Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Ett par väldigt blå jeans införskaffade:

Känns lite väl tighta på vissa ställen, så är lite orolig för första tvätten. I övrigt nöjd. >_<

De kommer släpper, trust me :) . Köpte liknande byxor fast i svart färg, de var tighta men snygga! Var rädd att jag skulle vara tvungen att lämna tillbaka dem för att dem kändes små - men dem töjdes ut och jag har faktiskt på mig dem just nu - riktigt sköna :)

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett par väldigt blå jeans införskaffade:

Känns lite väl tighta på vissa ställen, så är lite orolig för första tvätten. I övrigt nöjd. >_<

Jay! Likadana som jag köpte som karatemorfar ville ha bild på. nu slipper jag fota. Jag gillar de mer efter ett par gångers användande när de töjts lite. Tvättat dem har jag inte gjort än och kommer inte göra på ett bra tag heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska till Göteborg på tisdag och har tänkt mig massor av nya kläder?

Jag är inte så värst kunnig i Göteborg och vill ha lite hjälp med hippa affärer. Jag vill inte ha Carlings, JC eller H&M.

Jag söker affärer i stil med tresbienshop.se, ashtray.se och helst i stil med freudiankicks.com.

Freudian & Kicks är en affär i Oslo som är helt underbar. Väldig "hipster" mode, oversized tee, tighta jeans, konstiga jävla märken.

Du som bor i Göteborg, kolla in dessa tre sidor och se ifall det finns affärer i stil med vad jag söker.

TACK!

Jag ska till Göteborg på tisdag och har tänkt mig massor av nya kläder?

Jag är inte så värst kunnig i Göteborg och vill ha lite hjälp med hippa affärer. Jag vill inte ha Carlings, JC eller H&M.

Jag söker affärer i stil med tresbienshop.se, ashtray.se och helst i stil med freudiankicks.com.

Freudian & Kicks är en affär i Oslo som är helt underbar. Väldig "hipster" mode, oversized tee, tighta jeans, konstiga jävla märken.

Du som bor i Göteborg, kolla in dessa tre sidor och se ifall det finns affärer i stil med vad jag söker.

TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jay! Likadana som jag köpte som karatemorfar ville ha bild på. nu slipper jag fota. Jag gillar de mer efter ett par gångers användande när de töjts lite. Tvättat dem har jag inte gjort än och kommer inte göra på ett bra tag heller.

Ja, såna är det! Jag har börjat handla mer och mer på H&M på sistone, hittar ofta riktigt sköna kläder som kräver så mycket av plånboken. Har också börjat handlat väldigt mycket ifrån asos.com, främst deras eget märke som är lite billigare kläder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste rådfråga er om en sak.

Jag har en vit linnekostym och under har jag antingen en svart skjorta eller en vit skjorta, men har ett dilemma och det är skorna, vilka skor ska man ha till en vit kostym? svarta tycker jag matchar bra när man har svart skjorta under så man får en snygg svart/vit färg, men funkar det till vit skjorta också tycker ni? eller ska man köra på ett par vita skor? ett par snygga sneakers slår kanske inte heller fel i och med att en linnekostym är lite mer avslappnat än en vanlig kostym.

Vad tycker ni?

Linnekostym är förövrigt the shit en skön sommarkväll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste rådfråga er om en sak.

Jag har en vit linnekostym och under har jag antingen en svart skjorta eller en vit skjorta, men har ett dilemma och det är skorna, vilka skor ska man ha till en vit kostym? svarta tycker jag matchar bra när man har svart skjorta under så man får en snygg svart/vit färg, men funkar det till vit skjorta också tycker ni? eller ska man köra på ett par vita skor? ett par snygga sneakers slår kanske inte heller fel i och med att en linnekostym är lite mer avslappnat än en vanlig kostym.

Vad tycker ni?

Linnekostym är förövrigt the shit en skön sommarkväll.

Att vara heltvit låter inte så bra men sneakers däremot lär bli grooovy. Eller kanske ta ett par andra byxor till, chinos i någon snygg färg.

Jag har en svart linnekavaj som är välanvänd i festligare sammanhang, passar till det mesta. Skräddarsydd dessutom i Vietnam.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste rådfråga er om en sak.

Jag har en vit linnekostym och under har jag antingen en svart skjorta eller en vit skjorta, men har ett dilemma och det är skorna, vilka skor ska man ha till en vit kostym? svarta tycker jag matchar bra när man har svart skjorta under så man får en snygg svart/vit färg, men funkar det till vit skjorta också tycker ni? eller ska man köra på ett par vita skor? ett par snygga sneakers slår kanske inte heller fel i och med att en linnekostym är lite mer avslappnat än en vanlig kostym.

Vad tycker ni?

Linnekostym är förövrigt the shit en skön sommarkväll.

Är den "beige-vit" eller färgat vit? Du bör varken ha svart eller vit skjorta till, eller låta fägerna svart/vit stå i fokus överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är den "beige-vit" eller färgat vit? Du bör varken ha svart eller vit skjorta till, eller låta fägerna svart/vit stå i fokus överhuvudtaget.

Kavajen är beige-vit och byxorna är kritvita.

Dude: självklart har jag tänkt att kombinera kavajen och byxorna med andra plagg och just chinos dök upp i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är den beige är det ju snyggt med en helvit skjorta till.

post_1118648_0.jpg

Ja, så länge det inte blir för mycket kroppsstrumpa över det hela.

edit. Så länge kavajen är märkbart mörkare än en vit skjorta så tycker jag helt klart att du ska kontrastera det med marinblå chinos eller liknande, vita byxor ger jag inte så mycket för. Skulle du ha vit skjorta till det här och bruna brogues eller liknande så blir det en riktig sommardräpare.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÅÅÅÅÅÅÅH jag är pissed, hittade acne jackan för ett skit bra pris..165£ frakt inräknat, sen när jag ska beställa tog den slut KUK.

Så nu letar jag efter något liknade och ni får gärna länka å tipsa om vart jag möjligen kan finna något isamma väg, den såg ut såhär :

2962_1118824_2.jpg

2963_1118897_1.jpg

Vill tipsa om denna dock.

http://www.plus46store.com/en/art/carin-we...-josef-pink.php

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2963_1118897_1.jpg

? :confused:

jag fick tag på den btw, 330$

Pft, jag får originalet för ~$100! :)

Clean dock, inget för vintern bara.

(minibumpedit: Minns att någon köpte chinos från asosmärket, hur är storleken jämfört med typ jeansstorlekar? Jag har 29/32-30/32.)

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...