dit, ibland är det bara massa skit och ibland jättebra. Ett tips är att också kolla i T-shirtshopen som ligger rakt över gatan från Lager 157, jättefina t-shirtar billigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo har varit där ett par gånger själv men mycket avgörs på när du kommer dit, ibland är det bara massa skit och ibland jättebra. Ett tips är att också kolla i T-shirtshopen som ligger rakt över gatan från Lager 157, jättefina t-shirtar billigt :)

Men var du i Falun (eller i "Sågmyra" som det väl kallades?)? För det lär väl finnas på fler ställen? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...