Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Okej, har fått hem ett lass med kläder nu. Dessumon impuls handlade jag lite på Cubus och Kappahl också. Här har ni lite bilder :D

post-10731-1248449884_thumb.jpg

Chinosen är beställda från Junkyard, gick på runt 600 tror jag.

Den vita tröjan är köpt på Kappahl, den hade kostat 199:- men var nedsatt till halva priset.

post-10731-1248450013_thumb.jpg

Tröjan är från Junkyard och gick på 699:-.

Byxorna hittade jag på Cubus rea, 70 spänn, som hittat!

post-10731-1248450104_thumb.jpg

Den här tshirten är också från Junkyard. Den kostade runt 200 om jag inte minns fel.

Är själv väldigt nöjd med mina köp! (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och idag dog jag lite.

Ferkurz, du minns http://www.freudiankicks.com/ som jag tipsade om och du älskade?

För ett tag sedan blev jag helt galen när jag hade provat ett par jeans från Chronicles of Never.

Jag tipsade om dessa här och skrev:

Sen vill jag även ge ett tips till den som känner att den har 2300 norska kronor över.

Ett par jeans från Chronicles of Never.

Vet ej om jeansen finns i Sverige, men leta i sådana fall.

Jag provade dom på och jag kom fan lite i dom. Det var dom skönaste/snyggaste jeansen jag har haft på mig.

Har lovat mig själv att vid nästa lön köpa dom.

Dom är jävligt tighta längst ner, perfekt för roll-ups, och väldigt baggy upptill (låg gren as hell).

Här kan ni se dom, LOVE!!! <3<3<3<33<<3<3<3

Yes.

Men, saken var den att de var inte på rea tyvärr, men jag har varit inne i Freudian Kicks så många gånger att kille visste vem jag var och att jag fick dom på 50%.

Och det var där jag dog.

Köpte även en tee från Odeur.

Min tredje tee från Odeur. Har nog aldrig haft på mig så sköna tee's i mitt liv.

Sen köpte jag även:

post-347-1248460540_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

sjuka brallor, ser ut å va ganska låga med häng? vet inte om ede skulle va vär 2.2nok med 1.1 helt klart!

Jag borde nog leta på nån odeur tshirt, de är verkligen skitsnygga!

Här är min jacka samt sjal, jag vet att sjalen sitter fittigt på andra bilden men jag orka inte rätta till det.

Nya chinos också, emilo för 700 kr på mq.

Hitta en bild på min andra sommarjacka, den blev lite fakkad med blixten :

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittade ett par verkligen supersnygga chinos från Whyred, är väldigt sugen på ett köp trots att det var ett par gråa chinos jag sökte...

Börjar dessvärre svida i plånboken då jag även planerar införskaffa denna inom en snar framtid:

Alla helgers festande blev fan så mycket dyrare än jag trodde...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjo, jag har ett "problem" som jag inte riktigt vet var jag ska placera, festtråden eller klädskåpet?

Vilket som så gäller det en temafest (80's). Jag är på resande fot och har därför inget att gräva fram eller låna av farsan.

Dessutom får det inte kosta för mycket, är det en sjyst Top Gun jacka för 600 spänn så kanske det kan gå.

Jag vill alltså ha tips på outfits eller plagg som passar till en temafest, 80-talet.

Själv har jag tänkt mig:

  • Vanliga jeans som jag har annars
  • Köpa en AC/DC tshirt med Back in Black och gärna 1981 eller liknande på (Var kan man hitta sån?)
  • Har accessoarer (armband och pilotbrillor, om det matchar dvs)
  • Nån sorts bandana.


    Men det är bara nödlösningen, skulle vart kul med något ännu "bättre" (tydligare).
    Har några krav:

    • Ej för dyrt, ska knappast använda fler gånger
    • Kan inte köpa via internet, är på resande fot
    • Har tillgång till affärer i Göteborg och Kalmar så tipsa gärna om ni vet nån grym butik
    • Jag kommer aldrig visa mig i tajta läderpaltor, så räkna bort det, dessutom har jag ganska kort hår så inga afrokrull/våffelfrillor.
    • Hårdrockare (ej glamrockare) eller Top Gun är jag positiv till!
    • Alla tips och bilder är så klart välkomna!
Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjo, jag har ett "problem" som jag inte riktigt vet var jag ska placera, festtråden eller klädskåpet?

Vilket som så gäller det en temafest (80's). Jag är på resande fot och har därför inget att gräva fram eller låna av farsan.

Dessutom får det inte kosta för mycket, är det en sjyst Top Gun jacka för 600 spänn så kanske det kan gå.

Jag vill alltså ha tips på outfits eller plagg som passar till en temafest, 80-talet.

Själv har jag tänkt mig:

  • Vanliga jeans som jag har annars
  • Köpa en AC/DC tshirt med Back in Black och gärna 1981 eller liknande på (Var kan man hitta sån?)
  • Har accessoarer (armband och pilotbrillor, om det matchar dvs)
  • Nån sorts bandana.


    Men det är bara nödlösningen, skulle vart kul med något ännu "bättre" (tydligare).
    Har några krav:

    • Ej för dyrt, ska knappast använda fler gånger
    • Kan inte köpa via internet, är på resande fot
    • Har tillgång till affärer i Göteborg och Kalmar så tipsa gärna om ni vet nån grym butik
    • Jag kommer aldrig visa mig i tajta läderpaltor, så räkna bort det, dessutom har jag ganska kort hår så inga afrokrull/våffelfrillor.
    • Alla tips och bilder är så klart välkomna!

    Du kanske inte har någon kavaj, annars är ju Miami Vice the way to go.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kanske inte har någon kavaj, annars är ju Miami Vice the way to go.

Tyvärr lämnade jag kavajen hemma, övervägde faktiskt om jag skulle ta med den eller inte.

Men jag har bara en "bag" som väska så den skulle blivit förstörd. Men tack för tipset! Ska kolla mer på

det om det kanske går att lösa ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

70% rea på flera butiker i PUB idag! Köpte en extremt fin svart skjorta, är osäker på märket men logon i nacken är bara en svart ruta. Någon som vet? Orginalpris var 1200kr, alltså något som bara funkar på 70%. Blev även en skjorta med tunt svart, vit, grå-rutigt mönster från Ben Sherman. Sen ett par jeans i matt röd färg från HM. Dessa kostade 199kr och då behövs ju ingen rea, fantastiskt att man kan hitta så snygga byxor till det priset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oasis sångare Liam Gallagher hade i dagarna premiär för sitt klädmärke Pretty Green, än så länge säljs det bara på internet men ska tydligen komma till ett par butiker runt om i Europa, hoppas någon i Sverige tar in det.

Kan tänka mig att det kommer komma en del snygga kläder, än så länge fanns ett par t-shirtar, polos och jackor.

Men jag fastnade för den här rocken.

brighton-new2_1122171_0.jpg

Finns en film också där han snackar lite om kläderna och sitt intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...