Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Gubbs, jag ber er om råd. Ska på begravning på fredag, och jag hade tänkt mig en helt svart eller en kritstrecksrandig kostym, med vit skjorta och svart slips till. Jag vill gärna se fin ut, men det kan lätt bli pinsamt om jag på något sätt skulle få det att se ut som att jag går in hårt för det (vilket jag visserligen gör med tanke på att jag skriver här, men inte på det sättet). Om man väljer att inte bära kostym på en begravning, vad är alternativen?

Jag tycker inte att det finns ett alternativ till kostym när det gäller begravningar, det bör man ha... hade jag varit dig hade jag valt svart kostym med vit skjorta och svart slips.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars rekommenderar jag varmt den här. Mycket snyggare, lite dyrare (399,-) och grymt tjock och skön.

Skjortan finns på Kappahl

aa, den va snyggare får köpa den sen. Men jula är påvägen till stugan, så bara å droppa in.

Bara jag som tycker detta är grymt snyggt när man ska ut?

Har en kompis som brukar ha så, de är snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gubbs, jag ber er om råd. Ska på begravning på fredag, och jag hade tänkt mig en helt svart eller en kritstrecksrandig kostym, med vit skjorta och svart slips till. Jag vill gärna se fin ut, men det kan lätt bli pinsamt om jag på något sätt skulle få det att se ut som att jag går in hårt för det (vilket jag visserligen gör med tanke på att jag skriver här, men inte på det sättet). Om man väljer att inte bära kostym på en begravning, vad är alternativen?

Som man finns det bara ett alternativ på begravningar.

Är du en av de närmaste ska du ha svart kostym, vit skjorta och vit slips. Är du inte en av de närmaste ska du istället ha svart slips.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som man finns det bara ett alternativ på begravningar.

Är du en av de närmaste ska du ha svart kostym, vit skjorta och vit slips. Är du inte en av de närmaste ska du istället ha svart slips.

Det det kan ju anges klädkod också som uppmuntrar till ljusare kläder och mer färg, jag tror att det är rätt vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

199 spänn!? Herre jävlar, måste köpa ett par nåsta gång jag är i stan!

H&M är så otroligt bra för att få en bred garderob, köpte ett par mörkblå för 299 kr senast i helgen. Fem par av de byxor jag använder ofta är just därifrån, har sammanlagt inte kostat mig mer än 1500 kr. När man lever utan större inkomst känns det bra att kunna variera sig, istället för att ha ett fåtal lite dyrare märkesbyxor.

Ser trevligt ut, FerkurZ.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...